TrineLouise Skrevet 27. november 2013 #1 Skrevet 27. november 2013 hva synses du om bilsete vogn? ... det annbefales IKKE og kjøpe den type vogn visdu skal en lang tur enten det er i byen eller i skog og mark... jeg hadde en gabske ekkel hendelse i 2012 med lillesøstera mi på 3 måneder... vi skulle i bryllup i Mo I Rana ... vi skulle kjøre bobil opp dit. vi hadde hund meg og måtte derfor stoppe etter 2-3 timers kjøring for og lufte han. vi skulle kjøre fra Rogaland, og det er ganske så lankt opp til mo i rana fra der jeg bor... lillesøstera mi satt jo selfølgelig i barnesete bak i bobilen med mamma pg lillebror. alt gikk helt fint , vi hadde kjørt i 3 dager og overnattet i sogn og fjordane. dagen etter så kjørte vi videre, lillesøstera mi begynnte og oppføre seg ganske rart... da vi var kjørt et lite stykke opp på DOVREGUBBENS HALL som er et stykke fra folk...først lå hun bare der og stirret på mamma... men så begynnte hun konstant og gråte! mamma tok henne opp litt.. og hun roet seg.. hun satt henne nedi sete ijen og hun begynnte og gråte ijen ... hun tok henne opp ijen og hun begynnte og gråte ijen.. hun ba han som kjørte måtte stoppe!!! og han skulle stoppe med en gang han fant en plass... og pluttselig så strakk søstera mi seg ut og skrek... pluttselig var hun livløs i hennene til mamma... og han som kjørte stoppet med en gang!!! det tok kansje rundt 1-2 minutt før hun pustet ijen...jeg fikk panikk og var livredd for henne.. mamma fikk en stemme i hode som gjorde at hun kjennte i munnen hennes og hun kjennte tunga hadde falt bak i halsen da hun besvimte... hun dro frem runga og hun våknet ijen og var smilende og gla!! men vi turte ikke kjøre videre den dagen... og va skulle vi gjøre? vi var lankt oppe på fjelle... nesten ingen som kjørte der ... vi rinkte legevakten.. og fikk beske om og komme ned får en kjekk av henne og alt var fint. vi overnattet der den natten til dagen etterpå... etter den henndelsen der... så måtte vi stoppe ca. vær time og legge henne ned så hun fikk strekke på seg ... med denne teksten håper jeg egentlig at fålk tenker på hvordan ungen blir av og sitte på rompa i kansje mange timer i strekk... får en unge skal jo ikke sitte når dem er så små,... så ville dele dette får at fålk kansje tenker litt på hvilken vogn dere kjøper... vi hørte på det de som vi kjøppte sete av at hun bare kunne ligge vis hun sov uansett om hun sov i 4-5 timer... vær ops!!!!
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #2 Skrevet 27. november 2013 Sikkert en god advarsel, men det er veldig vanskelig å lese. Anonymous poster hash: 11795...e84 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #3 Skrevet 27. november 2013 Når jeg tok lappen for et galvt år siden sa de at et barn skal sitte kun 1,5 time av gangen i et bilsete. De MÅ få strukket på seg,det er ikke bra for de å sitte/ligge i bilstol for lengeAnonymous poster hash: 4b56b...aff
Gjest Magdalene Skrevet 27. november 2013 #4 Skrevet 27. november 2013 (endret) Når jeg tok lappen for et galvt år siden sa de at et barn skal sitte kun 1,5 time av gangen i et bilsete. De MÅ få strukket på seg,det er ikke bra for de å sitte/ligge i bilstol for lengeAnonymous poster hash: 4b56b...aff Det sa hvem? Det er ingen forskning som støtter dette, med dagens gode bilstoler. Da kan man kjøre så lenge man vil, men passe på å ta pauser når barnet sier i fra. (Selvsagt om man ser at baby sitter/ligger bra, uten hengende hode og slikt). Og selvsagt; bilstol brukes til bilkjøring, vogn til trilling Endret 27. november 2013 av Magdalene
Gjest Vevila Skrevet 27. november 2013 #5 Skrevet 27. november 2013 Det finns vel ingen bilstolvogn? Det er derimot mulig å feste bilstolen på understellet til de fleste vogner av praktiske årsaker. Ellers er det riktig at babyer ikke bør sitte over lengre tid i bilstol.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå