Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vel ikke bare jeg som har en far det er nesten umulig å kjøpe gave til? Han har alt han trenger, og kommer aldri med noen konkrete ønsker.

Hva gir du til din far til jul i år? Kanskje jeg kan plukke opp noen tips!

Anonymous poster hash: 68933...cb9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pappa er like vanskelig hvert år. Kjøper seg det han har lyst på og er egentlig litt kresen i samme slengen.

I år lurer jeg litt på en Leash (han er notorisk på å miste telefonen i gulvet osv). For noen år siden ga jeg ham og mamma en fotobok fra turene vi hadde vært på sammen de siste årene, det satte de begge veldig stor pris på!

Svigerfar fikk en Zippo-håndvarmer i fjor. Friluftsmenneske som han er.

Så jeg følger gjerne med her for litt gode tips, altså! :ler:

Skrevet (endret)

Mennene i familien (fedre, stefedre, svigerfedre, bestefedre, brødre, svogere) får i år genser, herreparfyme, dusjsåpe eller barberingsgavesett i litt ulike kombinasjoner og varianter.

Mulig jeg slenger med et par Flaxlodd i noen av gavene også.

Det er sikkert kjedelig, men det er totalt 11 stk menn å kjøpe til, så...

Endret av yxnyx
Skrevet (endret)

Melder meg inn i klubben :)

Hm, prøve å huske ting jeg har kjøpt før:

- Konfekt

- Vin

- God te

- Bøker/Bokgavekort?

- Et penere belte

- Multifunksjonsprinter (sammen med flere, til flere pers)

Det må jo være andre ting og, men kommer ikke på mer i øyeblikket.

Edit: Ups, leste visst ikke hovedinnlegget godt nok, når det gjelder hva jeg skal kjøpe i år, så aner jeg ikke (kanskje en bok, har en liten idé der), så tingene over er altså fra diverse tidligere år. :)

Endret av Zinnia
Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
Gjest bustyvel
Skrevet

Pappa får fotokalender i år. Kjedelig, men han er utrolig vanskelig.. Han har alt og ønsker seg aldri noe...

Skrevet

I fjor fikk han et skinnbelte og en sudokubok, i år har han ønsket seg philips barbermaskin :)

Anonymous poster hash: 8555a...86a
Gjest Daenerys
Skrevet

Jeg har null peiling, så jeg håper på flere tips her! ikke noe som passer han enda tror jeg...

Gjest avocadoen
Skrevet

Jeg kjøpte en sånn eplegløgg og litt konfekt til pappa i år :) Det er sånne ting som blir spist og drukket uansett.

Gjest avocadoen
Skrevet

Jeg har null peiling, så jeg håper på flere tips her! ikke noe som passer han enda tror jeg...

Hva med sjokolade og litt sånt da? Om det er noe han liker såklart..

Skrevet

Pappa er alltid like vanskelig. I år får han endten en ull-tskjorte (https://www.devold.com/outdoor-no/nettbutikk/herre/overdel/breeze-man-t-shirt-/564-g/5-c/562/2860/) eller en ull-boxer (https://www.devold.com/outdoor-no/nettbutikk/herre/underdel/sport-man-boxer/564-g/2-c/562/3278/)

Begge deler hr jeg brukt mye (bare i dame modell) og er veldig fornøyd med det. Så tror at min far som er glad i å gå og løpe på tur vil like dette.

• Liker 2
Skrevet

Pappa er tidenes bokorm, og når han får bøker i gave, blir han alltid helt i hundre. Særlig bøker innen religion, vitenskap, krigshistorie, bøker om kulter/sekter og psykologi. Vi har samme preferanser, så jeg kommer ikke til å ha noen problemer med å finne noe til ham. Tror jeg skal kjøpe boken Jeg er Malala, En taters bekjennelser og Et langsomt liv (om Odd Børretzen). Dette spleiser jeg og broren min på. Hva jeg skal kjøpe til broren min, derimot... :vetikke:

• Liker 1
Skrevet

Pappa får øl,boxere og sokker. Det er det han bruker å ønske seg. Søsteren min kjøper gensere eller skjorter.

Skrevet

Om han leser blader, hva med et abonnent på et fra bladkongen.no f.eks? Kanskje noe linket til en hobby/interesse? Min far liker jakt og fiske så jeg tenkte å gi ham et abonnement på Villmarksliv:)

Hva med en kurv med julegodt om han liker sånt? Fyll den med, twist, marsipan, pepperkaker, flaxslodd osv?

Og er du HELT ute å kjører, så kan du gjøre som jeg gjorde meg onkelen min ett år. Han var også en sånn som hadde alt og ikke hadde nevneverdige hobbyer eller interesser, så jeg dro på førjuls-besøk, lånte toalettet og åpna baderomsskapene hans:P Litt frekt kanskje, men jeg kjøpte enkelt og greit mer av produktene jeg så han alt brukte, og la det i en kurv med litt snop:) Ble stor suksess!

Anonymous poster hash: 5f96b...42f
  • Liker 1
Skrevet

I år har jeg litt flere alternativer. Han får uansett en genser jeg har strikket til han. Min første genser i stor størrelse, så er veldig spent!

Så går jeg i lag med søsteren min på enten en kraftig drill han ønsker seg.

Eller den DAB+ radioen han har lyst på.

Har også tenkt på linse/kamera utstyr til speilrefleksen hans, men det blir gjerne til bursdagen.

Tror også han hadde likt et leke helikopter med kamera på.

Ellers har han tidligere fått:

Printer/scanner

komputer for alle blad

nye hustelefoner

dvd spiller

parfyme

skjorter, slips, sokker, belter osv

Dusjsåpe og shampoo fra ølekstrakt

fres

større sag

ipad (fra alle)

Hva med:

mansjettknapper

Fotpleie

snømåke

skismørebenk

Nå skal det siet at vi ofte går i lag om gavene så vi får noe skikkelig, og ingen trenger å gå blakke inn i det nye året =)

Anonymous poster hash: 15488...a3c
Skrevet

Av meg får han et gant skjerf, han ønsket seg ingenting. Så jeg tok meg friheten til å kjøpe noe jeg synes hadde vært fint til han!

Skrevet

Etter å ha vært i tankeboksen en stund kom jeg på hvor utrolig sliten toalettmappen hans så ut da vi var hjemme i sommer, så da blir det ny toalettmappe, og så med litt småting oppi, tenker jeg! :jepp:

Skrevet

Jeg trenger også tips... Det bruker å bli ullundertøy, noe multiverktøy av noe slag eller belte, kan ikke gi det igjen. Jeg har kjøpt morsomme bagasjelapper fra enklere liv, men må kjøpe noe mer.

Skrevet

I år får pappa mac kokkekniv og mac brødkniv :D var 50% på alle mac-kniver på kitch'n idag!!

• Liker 1
Skrevet

Pappa får øl og bøker, foreløpig. Han er fæl til å kjøpe alt han har lyst på og trenger, så det er håpløst å finne noe skikkelig flott til ham. Prøver derfor å finne bøker som han sannsynligvis ikke har lest, og diverse spennende ølsorter han kan kose seg med.

Tidligere har han også fått superundertøy, fleecejakke, turutstyr og lignende.

Anonymous poster hash: 1d620...a89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...