AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #1 Skrevet 27. november 2013 Jeg er skremt over hvor svak man kan bli. Her er jeg, jenta som har stått opp for seg selv, hatt klare meninger og ikke latt seg pirke på nesa og nå brutt ned av en person. Jeg vil skrive dette delsvis for å forklare hva det har gjort med meg, men også kanskje det advarer noen der ute.. Jeg lot som jeg ikke så advarslene, det straffer kun deg. Startet som en drømmemann, kjekkeste jeg noen gang har møtt, supersjarmerende, ga masse oppmerksomhet. Han sa de fineste ting, ga meg masse komplimenter og fikk meg til å føle meg som en prinssesse. De små tegnene var kontrollbehov, han skulle vite hvor jeg var, hvem jeg var med, hvem jeg hadde ligget med før, hvem min ekser var osv. Han ble sur om han ikke fikk min fulle oppmerksomhet gjennom hele døgnet. Han pratet alltid opp om seg selv, sa rett ut at han var dritkjekk, brifet med kroppen sin mer enn normalt, og påpekte smått hva kanskje jeg burde gjøre med min kropp. Sexen var i begynnelsen bra for meg også, men etter hvert følte jeg meg presset og det gikk så langt at jeg fikk diagnosen ''vaginisme''. Sex ble smertefullt, men han ble sur den lille perioden jeg måtte ha en sexstopp (legen sa dette må til) så jeg bet tennene sammen. Han gjorde det slutt av helt absurde grunner, brukte silent treatment, oldt meg på pinebenken med å ikke gjøre det slutt, men ikke være sammen heller. De gangene han gjorde det slutt var jeg knust, og han kom tryglende tilbake og lovet gull og grønne skoger. Noen perioder var bra, da sørget han for at jeg fortsatte å føle sterkt for han, jeg følte også han han følte sterk for meg. Han fikk meg til å glemme de dårlige tingene ved å være ''fantastisk kjæreste'' mot meg. Han snakket nedlatende om omtrent alle, ville bare menge seg med mennesker som var suksessfulle, snakket stygt om mine venner, kommenterte alltid hvor pene noen jenter var til meg og da mener jeg hver dag, ute, på tv, i samtaler osv. Da en i familien min døde, spurte han ikke om det gikk bra med meg en gang. Han sa han glemte det og ga meg en liten klem før han pratet om sin dag. Alt handlet om han, alle samtaler måtte handle om han, hvis ikke kjedet han seg, han ville ikke bli med på noen av mine ting, men forlangte jeg ble med på hans. Det ble mer og mer sjeldent å få høre noe hyggelig fra han, han ble sur om jeg ikke orket være med han en dag, han ble sur om jeg prioriterte venner en gang i blandt, men ingen tegn på dårlig samvittighet om han gjorde det mot meg. Han snyltet penger av meg selvom han tjente 5gaanger så mye (jeg er student) Han tråkket meg mer og mer ned ved å klage på meg. Han så hånlig på meg når jeg ble lei meg. Han flørtet med jenter på facebook og anklaget meg for å flørte med andre selvom jeg ikke gjorde det. Dette pågikk i 1 1/2 år, med mye av og på. I går var han igjen i ''jeg gir faen modusen'' og jeg orket ikke prate mer fordi jeg ble knust. Han dumpet meg ved å slette meg på facebook og sette seg som singel. Ikke en melding, ikke en tlf, ingenting.. Og vi har bodd sammen i 8måneder. For en uke siden sa han at han elsket meg og at han ville være med meg for alltid. Mannen er 30 år og jeg er 22... 22 og føler meg brukt,lurt og ødelagt, virkelig ødelagt. Anonymous poster hash: 73b20...e65 1
Gjest Halvor Skrevet 27. november 2013 #2 Skrevet 27. november 2013 Uff, hørest ikkje bra ut. Det finnes mange jævlar der ute, og ofte kan det nok være dei mest sjarmerande og kjekke. Rett og slett fordi dei alltid har kunne oppført seg slik mot andre uten særlige konsekvenser. Han høres faktisk litt ut som ein psykopat, når han vart sur når du ikkje kunne ha sex og såg ikkje ut til å bry seg med ein anna person sin død. Men du er jo ung og kan berre glømme slike jævlar og finne deg nokon som er skikkelig. Det virker som dette plager deg sterkt, har du pratet med nokon andre om det?
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #3 Skrevet 27. november 2013 Uff, hørest ikkje bra ut. Det finnes mange jævlar der ute, og ofte kan det nok være dei mest sjarmerande og kjekke. Rett og slett fordi dei alltid har kunne oppført seg slik mot andre uten særlige konsekvenser. Han høres faktisk litt ut som ein psykopat, når han vart sur når du ikkje kunne ha sex og såg ikkje ut til å bry seg med ein anna person sin død. Men du er jo ung og kan berre glømme slike jævlar og finne deg nokon som er skikkelig. Det virker som dette plager deg sterkt, har du pratet med nokon andre om det? Jeg har pratet med psykolog, foreldre og venner. Alle var bekymret for meg siden jeg tok han tilbake hver gang han ville ha meg tilbake igjen.. De så jeg ble mer og mer brutt ned, skolegangen min har gått dårlig, vekten har gått ned, mistet helt gnisten som jeg en gang hadde.. Jeg trøster meg med at jeg er ung og har mye av livet foran meg, men jeg sliter litt med å bygge meg selv opp, mistet liksom litt av min identitet.. Jeg har satt mange av mine venner og familie på sidelinja når dette forholdet pågikk.. Så føler meg dum, alene og litt hjelpesløs på hvordan jeg skal forme livet mitt videre nå.. hjelper lite at denne mannen også bor i samme by som meg..:/ Anonymous poster hash: 73b20...e65
Gjest Halvor Skrevet 27. november 2013 #4 Skrevet 27. november 2013 Eg pleie ofte å sei til meg sjølv, når eg tenker på jævelskap andre har gjort mot meg, at når eg har vert god, har eg ingen ting å være lei meg for. Det einaste det seie noko om, er den som har gjort det gale. Det er ingen tap for deg at forholdet er slutt, det er faktisk veldig bra. I enden, er det ikkje du som har tapt noko anna enn tiden du har brukt på han, og han har tapt kanskje det einaste mennesket som kan være glad i han. Du er faktisk den som er komen best ut av det vil eg tru. Så ikkje tenk på dette krapylet og løft opp hodet og sjå framover. Det fins plenty av menn der ute, som faktisk er gode mennesker, så at han ga slipp på deg er berre godt for deg. 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #5 Skrevet 27. november 2013 Narsissisme er en av de vanligste former for personlighetspatologi nå til dags, dessverre. Men nå vet du kjennetegnene, og kan styre unna neste gang. Anonymous poster hash: 8334f...89d
Gjest Lincoln Skrevet 27. november 2013 #6 Skrevet 27. november 2013 Og likevel er du lei deg for at han dumpet deg...
FalconPunch Skrevet 27. november 2013 #7 Skrevet 27. november 2013 (endret) . Endret 8. april 2018 av FalconPunch 2
FalconPunch Skrevet 27. november 2013 #8 Skrevet 27. november 2013 (endret) . Endret 8. april 2018 av FalconPunch 2
Gjest Emja Skrevet 27. november 2013 #9 Skrevet 27. november 2013 (endret) Hm Endret 14. februar 2014 av Emja
Gjest Emja Skrevet 27. november 2013 #10 Skrevet 27. november 2013 (endret) . Endret 14. februar 2014 av Emja
Cordelia Skrevet 28. november 2013 #11 Skrevet 28. november 2013 Du er purung og kan være sjeleglad for å være kvitt mannfolket. Tenk på hvor mange muligheter du har foran deg uten han. Gjentar du slike tanker for deg selv mange nok ganger så kommer du etterhvert til å tro på det og. Så kan han ha det så godt, dumme dritten!
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #12 Skrevet 28. november 2013 Jeg er skremt over hvor svak man kan bli. Her er jeg, jenta som har stått opp for seg selv, hatt klare meninger og ikke latt seg pirke på nesa og nå brutt ned av en person. Jeg vil skrive dette delsvis for å forklare hva det har gjort med meg, men også kanskje det advarer noen der ute.. Jeg lot som jeg ikke så advarslene, det straffer kun deg. Startet som en drømmemann, kjekkeste jeg noen gang har møtt, supersjarmerende, ga masse oppmerksomhet. Han sa de fineste ting, ga meg masse komplimenter og fikk meg til å føle meg som en prinssesse. De små tegnene var kontrollbehov, han skulle vite hvor jeg var, hvem jeg var med, hvem jeg hadde ligget med før, hvem min ekser var osv. Han ble sur om han ikke fikk min fulle oppmerksomhet gjennom hele døgnet. Han pratet alltid opp om seg selv, sa rett ut at han var dritkjekk, brifet med kroppen sin mer enn normalt, og påpekte smått hva kanskje jeg burde gjøre med min kropp. Sexen var i begynnelsen bra for meg også, men etter hvert følte jeg meg presset og det gikk så langt at jeg fikk diagnosen ''vaginisme''. Sex ble smertefullt, men han ble sur den lille perioden jeg måtte ha en sexstopp (legen sa dette må til) så jeg bet tennene sammen. Han gjorde det slutt av helt absurde grunner, brukte silent treatment, oldt meg på pinebenken med å ikke gjøre det slutt, men ikke være sammen heller. De gangene han gjorde det slutt var jeg knust, og han kom tryglende tilbake og lovet gull og grønne skoger. Noen perioder var bra, da sørget han for at jeg fortsatte å føle sterkt for han, jeg følte også han han følte sterk for meg. Han fikk meg til å glemme de dårlige tingene ved å være ''fantastisk kjæreste'' mot meg. Han snakket nedlatende om omtrent alle, ville bare menge seg med mennesker som var suksessfulle, snakket stygt om mine venner, kommenterte alltid hvor pene noen jenter var til meg og da mener jeg hver dag, ute, på tv, i samtaler osv. Da en i familien min døde, spurte han ikke om det gikk bra med meg en gang. Han sa han glemte det og ga meg en liten klem før han pratet om sin dag. Alt handlet om han, alle samtaler måtte handle om han, hvis ikke kjedet han seg, han ville ikke bli med på noen av mine ting, men forlangte jeg ble med på hans. Det ble mer og mer sjeldent å få høre noe hyggelig fra han, han ble sur om jeg ikke orket være med han en dag, han ble sur om jeg prioriterte venner en gang i blandt, men ingen tegn på dårlig samvittighet om han gjorde det mot meg. Han snyltet penger av meg selvom han tjente 5gaanger så mye (jeg er student) Han tråkket meg mer og mer ned ved å klage på meg. Han så hånlig på meg når jeg ble lei meg. Han flørtet med jenter på facebook og anklaget meg for å flørte med andre selvom jeg ikke gjorde det. Dette pågikk i 1 1/2 år, med mye av og på. I går var han igjen i ''jeg gir faen modusen'' og jeg orket ikke prate mer fordi jeg ble knust. Han dumpet meg ved å slette meg på facebook og sette seg som singel. Ikke en melding, ikke en tlf, ingenting.. Og vi har bodd sammen i 8måneder. For en uke siden sa han at han elsket meg og at han ville være med meg for alltid. Mannen er 30 år og jeg er 22... 22 og føler meg brukt,lurt og ødelagt, virkelig ødelagt. Anonymous poster hash: 73b20...e65 Jeg ble rørt og fikk skikkelig vondt av deg da jeg leste dette. Veldig bra skrevet. Anonymous poster hash: 49122...18e
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #13 Skrevet 28. november 2013 ja lett og kalle folk drittsekker og psykopater ETTER de har dumpa deg. det gjør min ex også. rart han gadd være sammen med meg i 5 år da Anonymous poster hash: cf142...1ce
Gjest Ironically me Skrevet 28. november 2013 #14 Skrevet 28. november 2013 Oj, dette var kjent lesning. Ser mange vonde likhetstrekk med ekteskap jeg er nå ute av. Det gikk bra til slutt! Stor klem og lykke til videre til deg. Bare husk på, i motsetning til noen skrev ovenfor. Denne personen er ikke noen "dum dritt" men smart, utspekulert og veldig kalkulerende. Forhold deg til det, når du nå selv velger å gå videre!
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #15 Skrevet 29. november 2013 TS her! Takk for svar alle sammen, jeg har følt meg alene oppi dette, nettopp fordi ikke alle kan forstå at en så hyggelig og omtenktsom mann kan være sånn. Ser svarene som står at ''likevel er du lei deg'' Og ''typisk og kalle ekser psykopater etter brudd''. Jeg er lei meg fordi jeg ikke greide å se alt dette, for han sørget for å være verdens mest omtenksomme i små perioder, fikk det til å høres ut som at det var min skyld alt sammen, og jeg er et typisk omsorgsmenneske som tror det er noe godt i alle, noen sier naiv og det er greit, men jeg har lært min lekse nå. Jeg er lei meg fordi jeg føler at våre gode stunder som jeg satte stor pris på var en løgn, de gangene han latet som han brydde seg var kun for å få kontroll, og de gangene han sa han elsket meg var kun fordi jeg greide å mette hans ego. Jeg har hatt kjærester før og ville aldri gått å sagt noe stygt om dem selvom et brudd aldri er hyggelig, kan godt si han var en dust, men ikke mer.. Denne mannen jeg var sammen med nå sendte meg til psykolog fordi han mente noe var galt med meg, hos psykologen fikk jeg en full forklaring på at denne mannen er en rett beskrivelse på en narssissist, og det hendte også at han klappet til meg (dette sa han var på tull) men man merker forskjell på et lite moroklapp og et ''ikke motsi meg klapp'' Jeg har hatt kjærester før, jeg har hatt lengere forhold som har gått i vasken. De har jeg ikke noe vondt å si om annet at vi ikke funket i et forhold lengere. Jeg er ikke ute etter å sette eksen i et dårlig lys fordi jeg er skuffet om man leser teksten nøye over kan vel de fleste se at dette er en person som faktisk går inn for å knekke meg. Han gikk ut av forholdet i det øyeblikket jeg sluttet å beundre han, men heller stilte spørsmål om hans væremåte, dette tok han som et rent angrep og kuttet meg ut som jeg aldri hadde eksistert, selvom han uken før ville planlegge sydentur og sa han elsket meg. Måtte bare skrive dette så dere faktisk ikke tror jeg er en typisk dumpet og bitter preson, for jeg er kun bitter på at jeg ikke så sammenhengen i alle disse tegnene og hørte på de som var glad i meg og bekymret seg. Anonymous poster hash: 73b20...e65 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #16 Skrevet 29. november 2013 Noen som ser noen fellestrekk med disse kara? Mammagutter? Anonymous poster hash: 8334f...89d
Lagbugdc Skrevet 30. november 2013 #17 Skrevet 30. november 2013 Noen som ser noen fellestrekk med disse kara? Mammagutter?Anonymous poster hash: 8334f...89d Ikke mammagutter, mer som "jeg er lei av samme kvinnfolke, må prøv meg på nye" Jeg kommer til å vente med noe forpult "kjærlighet" etter å ha skaffe meg leillighet og en sportsbil! Slik at hun vet at jeg er selvstendig.
Cordelia Skrevet 1. desember 2013 #18 Skrevet 1. desember 2013 (endret) TS her! Takk for svar alle sammen, jeg har følt meg alene oppi dette, nettopp fordi ikke alle kan forstå at en så hyggelig og omtenktsom mann kan være sånn. Ser svarene som står at ''likevel er du lei deg'' Og ''typisk og kalle ekser psykopater etter brudd''. Jeg er lei meg fordi jeg ikke greide å se alt dette, for han sørget for å være verdens mest omtenksomme i små perioder, fikk det til å høres ut som at det var min skyld alt sammen, og jeg er et typisk omsorgsmenneske som tror det er noe godt i alle, noen sier naiv og det er greit, men jeg har lært min lekse nå. Jeg er lei meg fordi jeg føler at våre gode stunder som jeg satte stor pris på var en løgn, de gangene han latet som han brydde seg var kun for å få kontroll, og de gangene han sa han elsket meg var kun fordi jeg greide å mette hans ego. Jeg har hatt kjærester før og ville aldri gått å sagt noe stygt om dem selvom et brudd aldri er hyggelig, kan godt si han var en dust, men ikke mer.. Denne mannen jeg var sammen med nå sendte meg til psykolog fordi han mente noe var galt med meg, hos psykologen fikk jeg en full forklaring på at denne mannen er en rett beskrivelse på en narssissist, og det hendte også at han klappet til meg (dette sa han var på tull) men man merker forskjell på et lite moroklapp og et ''ikke motsi meg klapp'' Jeg har hatt kjærester før, jeg har hatt lengere forhold som har gått i vasken. De har jeg ikke noe vondt å si om annet at vi ikke funket i et forhold lengere. Jeg er ikke ute etter å sette eksen i et dårlig lys fordi jeg er skuffet om man leser teksten nøye over kan vel de fleste se at dette er en person som faktisk går inn for å knekke meg. Han gikk ut av forholdet i det øyeblikket jeg sluttet å beundre han, men heller stilte spørsmål om hans væremåte, dette tok han som et rent angrep og kuttet meg ut som jeg aldri hadde eksistert, selvom han uken før ville planlegge sydentur og sa han elsket meg. Måtte bare skrive dette så dere faktisk ikke tror jeg er en typisk dumpet og bitter preson, for jeg er kun bitter på at jeg ikke så sammenhengen i alle disse tegnene og hørte på de som var glad i meg og bekymret seg. Anonymous poster hash: 73b20...e65 Du er klar over hvem han er, da er du på god vei. Han har vist seg å være en annen en den du først trodde han var, og gjort og vendt ting mot deg.Det er klart man blir sittende med litt småbitre følelser etter å ha blitt behandlet sånn. Så lenge du går videre. Bare husk på, i motsetning til noen skrev ovenfor. Denne personen er ikke noen "dum dritt" men smart, utspekulert og veldig kalkulerende. Forhold deg til det, når du nå selv velger å gå videre! Tok ting litt ut av sammenheng vel? (Edit.) Endret 1. desember 2013 av Cordelia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå