Gå til innhold

Få andre til å hente pakke/videresende pakke. posten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestilte noe fra ebay, men glemte selvfølgelig helt at jeg skal reise bort i jula, og blir bortreist noen uker etter jul. Hvordan kan jeg ordne det med å hente de pakkene da? Kan jeg ringe posten og be de sende pakkene til en annen adresse? Jeg kommer ikke til å ha noe hentelapp da, bare navnet mitt.

Eventuelt om jeg kan få noen til å hente posten min og hente pakkene for meg. Hvordan ordner jeg det om de skal ha legitimasjon?

Eller om jeg kan be posten oppbevare pakkene mine til jeg kommer tilbake?

Koster noe sånt penger?

Noen som har gjort noe lignende?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan bare få noen andre til å hente den.

Skrevet

Pakker kan ligge i opp til 14 dager på postkontoret før det blir sendt i retur, så det er jo mulig at du rekker å hente pakken selv? Hvis ikke skal det vanligvis gå greit å få noen andre til å hente pakke for deg. Det kommer litt an på hvor du bor, jeg bor på et lite sted og sender ofte min far for å hente pakker for meg og det bruker ikke å være noe problem,

Anonymous poster hash: 1fe73...eb1
Gjest Offensive Pie
Skrevet

En del e-bay-pakker sendes rekommendert. Dersom du vil at noen andre skal hente disse pakkene, må du gi dem en fullmakt. Utover det, er det uproblematisk :)

Skrevet

Hvordan gjør jeg det med sånn fullmakt? Bare skriver på et ark med min underskrift at det er greit at vedkommende henter pakkene for meg? :)

Skrevet

Du kan også få posten til å ettersende posten din til en annen adresse hvis du skal reise bort.

Eventuelt kan du få de oppbevare posten for deg.

Du kan lese mer om dette på postens hjemmeside: Posten.no

• Liker 1
Skrevet

Hvordan gjør jeg det med sånn fullmakt? Bare skriver på et ark med min underskrift at det er greit at vedkommende henter pakkene for meg? :)

Jeg, Anonym Bruker f. 01.01.2000, gir med dette Annen Bruker f. 01.01.2000 fullmakt til å hente min post i perioden 01.12.2013 til 15.01.2014. Så skriver du sted, dato og signatur. Legg ved legitimasjon.

Eller du kan stikke innom posten og fylke ut en fullmaktsblankett.

Anonymous poster hash: 13cc9...532

• Liker 3
Skrevet

Jeg, Anonym Bruker f. 01.01.2000, gir med dette Annen Bruker f. 01.01.2000 fullmakt til å hente min post i perioden 01.12.2013 til 15.01.2014. Så skriver du sted, dato og signatur. Legg ved legitimasjon.

Eller du kan stikke innom posten og fylke ut en fullmaktsblankett.

Anonymous poster hash: 13cc9...532

åja så den som henter for meg må ha med min legitimasjon? Jaja da får jeg sende med passet mitt, kan spørre kjæresten om å gjøre det evt. Han kan jeg jo stole på. må nesten ha bankkortet mitt selv hehe. Men takk for svar:)

Skrevet

Men blir du borte mer enn fjorten dager? For hvis ikke så er jo ikke dette et problem?

Skrevet

Men blir du borte mer enn fjorten dager? For hvis ikke så er jo ikke dette et problem?

blir borte i sånn ca 5 uker:/ hadde helt glemt av de 3 ekstra ukene da jeg bestilte pakkene. Blæh
Skrevet

åja så den som henter for meg må ha med min legitimasjon? Jaja da får jeg sende med passet mitt, kan spørre kjæresten om å gjøre det evt. Han kan jeg jo stole på. må nesten ha bankkortet mitt selv hehe. Men takk for svar:)

Ta en kopi av bankkortet ditt/passet ditt. Evt. få det stemplet som rett kopi på et offentlig sted/advokatkontor/et annet sted.

Posten kan være skikkelig kjipe og vanskelige, selv når det er utstedt fullmakt.

Skrevet (endret)

På noen forsendelser via Posten er fullmakt ikke mulig, men det holder som regel om personen har med seg din ID. PostNord krever kun legitimasjon tilhørende mottaker.

Edit; jeg ville valgt oppbevaring.

Endret av FantasDick

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...