Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg har hørt at det beste man kan gjøre for å komme over en kjærlighetssorg er å la være å dyrke den. Hva vil det egentlig si å dyrke kjærlighetssorgen, og hvordan unngå det?

Jeg tror jeg gjør det men klarer ikke å la være :/

Anonymous poster hash: 28fb6...c72
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å dyrke kjærlighetssorgen er vel å la den ta over livet ditt. Ta vare på minner, høre på musikk som minner deg om det, bruke tiden til å sitte hjemme og sørge i stedet for å komme deg ut blandt folk osv.

Det er vel ganske vanlig å ha det sånn i en periode uten at det er å dyrke sorgen. Men enkelte tar den litt langt og bruker år på å komme seg videre, gå ut og treffe andre.

Skrevet

1. Gråt ut alt du klarer

2. Skriv ned lister over ting du MÅ gjøre men som du glatt kunne ha forskjøvet til neste dag, uke, måned etc

3. Gjør tingene på listen

4. Gjør ting sammen med andre venner/familie, om så bare for to timer.

5. Prøv å gjøre ting du elsker å gjøre.

Da skal du kunne gå videre med livet ditt, steg for steg.

Anonymous poster hash: 61b47...6d9
Skrevet

Fint at du la ut dette spørsmålet!

Jeg selv er inne i en voldsom kjærlighetssorg, og prøver å finne veier for å få tankene på noe annet enn henne. Jeg forsøker å sosialisere meg, holde meg opptatt med saker og ting osv osv men tankene mine går uansett til stadighet over til henne. Når jeg blir veldig tankefull, som jeg for tiden er, så mister jeg også nattesøvn og matlyst. Jeg ser derfor ingen annen utvei enn å la tiden gå og håpe at det snart blir bedre.

Beklager hvis dette ikke ga deg noe svar, ville bare lufte meg for noen tanker.

Ønsker deg masse lykke til :blomst:

Anonymous poster hash: a606d...580
Skrevet

Dette er noe du kan prøve:

Finn en positiv setning om deg selv (noe ala jeg har det fint nå, jeg er sterk, jeg skal klare utdannelsen min eller noe sånt). Hver gang vonde/triste tanker kommer, sier du denne setningen om og om igjen mens du gjør noe aktivt (f.eks. rydder litt, går inn på pc, setter på tv osv). Gjør du dette HVER GANG de uønskede tankene kommer vil de sakte men sikkert bli erstattet av de positive. Og etter en stund (det tar litt tid, noen uker kanskje) så vil du begynne å føle deg bedre.

Dette kalles kognitiv terapi og er en måte hvor du tvinger deg selv til å bli bedre og tenke framover. Er du innstilt på dette, vil du merke bedring.

Anonymous poster hash: 420bc...ccc
Skrevet

Å dyrke kjærlighetssorg blir for meg å grave seg ned, gjemme seg bort og tenke på alt som var og skulle vært. Selvfølgelig er det lov til å være lei seg en periode, men så må man ta seg selv i nakkeskinnet, komme seg ut og si "Ok, det var kjipt, men livet går videre."

AB#3s fremgangsmåte er veldig kjekk!

Skrevet (endret)

Tror det er veldig sunt å grave seg ned minst seks fot under virkeligheten, for en kortere overgangsperiode. Å få tenkt og følt ferdig ting som har med denne personen/steder/aktiviteter etc. å gjøre, vil helt sikkert (etter hvert) fungere som en skrubbekost og få ut det verste av det som gjør vondt. Når det har gått en tid, tar man frem en mental microklut og vasker veldig nøye ut restene av vedkommende - og går videre i livet sitt. Rak rygg og blikket opp og frem, så er våren her før en får sukk for seg. :jepp:

Endret av Hoppetaujenta
Skrevet

Jeg anbefaler boken It's called a breakup because it's broken. Jeg har ikke brukt den selv, men kjenner flere som har kommet seg over kjærlighetssorg med den boken og som roser den opp i skyene.

Den ligger på amazon: http://www.amazon.com/Its-Called-Breakup-Because-Broken/dp/0767921968/ref=sr_1_1_bnp_1_pap?ie=UTF8&qid=1385541831&sr=8-1&keywords=it%27s+called+a+break-up+because+it%27s+broken

Jeg har lenket til pocketutgaven, men den finnes også til Kindle!

Det går over, jeg lover!

Skrevet (endret)

.

Endret av FalconPunch
Skrevet

Sorg er for meg et sår som skal gro, og man dyrker sorgen når man gjør ting for å hindre såret i å gro.

Det finnes mange typer sår (sorg).

Noen er overflatiske, som for eksempel skrubbsår.

Skrubbsår gjør veldig vondt med en gang, men heles vanligvis rimelig raskt hvis ikke man pirker borti det, drar bort sårskorpen, og hindrer det i å gro.

Slike sår gir heller ikke arr dersom de får gro i fred.

Andre sår er dypere, behøver mer stell, og de bruker lengre tid før de gror.

Herunder kommer kjærlighets"sår", og "sår" etter mennesker og dyr som man har hatt et nært forhold til.

Sår behøver pleie, noen mer enn andre, og unnlater man å pleie såret, neglisjerer det, vil såret bli verre før det blir bedre.

Det samme hvis det blir plukket på, og stadig irritert, og bevisst eller ubevisst gjør ting som forlenger tilhelingstiden (dyrker sorgen).

Hvordan unngå å dyrke kjærlighetssorgen?

Stell godt med deg selv, og ikke gjør ting som får frem tankene på "hva som kunne blitt".

Anonymous poster hash: 7b8b9...7d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...