Snitta Skrevet 10. mai 2004 #1 Skrevet 10. mai 2004 Jeg har fått soleksem etter å ha vært et par dager ute i vår sola. Det klør masse og er plagsomt. Har hørt at Aloe Vera kan hjelpe. Er det noen som har noen råd ? Burde jeg smøre meg inn med noen spesiell solkrem?
Gjest 1111 Skrevet 10. mai 2004 #2 Skrevet 10. mai 2004 Søsteren min sliter med soleksem og hun smører seg inn med aloe vera. det lindrer og hjelper mot kløe og svie. ellers så er hun nøye på å dekke til de stedene hun har soleksem på når hun er ute.
Gjest Cuddly Skrevet 10. mai 2004 #3 Skrevet 10. mai 2004 Min erfaring er at solkrem med parfyme er fy-fy! Problemet er der fortsatt, men i mindre etter at jeg gikk helt over til parfymefrie kremer. Nå mens du har eksem kan du prøve å smøre med tomatsaft (del en tomat i skiver og smør i vei). Det hjelper ikke alle, men verdt et forsøk - på meg er det det som hjelper klart best!
Andrine22 Skrevet 10. mai 2004 #4 Skrevet 10. mai 2004 Spør på apoteket! Der har de visst et meget effektivt middel, men husker ikke hva det heter. Må forresten få tak i selv, da jeg fikk soleksem i dag! :veldigsur:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå