Gå til innhold

Pepperkakehus med barn - pynt før eller etter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når dere skal lage Pepperkakehus med barna - pynter dere vegger og tak før eller etter monteringen av huset da?

Anonymous poster hash: 94639...279

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter. Kommer kanskje an på alder på barna, men selve husbyggingen er mer en voksenjobb når det gjelder de minste.

Det er pyntingen barna synes er gøy og da får man en mye bedre føling med ting dersom huset allerede står og man med en gang ser hvordan det blir.

Fordelen med å pynte først er vel gjerne at man kan være litt mer uforsiktig, man trenger ikke være redd for at noe faller fra hverandre.

• Liker 1
Skrevet

Før

Skrevet

Oi, TS over. Skulle si at vi alltid har gjort det før tidligere, men nå lurer jeg på om hva sol er vanlig..

Skrevet

Er vel lettere å lime sammen huset før man pynter det, med tanke på at unger er veeldig flinke til å ta helt av med pyntinga :P

Dessuten er det jo mer en voksenjobb å lime det sammen, spesielt om man bruker smeltet sukker som lim.

Anonymous poster hash: ff650...1b1
Skrevet

Jammen.. Med å pynte først så vil ikke glasur, nonstop, seigmenn m.m siiiiiiige nedover hustak og vegger 😜 Vi har gjort det slik at barna pynter også limer vi voksne sammen etterpå.

Skrevet

Jeg er enig i argumentet med at ting siger og er vanskeligere å få til å sitte på flate vegger.

Jeg tror likevel ungene (5-6 år) hos oss synes det er kjekkes å pynte rett på slik at man ser hvordan det blir med en gang. Når nonstopskålen er tom løper de, da er det kjekkere om alt er ferdig.

Jeg tror nok at større barn vil ha mer glede av å få et penere resultat og således er det lurere å pynte det liggende.

Så, som med så mye annet, det kommer an på....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...