AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #1 Skrevet 27. november 2013 Samboeren flytter ut i helgen, og jeg får leiligheten for meg selv Jeg vil så gjerne gjøre leiligheten typisk damete, et sted jeg gleder meg til å komme hjem til, et sted jeg kan virkelig virkelig slappe av og trives. Det er en del begrensninger...... Siden jeg har AAP, så har jeg ikke mulighet til å spytte i penger, må nesten ta i bruk ting som allerede finnes, eller som jeg evt kan fikse på for en meget lav sum. Jeg leier, så kan ikke male osv (har spurt). Veggene er hvite overalt.... Og så igjen, min manglende evne til å se hvordan ting passer... Jeg har mye trehvitt, som denne fargen: https://www.google.no/search?q=trehvit&espv=210&es_sm=93&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=T6-VUrPyJ8a9ygOw5oHIAw&ved=0CEAQsAQ&biw=1680&bih=924#facrc=_&imgdii=_&imgrc=2qsBg4rFfN8sMM%3A%3BDAIFbg-1amRtvM%3Bhttp%253A%252F%252,%C2'> Jeg har også 3 små akvarium, på 82L, 63L og 17L, som jeg gjerne vil få passet inn. Kan ting farges/males, hva kan jeg gjøre, anskaffe, lage, sy, osv. ??? Håper håper håper på hjelp av flinke damer Er 30 forresten, om det kan ha noe å si Anonymous poster hash: a5c95...937
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #2 Skrevet 27. november 2013 Trehvitfargen som ikke kom med i sted... : https://www.google.no/search?q=trehvit&espv=210&es_sm=93&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=T6-VUrPyJ8a9ygOw5oHIAw&ved=0CEAQsAQ&biw=1680&bih=924#facrc=_&imgdii=_&imgrc=2qsBg4rFfN8sMM%3A%3BDAIFbg-1amRtvM%3Bhttp%253A%252F%2 Anonymous poster hash: a5c95...937
Gjest Ferie Skrevet 27. november 2013 #3 Skrevet 27. november 2013 Inspirasjon hvis du liker shabby chic: https://www.rachelashwellshabbychiccouture.com/# . Men hvilken type stil liker du?
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #4 Skrevet 27. november 2013 Inspirasjon hvis du liker shabby chic: https://www.rachelashwellshabbychiccouture.com/# . Men hvilken type stil liker du? Takker for svar Hmmm... Liker mer rette linjer, uten for mye blomsterdill på. Hater tørkede roser feks. Men kunne gjerne fyllt opp en hel vegg med bilder i alle fasonger... Vet ikke helt hvilken stil jeg har, for jeg har vel egentlig aldri hatt en..... ................... TS Anonymous poster hash: a5c95...937
Gjest Ferie Skrevet 27. november 2013 #5 Skrevet 27. november 2013 Haha. Skjønner. Da har du din egen stil
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #6 Skrevet 27. november 2013 Finn.no har mye som blir gitt bort eller solgt veldig billig. Litt maling kan friske opp trehvite møbler. Billige tekstiler får du på Stoff og stil, så kan du sy puter og duker etc. Anonymous poster hash: 3b453...720 1
Surriball Skrevet 27. november 2013 #7 Skrevet 27. november 2013 På Fretex finnes det masse bilder og duker for en veldig rimelig penge! Følg også med på Finn og finn en oversikt over loppemarked i nærheten av der du bor. Mange sånne grupper på facebook!
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #8 Skrevet 27. november 2013 Kjøpe metervare på Ikea og ramme inn? http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10217278/ fees. Om du ikke får maleveggene kan du sette på selvklebende dekorasjoner som kan kjøpes på feks. Ikea eller Søstrene Grene. Alle møblene mine har jeg fått fra Finn.no og gjenbruksstasjonen. Så har jeg heller brukt litt penger på tepper, puter og bilder. Siden jeg liker å bytte ut ganske ofte, maler jeg ofte bilder selv, i de fargene jeg liker akkurat da. Jeg er ikke noe kunstner, bare leker meg med farger på lerret som jeg kjøper på Søstrene Grene eller Chlaes Olsson. Kos deg messe med innredningen Anonymous poster hash: cbead...516
kalinka85 Skrevet 27. november 2013 #9 Skrevet 27. november 2013 Finn.no har mye som blir gitt bort eller solgt veldig billig. Litt maling kan friske opp trehvite møbler. Billige tekstiler får du på Stoff og stil, så kan du sy puter og duker etc. Anonymous poster hash: 3b453...720 Du må da gjerne ha både sperregrunn og vanlig maling, et par koster, de er ikke det billigste, da det gir best resultat med skikkelig kost. Så kommer utgifter til dekkepapp. Hvis man da i tillegg må kjøpe møbelet for et par 100-lapper ville jeg heller kjøpt møbler på ikea. Mange undervurderer hva det faktisk koster å male. Ja maling er "rimelig" men så skal du også ha utstyret. For ikke å snakke om maskeringstape. En skikkelig tape koster ofte 100 kr for en 25 meters rull, det er tape du faktisk får av igjen etterpå, så det er nødvendig. For ikke å snakke om tiden det tar, og ikke minst resultatet. Ikke gitt at det blir så bra, ikke alle er malemestere. Pussepapir og husvask før malerjobben må også regnes med i regnestykket. Da koker det i mitt hode ned til at det kan bli vel så rimelig å gå for ikea. Evt brukte ikea-møbler, sjekk finn og din lokale kjøp og salg på facebook. Evt sett inn annonse selv. 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #10 Skrevet 27. november 2013 Tusen takk for svar og tips Trenger mange mange fler om dere vil dele Gjerne hjemmelagde ting ala bilder av stoff, pynt osv. Det siste problemet jeg glemte i første innlegg, er at jeg ikke har bil. Om jeg skulle komme over noe på finn eller face, så har jeg veldg vanskelig for å hente det.......... Er det noen av dem som gir bort, som kjører tingen for 100-lappen? Gratis er vel å ta grovt i.... Hva i all verden skulle jeg skrevet i annonsen da, jeg ønsker gratis ting er litt pinlig..... Anonymous poster hash: a5c95...937
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #11 Skrevet 27. november 2013 Du må da gjerne ha både sperregrunn og vanlig maling, et par koster, de er ikke det billigste, da det gir best resultat med skikkelig kost. Så kommer utgifter til dekkepapp. Hvis man da i tillegg må kjøpe møbelet for et par 100-lapper ville jeg heller kjøpt møbler på ikea. Mange undervurderer hva det faktisk koster å male. Ja maling er "rimelig" men så skal du også ha utstyret. For ikke å snakke om maskeringstape. En skikkelig tape koster ofte 100 kr for en 25 meters rull, det er tape du faktisk får av igjen etterpå, så det er nødvendig. For ikke å snakke om tiden det tar, og ikke minst resultatet. Ikke gitt at det blir så bra, ikke alle er malemestere. Pussepapir og husvask før malerjobben må også regnes med i regnestykket. Da koker det i mitt hode ned til at det kan bli vel så rimelig å gå for ikea. Evt brukte ikea-møbler, sjekk finn og din lokale kjøp og salg på facebook. Evt sett inn annonse selv. Jeg bruker helt vanlig gulvvask på møbler før jeg maler, og maskeringstape har jeg aldri brukt. Alltid brukt billige pensler, og aviser/plast til å dekke gulv med under møbler. Sandpapir er noe jeg heller aldri bruker, så nei, du er ikke nødt til å bruke masse penger på å male møblene. Bare tålmodighet og tålmodighet. Anonymous poster hash: bac0f...27f
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #12 Skrevet 27. november 2013 Hva koster pensler, maling og resten til sammen? Hvilken maling? Er hvit maling fint? TS Anonymous poster hash: a5c95...937
Gjest pærecider Skrevet 27. november 2013 #13 Skrevet 27. november 2013 (endret) Finn.no er min beste venm. Har innredet stua mi for bare 4000 kr, og det dyreste var sofaen, spisestuebordet og stuebordet, som kostet kun 2500 kr tilsammen, mot rask henting. Allier deg med en venn som har bil og let på finn.no. Stuebordet er visst et designbord verdt 7000 kr. Vet ikke om det er sant, men lekkert er det.. Resten er fra ikea eller fra giborthjørtet på finn.no. Er selv på AAP og syns det er moro å lete på finn.no, er mye fint man kan få der. Endret 27. november 2013 av pærecider
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #14 Skrevet 27. november 2013 Jeg har forresten stoff jeg ikke bruker, og mye perler og diamanter (fra et smykke-prosjekt-lage-alt-jeg-vil-som gikk i dass for 10 år siden), samt noe maling. Har knallrosa klesfarge som jeg ikke har turd å bruke enda også Bor rett ved en skog om det kan finnes noe interressant der? Er åpen for veldig kreative forslag Har også sett at man kan sy på diverse, på en pute feks, av en sokk som har blitt ensom eller noe. Men det viktigste er at det er pent, og ser ordentlig ut. Har symaskin osv. TS Anonymous poster hash: a5c95...937
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #15 Skrevet 27. november 2013 Finn.no og IKEA! Anonymous poster hash: f915f...306
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #16 Skrevet 27. november 2013 Finn.no er min beste venm. Har innredet stua mi for bare 4000 kr, og det dyreste var sofaen, spisestuebordet og stuebordet, som kostet kun 2500 kr tilsammen, mot rask henting. Allier deg med en venn som har bil og let på finn.no. Stuebordet er faktisk et designbord verdt 7000 kr. Resten er fra ikea eller fra giborthjørtet på finn.no. Er selv på AAP og syns det er moro å lete på finn.no, er mye fint man kan få der. Vet ikke hvem jeg skulle alliert meg med.... Kan hende faktisk eksen gidder å hjelpe meg å hente noe om jeg spør meget pent.. Jeg er i en av disse typiske vennegruppene som ikke har bil. Vi finnes! Skal inn å se på finn.no hvertfall TS Anonymous poster hash: a5c95...937
Gjest pærecider Skrevet 27. november 2013 #17 Skrevet 27. november 2013 Vet ikke hvem jeg skulle alliert meg med.... Kan hende faktisk eksen gidder å hjelpe meg å hente noe om jeg spør meget pent.. Jeg er i en av disse typiske vennegruppene som ikke har bil. Vi finnes! Skal inn å se på finn.no hvertfall TS Anonymous poster hash: a5c95...937 Kan også leie en varebil for et par dager og få noen til å hjelpe deg. Gjorde det en gang, fikk en venn som sjåfør. Kjørte rundt og hentet saker og ting en hel dag og leverte den tilbake. Krever jo litt planlegging og avtaler med de som du skal hente møblene hos, men det har gått fint etter min erfaring. Koster jo litt mer, men sats på giborthjørnet, så det eneste du betaler er bensin og leieprisen. Og gjerne middag til snille venner;)
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #18 Skrevet 27. november 2013 Hva koster pensler, maling og resten til sammen? Hvilken maling? Er hvit maling fint? TS Anonymous poster hash: a5c95...937 Det kommer an på hvordan du vil at resultatet skal bli? Jeg foretrekker halvblank oljemaling eller lignende slitesterk maling. Jeg unngår maling som kjennes ut som pudder når du tar på møbelet. Du kan jo bruke den fargen du liker best? Pensler finner du rimelig på europris, clas ohlson, biltema osv. Men jeg ville bare kjøpt to flate på 2 cm bredde og 4 cm bredde til å begynne med.Eller to bruk og kast pensler til møbler og 2 andre pensler til akrylmaling som kan rengjøres med vann) Og mindre hobbypensler til maling av rammer og sånt. Pensler som er brukt i oljemaling eller lign kan oppbevares i en plastpose surret godt rundt mellom strøkene. Møbler må gjerne ha 2-3 strøk. Anonymous poster hash: bac0f...27f
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #19 Skrevet 27. november 2013 Vet ikke hvem jeg skulle alliert meg med.... Kan hende faktisk eksen gidder å hjelpe meg å hente noe om jeg spør meget pent.. Jeg er i en av disse typiske vennegruppene som ikke har bil. Vi finnes! Skal inn å se på finn.no hvertfall TS Anonymous poster hash: a5c95...937 Bare sørg for å si at du betaler for bensin og evt pizza. Hva med å etterlyse en mulig sjåfør på bygget der du bor? (hvis det er et bygg da?) Anonymous poster hash: bac0f...27f
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #20 Skrevet 27. november 2013 Jeg har forresten stoff jeg ikke bruker, og mye perler og diamanter (fra et smykke-prosjekt-lage-alt-jeg-vil-som gikk i dass for 10 år siden), samt noe maling. Har knallrosa klesfarge som jeg ikke har turd å bruke enda også Bor rett ved en skog om det kan finnes noe interressant der? Er åpen for veldig kreative forslag Har også sett at man kan sy på diverse, på en pute feks, av en sokk som har blitt ensom eller noe. Men det viktigste er at det er pent, og ser ordentlig ut. Har symaskin osv. TS Anonymous poster hash: a5c95...937 I skogen kan du finne grener du kan tørke og male til dekorativt juletre feks. Kongler kan tørkes og males. Perler og sånt kan du vel kanskje lime inn i en ramme til pynt? Noe ala fra denne bloggen Anonymous poster hash: bac0f...27f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå