Gå til innhold

Har blitt advart mot min nye kjæreste. Er dypt forelsket og usikker.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått advarsler fra 2 jenter om min nye type. Hun ene fortalte meg at han har vært utro i tidligere forhold. Jeg snakket med han om det og han sa at han ikke elsket eksen og at ryktene heller ikke stemte. Jeg tror det stemmer siden perioden det gjelder og damene involvert overlapper. Uansett var dette da han var 24 år, nå er han 31. Han sier han er en helt annen enn da han var ung og "dum". Jeg har enda ikke tatt han i utroskap, men blir skikkelig usikker. Han er veldig på vakt med mobilen, har lås på den og vokter den. Han sier han ønsker gifte seg med meg og få barn med meg en dag. Den andre advarselen fikk jeg av ei venninne som er bekjent av eksen hans. De har felles venner og fikk høre nesten samme historie, samt at han hadde vært skikkelig drittsekk mot henne som å være sjalu og kontrollerende. Ble tipset om at han danset med ei jente da de var på et utested, men det hadde han allerede fortalt meg før jeg fikk høre det av venninna mi.

Jeg har blitt så usikker på han og jo mer jeg tenker på det som er sagt, jo mer ser jeg tegn som kan tyde på at det kan være noe i det. Mobilbruken, at han er en flørtete person, hatt mange damer og er litt sjalu.

Skal jeg trosse advarslene eller skal jeg rett og slett kutte han ut?

Ville dere trosset advarsler fra venninner?

Anonymous poster hash: bd8fd...fc6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

• Liker 6
Skrevet

Ja.

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg hadde nok tatt litt avstand fra han. Ihvertfall tatt det hele med aller høyeste ro, ikke forhaste noe.

Anonymous poster hash: 43844...65e
  • Liker 4
Skrevet

Ja.

Nei jeg ville ikke ha trosset slike advarsler som du nå har fått. Og bare det at du blir usikker betur at du har fanget opp noe som ikke stemmer før de fortalte deg dette.

Anonymous poster hash: 93ed1...4d7

• Liker 2
Skrevet

Alle kronisk utro menn jeg vet av overbeviser alltid den nyeste om at de har endret seg nå.

Anonymous poster hash: afb61...7d0
  • Liker 7
Skrevet

Hadde egentlig trekt meg unna. Er noe med å komme med "advarsler" synes jeg. (Mine venner hadde ikke gjort det uten grunn eller bare pga et tidligere liv og mistakes, uten videre)

Anonymous poster hash: 25905...283
  • Liker 1
Skrevet

Synes det hørtes tvilsomt ut. Ville nok stolt på venninnene mine.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble advart om en som drev på en måte sånn som dette før. Men jeg valgte ikke å høre på dem, fordi jeg kunne ikke tro det var sant. Så spurte han ikke om det, men vi var sammen i 2 mnd før mamma og pappa fant han sittanes i sentrum med ei annen dame og der var firehjulingen hans som han hadde sagt ikke funket noe mer. Og resten av gangene hadde han vært hos ei å fått seg knull. + at han var utro mot venninna mi. Ikke knull, men over msn. Ho viste jeg samtalen og jeg var svært sjokkert om hvorfor ho gjorde dette mot meg når ho visste det at jeg likte han godt. Men på den måten fikk jeg vite om alt han hadde gjort i forholdet..

Skrevet

Nei, er du gal! Hvis noen advarer deg mot en type så stikker du med en gang! Det er veldig sjelden at noen advarer mot kjærester, så det ville jeg tatt helt seriøst. Ta vare på deg selv, denne sneglen vil skuffe deg.

Anonymous poster hash: fe1a8...f43
Skrevet

Jeg ville hørt på hva venninnene sier!

Skrevet

Gjør deg selv en tjeneste, hør på venninnene dine.. Menn som har det ryktet på seg har som regel det av en jævlig god grunn. Gått på den smellen selv for lenge sida, ikke så gøy å høre "I told you so" i etterkant..

Og NEI, du kan ikke forandre ham. Det er bare tull vi kvinner tror at vi kan.. :P Menn sier at de forandrer seg, men det er bare bullshit :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Her er hva jeg ville gjort:

1. Følg med for å snappe opp koden på mobilen (be ham sjekke noe på nett mens du sitter ved siden av, eller noe sånt, så han må låse den opp)

2. Når du får sjansen, i verste fall mens han sover, så sjekker du hvorfor han er så panisk redd for den. Da tipper jeg du får beviser nok for at du må komme deg avgårde, men det kan jo selvsagt tenkes at han er uskyldig. Da får du heller leve med dårlig samvittighet for sjekkinga av mobilen, men du måtte få visshet.

Anonymous poster hash: 0869f...8de
  • Liker 1
Gjest Oblivion
Skrevet

Hadde ikke brydd meg så mye om utroskap delen, det kan skje den beste.

Men den delen om at han skal ha vært manipulerende og kontrollerende?

Kommer vel an på hva du fikk høre, men her er det smart å styre unna. Jeg ville nesten snudd ryggen til med en gang, og bare gått, de slemme er ikke alltid så lett å oppdage -men kontrollbehov og sleipe ord er ganske sikre tegn på noe jeg ikke vil ha i et forhold.

Hvem kan dømme? Vel, mine venner ønsker meg stort sett godt -fremmede (bekjente av bekjente) bør du vurdere litt nøyere, men tro på at folk flest ønsker at du ikke skal havne oppi noe dritt.

Og du, Ts, det høres ikke helt ok at du føler deg så usikker mens han forteller deg at han vil gifte seg og få barn, hadde han virkelig elsket deg hadde han vært ute etter å løse det som gjorde deg nedfor. Det er dessverre også mange av de som blir så intenst forelsket, og som går forbi den andres personlige følelser, som også ikke klarer å kontrollere seg når de skjønner at de selv har gått for fort. Så da går de for langt.

Du må nesten ta valget selv Ts, men kjenn på magefølelsen. Tviler du? Så går du.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har trosset advarsler og det gikk bra.

Men dine advarsler tror jeg ikke jeg hadde trosset

• Liker 1
Skrevet

Hadde kommet an på venninnene. Hadde det vært gode venninner som jeg hadde all grunn til å stole på - ja, da hadde jeg nok tatt til meg det de sa. Samtidig kan det være forskjell på en 24-åring og en 31-åring i modenhet. Kanskje du kan gi han en sjanse?

Skrevet (endret)

.

Endret av FalconPunch
  • Liker 1
Skrevet

Kjør på du, bare lov at du ikke lager en klagetråd når du finner ut at han har vært utro mot deg og/eller har mishandlet deg.

• Liker 1
Skrevet

Om han ikke hadde voktet så på telefonen ville jeg kanskje gitt han en sjanse. Dessverre tyder det på at han allikevel ikke har endret seg.

Skrevet

Advarsel som er begrunnet episoder for 5 år siden hadde jeg kunne se vekk ifra og det kun var de alene, men mistankene hadde vel kommet krypende om han bl.annet vokter mobilen som du sier, og er kontrollerende og manipulerende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...