Gjest Anonymous Skrevet 11. mai 2004 #81 Del Skrevet 11. mai 2004 Men hvorfor kritiserer trådstarter at norske kvinner ikke er så utadvendte som utenlandske kvinner? :o Mener du at norske menn er utadvendte?? Det er en kjent sak at menn fra andre kulturer er flinkere til å gi kvinner komplimenter og vise interesse. Dermed er det lettere for kvinnene å være mer utadvendt. De føler seg mer attraktive. Norske menn er temmelig trege og feige. De hadde aldri turd å gå bort til en jente på gaten og startet en samtale med henne og si at han har lyst å bli kjent med henne uten at han hadde hatt en bøtte med øl innabords først. Så gutter: Dere må nok gå i dere selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skuffet Skrevet 11. mai 2004 #82 Del Skrevet 11. mai 2004 Men hvorfor kritiserer trådstarter at norske kvinner ikke er så utadvendte som utenlandske kvinner? :o Mener du at norske menn er utadvendte?? Det er en kjent sak at menn fra andre kulturer er flinkere til å gi kvinner komplimenter og vise interesse. Dermed er det lettere for kvinnene å være mer utadvendt. De føler seg mer attraktive. Norske menn er temmelig trege og feige. De hadde aldri turd å gå bort til en jente på gaten og startet en samtale med henne og si at han har lyst å bli kjent med henne uten at han hadde hatt en bøtte med øl innabords først. Så gutter: Dere må nok gå i dere selv! Poenget er at jeg er IKKE en typisk norsk mann....føler at jeg gir komplementer....flørter mer....bruker blikket....men det går ikke hjem hos mange norske kvinner(med noen unntak) ....har også kompiser som mener at norske kvinner er for "trege" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 11. mai 2004 #83 Del Skrevet 11. mai 2004 Det skjønner jeg ikke. Det hadde jeg likt, i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 11. mai 2004 #84 Del Skrevet 11. mai 2004 Det er det vel ikke. Jeg blir oppgitt over "menn er duster"-tråder. Og omvendt. Tviler ikke på det, men man kan ikke komme utenom at "kvinner er duster tråder" generer 5-6 ganger så mange svar som det "menn er duster" gjør. Og da prater jeg ikke om generelle frustrasjonstråder og oppgitthet over det motsatte kjønn (hallo, dette er primært et kvinneforum og dere må da kunne blåse ut frustene deres her), men mer hat-innlegg mot menn/norske menn. Om man er mann eller kvinne bør man klare å se at slike generaliserte antiinnlegg er ødeleggende og utrolig lite konstruktive. Enten det gjelder kjønn, etnisitet, religion etc. Generalisering er dårens verktøy. Jeg sier ikke at det er mange slike innlegg her, eller at mange av dere er enig i slike innlegg, men slike innlegg fra kvinner møter aldri den samme motstanden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 11. mai 2004 #85 Del Skrevet 11. mai 2004 De hadde aldri turd å gå bort til en jente på gaten og startet en samtale med henne og si at han har lyst å bli kjent med henne uten at han hadde hatt en bøtte med øl innabords først. Så gutter: Dere må nok gå i dere selv! HAHA Jf. en annen tråd her så blir man jo sett på som en gal (muslim) hvis man gjør sånt. Igjen den latterlige argumentasjonen at vi er bedre enn dere. Kunne trodd en var tilbake på ungdomsskolen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. mai 2004 #86 Del Skrevet 11. mai 2004 Kanskje jeg skal ta en tur til karibien eller et afrikansk land og kjøpe meg en flott veltrent mann med fin rumpe og bra utstyr? Han må være max 20 år. Så kan jeg kle han i trendy klær, ta han med på byen og vise frem hvor fin kjæreste jeg har? Til gjengjeld kan jeg forsørge han og hans familie i hjemlandet? Han tør jo ikke å forlate meg før han er sikker på å få oppholdstillatelse her i landet. Han må jo være gift med meg noen år for å få bli her. Da må han jo også oppføre seg pent. At han ikke elsker meg betyr ikke noe. At han bare er sammen med med for å få penger og oppholdstillatelse betyr ikke noe. At vi ikke har samme verdier, religion, forstår hverandres språk, trives sammen...det betyr da ingenting. Vel, jeg er ikke så fordomsfull som jeg kanskje virker her. Selvsagt kan to mennesker fra to ulike kulturer også bli glad i hverandre, og oppleve den store kjærligheten. Men da tror jeg det går mer på indre kvaliteter enn ytre. At man finner en sjelefrend og ikke bare en kropp man liker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 11. mai 2004 #87 Del Skrevet 11. mai 2004 Tviler ikke på det, men man kan ikke komme utenom at "kvinner er duster tråder" generer 5-6 ganger så mange svar som det "menn er duster" gjør. Nå er det jo en gang sånn at vi kvinner er i flertall her inne da. Personlig synes jeg innlegg som generaliserer ut i fra én (eller tre) personers erfaring, om de omhandler menn eller kvinner er like tåpelige. Men nå har det jo seg sånn at jeg er kvinne selv og derfor snakker best av erfaring når det gjelder kvinner. Jeg vet godt at ikke alle kvinner er "slik og sånn" og dette kan jeg underbygge med hvordan jeg er selv. Jeg vet forøvrig også godt at ikke alle menn er noen dumme svin selv om en kvinnelig bruker her inne er blitt bedratt, men da jeg personlig ikke er mann kan jeg heller ikke uttale med annet enn annenhånds erfaring om hvordan menn er. Også provoserer nå en gang innlegg som rakker ned på alle kvinner mer enn innlegg som rakker ned på alle menn. Enkelt og greit fordi jeg er kvinne selv. Mannfolka må nok i store trekk forsvare seg selv! Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 11. mai 2004 #88 Del Skrevet 11. mai 2004 Nå er det jo en gang sånn at vi kvinner er i flertall her inne da. Personlig synes jeg innlegg som generaliserer ut i fra én (eller tre) personers erfaring, om de omhandler menn eller kvinner er like tåpelige. Men nå har det jo seg sånn at jeg er kvinne selv og derfor snakker best av erfaring når det gjelder kvinner. Jeg vet godt at ikke alle kvinner er "slik og sånn" og dette kan jeg underbygge med hvordan jeg er selv. Jeg vet forøvrig også godt at ikke alle menn er noen dumme svin selv om en kvinnelig bruker her inne er blitt bedratt, men da jeg personlig ikke er mann kan jeg heller ikke uttale med annet enn annenhånds erfaring om hvordan menn er. Også provoserer nå en gang innlegg som rakker ned på alle kvinner mer enn innlegg som rakker ned på alle menn. Enkelt og greit fordi jeg er kvinne selv. Mannfolka må nok i store trekk forsvare seg selv! Jennifer Først og fremst er jeg meg selv, Tom Krus, en del av min familie, verdensborger, humanist, nordmann og dernest er jeg av kjønnet hankjønn. Jeg kan ikke uttale meg annet enn med annenhånds erfaring om hvordan andre mennesker er. Personlig provoserer alle generaliserende innlegg meg. Bruker ikke halve arbeidsdagen min på å diskuter islam fordi jeg er muslim, ei svarer jeg på denne tråden fordi jeg er kvinne. Jeg svarer slike tråder fordi jeg vet at jeg til slutt vil være tjent på at slike generaliserende holdninger ikke får større rotfeste enn det de har (ikke at innleggene mine her har noe å si, men de er mer et resultat av behov for å lufte frustrasjoner). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 11. mai 2004 #89 Del Skrevet 11. mai 2004 Jeg kan som kvinne uttale meg om hvordan én kvinne er, nemlig meg selv. Av årsaker jeg neppe trenger å utdype nærmere, kan jeg ikke uttale meg som mann. Legg merke til at jeg uttaler meg på vegne av meg selv som kvinne, ikke på den kvinnelige delen av befolkningens vegne. Jeg bruker heller hverken hele, halve eller kvarte arbeidsdager på å forsvare hele den kvinnelige del av befolkningen, men jeg kan i noen tilfeller bruke et par minutter på å fortelle om meg selv. Forøvrig svarer normalt ikke på slike tråder fordi mennesker med et så snevert syn på kvinner, umulig vil bli påvirket av om jeg skriver ett innlegg på KG eller ikke. Jeg har forøvrig heller ikke engasjert meg i det aktuelle tema i denne tråden, men derimot luftet noen tanker om hvorfor tråder som generaliserer kvinner på en negativ måte, får flere svar og engasjerer mer enn enn en tilsvarende tråd om menn. Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. mai 2004 #90 Del Skrevet 11. mai 2004 Jeg kan som kvinne uttale meg om hvordan én kvinne er, nemlig meg selv. Av årsaker jeg neppe trenger å utdype nærmere, kan jeg ikke uttale meg som mann. Legg merke til at jeg uttaler meg på vegne av meg selv som kvinne, ikke på den kvinnelige delen av befolkningens vegne. Jeg bruker heller hverken hele, halve eller kvarte arbeidsdager på å forsvare hele den kvinnelige del av befolkningen, men jeg kan i noen tilfeller bruke et par minutter på å fortelle om meg selv. Forøvrig svarer normalt ikke på slike tråder fordi mennesker med et så snevert syn på kvinner, umulig vil bli påvirket av om jeg skriver ett innlegg på KG eller ikke. Jeg har forøvrig heller ikke engasjert meg i det aktuelle tema i denne tråden, men derimot luftet noen tanker om hvorfor tråder som generaliserer kvinner på en negativ måte, får flere svar og engasjerer mer enn enn en tilsvarende tråd om menn. Jennifer Hei! Er selv kvinne! Lurer litt på hva du mener med "snevert syn"? Har du lest de forskjellige svarene her? Er selvfølgelig ikke enig i utgangspunktet, men forstår iallefall såpass at det er snakk om en smule ironi her! Muligens endel dårlige erfaringer! Men vi får ta det som det det er. Ikke lage det værre enn jeg tror det er ment, nemlig ren frustasjon! Er til en viss grad enig i at det med likestilling og jantelov ikke nødvendigvis alltid er positivt! Det er ikke sikkert vi har kommet så mye lenger? Hanne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venus_venus Skrevet 12. mai 2004 #91 Del Skrevet 12. mai 2004 Norske kvinner er uinteressante!!! *De krever for mye - Gir for lite tilbake. *De kan ikke flørte, selv om de tror de kan det. *Alle liker samme type mann - altså idealmannen. * De tror de er så avanserte og perfekte i senga. *De er på verdenstoppen i å være utro. *De har sett for mye amerikansk såpe - og tror livet er deretter. Nei takke meg til utenlandske damer!!! Er det rart det har eksplodert i antall giftemål med f eks russiske, Thailandske kvinner. Hilsen skuffet Interessant problemstilling.... Svært mange av de menn som "importerer" kvinner fra eks Thailand og Russland er menn som av forskjellige grunner sliter på det norske markedet. Blandt annet av de grunner du nevner. Det er ofte menn som ikke klarer overgangen til et likestillingssamfunn hvor begge kjønn har sin verdi og sine rettigheter. Det er menn som mener at menn bestemmer og definerer og er i sin fulle rett i egenskap av å være mann. Det er ofte menn som ønsker å bli oppvartet og som ofte gir lite tilbake. Derfor er kvinner fra de land du nevner attraktive. Fordi de ikke har så mange valg. Kommer de først til Norge så er de prisgitt mannen som hentet dem i mange år. Helt til de oppnår permanent oppholdstilltalse og kan forlate mannen. På denne måten skaper de seg et liv i vesten med de mulighetene de ikke har i hjemlandet. Angående utroskap. Det er fremdeles en god del flere menn som er utro enn kvinner. Det er fremdeles en lang vei igjen til likestilling der. Krav og det å gi for lite tilbake. Det er fremdeles lang vei igjen til at menn tar sin skjerv angående husarbeide og barn. Mannen prioriterer ofte karriere / jobb enn samliv. Gir mannen da? Et forhold er basert på å gi og ta. Likestilling og respekt. Om man ikke klarer dette så blir vel løsningen å leve alene eller hente bruder fra fattige land. Avanserte og perfekte i senga. Jeg tror mange norske kvinner er bevisste på den sexen de har, og den sexen de ikke vil ha. Og jeg tror generelt at norske kvinner er opplyste og ganske frimodige i forhold til mange andre land. Så ja, generelt tror jeg norske kvinner er avanserte i sengen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 12. mai 2004 #92 Del Skrevet 12. mai 2004 Angående utroskap. Det er fremdeles en god del flere menn som er utro enn kvinner. Det er fremdeles en lang vei igjen til likestilling der. Ny kampsak for rødstrømpene? Flere utro kvinner? Jaja, så lenge det er likestilling med tanke på utroskap i mine forhold, så er jeg fornøyd. Jeg kan ikke bli "negativt-utro" og jeg akter heller ikke å se på at kvinnen i mitt liv skal være utro for likestillingens skyld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 12. mai 2004 #93 Del Skrevet 12. mai 2004 Ny kampsak for rødstrømpene? Flere utro kvinner? Jaja, så lenge det er likestilling med tanke på utroskap i mine forhold, så er jeg fornøyd. Jeg kan ikke bli "negativt-utro" og jeg akter heller ikke å se på at kvinnen i mitt liv skal være utro for likestillingens skyld. Jeg tror ikke det var det venus mente. Men hun skal få lov til å svare for seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 12. mai 2004 #94 Del Skrevet 12. mai 2004 Hei! Er selv kvinne! Lurer litt på hva du mener med "snevert syn"? Har du lest de forskjellige svarene her? Er selvfølgelig ikke enig i utgangspunktet, men forstår iallefall såpass at det er snakk om en smule ironi her! Muligens endel dårlige erfaringer! Men vi får ta det som det det er. Ikke lage det værre enn jeg tror det er ment, nemlig ren frustasjon! Er til en viss grad enig i at det med likestilling og jantelov ikke nødvendigvis alltid er positivt! Det er ikke sikkert vi har kommet så mye lenger? Hanne Hva jeg mener med et snevert syn på kvinner og forøvrig kvinners rolle i samfunnet? Har du lest det første innlegget (og en del av de etterfølgende) i denne tråden? Det kan godt være at noen av innleggene inneholder ironi, men i såfall må jeg si at bruken er feilslått. Hele innlegg som kun rakker ned på kvinner på den ene eller andre måten, kan for min del være så fult av "ironi" som de bare vil. For meg fremstår de som skrevet av bitre mannfolk som ønsker å ta ut sin fustrasjon på "alle" kvinner. Jeg skjønner forøvrig ikke helt hva du mener med å lage det værre enn det er? For det første er det vel et diskusjonsforum dette her? For det andre... Gjør jeg det værre??? Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 12. mai 2004 #95 Del Skrevet 12. mai 2004 Jeg tror ikke det var det venus mente. Men hun skal få lov til å svare for seg selv. Jeg synes nå da det var mye morsommere å tolke det slik Kanskje blir hun sinna også. Alltid morsomt å få folk sinna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skuffet Skrevet 12. mai 2004 #96 Del Skrevet 12. mai 2004 Interessant problemstilling.... Svært mange av de menn som "importerer" kvinner fra eks Thailand og Russland er menn som av forskjellige grunner sliter på det norske markedet. Blandt annet av de grunner du nevner. Det er ofte menn som ikke klarer overgangen til et likestillingssamfunn hvor begge kjønn har sin verdi og sine rettigheter. Det er menn som mener at menn bestemmer og definerer og er i sin fulle rett i egenskap av å være mann. Det er ofte menn som ønsker å bli oppvartet og som ofte gir lite tilbake. Derfor er kvinner fra de land du nevner attraktive. Fordi de ikke har så mange valg. Kommer de først til Norge så er de prisgitt mannen som hentet dem i mange år. Helt til de oppnår permanent oppholdstilltalse og kan forlate mannen. På denne måten skaper de seg et liv i vesten med de mulighetene de ikke har i hjemlandet. Angående utroskap. Det er fremdeles en god del flere menn som er utro enn kvinner. Det er fremdeles en lang vei igjen til likestilling der. Krav og det å gi for lite tilbake. Det er fremdeles lang vei igjen til at menn tar sin skjerv angående husarbeide og barn. Mannen prioriterer ofte karriere / jobb enn samliv. Gir mannen da? Et forhold er basert på å gi og ta. Likestilling og respekt. Om man ikke klarer dette så blir vel løsningen å leve alene eller hente bruder fra fattige land. Avanserte og perfekte i senga. Jeg tror mange norske kvinner er bevisste på den sexen de har, og den sexen de ikke Hvis norske kvinner er så opplyste hvorfor beskriver dere da "menn som "importerer" kvinner fra eks Thailand og Russland" fra gamle klisjefylte historier? Dette du her beskriver er som hentet fra en ukebladhistorie fra 1980! Kjenner personlig mange menn som har "hentet" dama/kona fra Thailand, Fillipinene, Russland eller Brazil, dette er da fullt oppgående menn, som også kan finne damer i Norge!!! Tror du det er bare stygge feite idioter som finner kærester fra de nevnte landene??Hvorfor har det blitt så mange flere som finner dame/kone fra andre land de seneste årene?(Kilde Statistisk Sentralbyrå) Skuffet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 12. mai 2004 #97 Del Skrevet 12. mai 2004 Ja, men så gjør det, da. Finn deg ei søt, utenlands dame, og slutt og klag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 12. mai 2004 #98 Del Skrevet 12. mai 2004 Du har registrert deg, ser jeg? Flink! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nat26 Skrevet 12. mai 2004 #99 Del Skrevet 12. mai 2004 Skjønner ikke hva problemet ditt er jeg skuffet?Finn deg en utenlandsk dame og slutt å klage!Det kan vel ikke være vanskelig,istedet for å klage på norske kvinner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2004 #100 Del Skrevet 12. mai 2004 Lykkelig med «importbrud» - Ikke alle menn med utenlandsk kone er skurker og voldtektsforbrytere, sier Rune Fardal, som er gift med thailandske Daranee. FAMILIEKJÆRE: - Kvinner fra Thailand er mer opptatt av familie enn norske kvinner, sier thailandske Daranee Khadkham(42), gift med Rune Fardal (43). - Jeg får nesten inntrykk av at alle menn blir fremstilt som voldtektsforbrytere og slavehandlere. Det er vi ikke, sier Rune Fardal (44). Selv er han gift med Daranee Khadkham (42) fra Thailand. Flere norske menn med utenlandske koner har tatt kontakt med Bergens Tidende som følge av artikkelserien om importbruder. De føler seg stigmatisert som følge av søkelyset på problemekteskapene. Mange er lykkelige - Det finnes mange harmoniske, lykkelige ekteskap mellom norske menn og utenlandske kvinner, sier Jon Sverre Johansen (48) fra Godvik. Han har vært gift med en kvinne fra Thailand i 13 år, og kjenner mange thai-norske par i Bergen. - De fleste lever godt og er likeverdige ektefeller. Det er klart at det er kulturforskjeller, og man trenger både tålmodighet og ressurser for å kunne takle det. Jeg tror enkelte menn tar for lett på det, og er ikke forberedt på at det er krevende å gifte seg med et menneske fra en annen kultur, sier Jon Sverre. «Opplært annerledes» - Disse kvinnene er opplært helt annerledes. I begynnelsen måtte jeg understreke at vi var likeverdige, at hun hadde like mye rett til egne meninger som meg. Jeg ville ikke ha en hund og en oppvaskmaskin, sier han. Johansen understreker at det er viktig at myndighetene tar affære med menn som mishandler sine utenlandske koner. - Det finnes drittsekker som ikke burde få hente seg koner. Det er en uting. Vi kjenner jo selv til enkelttilfeller der Thai-jenter har blitt helt ødelagt og havnet på Sandviken, sier han. Jon Sverre sier at han og andre kamerater som også er gift med kvinner fra Asia er redde for at den negative oppmerksomheten skal gå ut over konene deres. - Dette er flotte kvinner som er stolte og bidrar med mye positivt i det norske samfunnet. Vi håper folk forstår at det er mange gode ekteskap og ikke skjærer alle over en kam. «For mye likestilling» Antallet norske menn som gifter seg med kvinner fra Thailand og andre land i Asia har mer enn tredoblet seg i løpet av de siste tre-fire årene. Sosialantropolog Stephen Sparkes har forklart trenden med at noen norske menn foretrekker kvinner med en mer tradisjonell holdning til familie og kjønnsrollemønster. Norske kvinner har blitt for opptatt av karriere, sa Sparkes til VG. - For meg har det vært fantastisk å møte en kvinne med en slik oppofrelse til familien. Det gjør meg veldig ydmyk, sier Rune Fardal om sin kone. De har vært gift i tre år. - Jeg synes noen ganger at likestillingen har gått litt vel langt, at vi glemmer at kjønnene er forskjellige. Fantastisk omtanke Han sier at selv om han og konen er likeverdige, gir de seg lov til å være mann og kvinne. Asiatiske kvinner har en fantastisk omtanke for andre, sier han. - Når jeg kommer hjem fra jobb, er det første hun spør meg om jeg vil ha noe å drikke. Om jeg er sulten og hun skal lage mat. Det hørte jeg aldri fra min første (norske, red. anm.) kone, sier han. Det er ikke riktig at Thai-kvinner ønsker seg til Norge ut fra et økonomisk vinningsmotiv, mener Rune. - Thai-kvinner slik jeg kjenner dem er mye mindre materialistiske og krevende enn det norske kvinner er. De er mest opptatt av at andre skal ha det bra, av å ta seg av familien. Gir opp norske jenter Fredrik Reuter (33) har reist mye i Thailand, og har fått seg en kjæreste som han holder kontakten med på internett. Hun skal komme til Norge om noen måneder. Han er opprørt over oppførselen til en del norske menn. - Det er helt motbydelig. Det må kunnes gjøre noe for å informere disse kvinnene bedre, sier han. Også Reuter føler seg tiltrukket av de thailandske kvinnenes holdninger. - Jeg liker ikke moralen og holdningen her hjemme lenger. Ting er blitt altfor enkelt. Det å være i et forhold, å jenke seg, å ta hensyn, det er så lett å bare stikke hvis du ikke får det som du vil. Jeg har ikke tillit til norske jenter lenger. På en måte har kanskje likestillingen gått litt for langt, sier Reuter. Ikke alle norske menn er skurker http://www.bt.no/innenriks/article140703 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå