Gå til innhold

Eks som snart tar livet av meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en eks som har torturert meg i årevis. Og bruker dattera mot meg. Om jeg blir litt sinna på henne fordi hun ikke rydder rommet sitt, hender det hun ringer sin far. Og så er helvete i gang, jeg er psykisk mishandler fordi jeg ikke setter meg ned og snakker med dattera istede for å bli sinna. Han skal gå til politiet og anmelde meg, jeg er gal og hele familie er det. Ja jeg vet jeg kan bli sinna av og til og dette er noe jeg har søkt hjelp hos psykolog til.

Mange ganger har han kommet og hent dattera fordi jeg er barnmishandler og ikke lytter til min datter. Men samtidig er jeg ikke så ille at han hat søkt om å overta dattera. Jeg føler han er ute etter og gjøre livet mitt til et helvete. Har prøvd familevernkontor, men da ble han bare være.

Og kan jo ikke nekte dattera og ringe sin pappa heller. Selv prøver jeg å unngå å snakke med han. Hadde jeg slått min datter kunne jeg skjønt det. Hos han slipper hun og vaske seg, rydde og får være oppe så lenge hun vil. Så kommer hun til mamma da som har strengere regler.

Etter mange års psykisk mishandling fra han er jeg så sliten og selvtilliten er helt i bånn. Og blir sikkert en dårlig mor. Og dattera har det jo ikke bra heller. Men det kan jo ikke være sånn at hun skal ringe sin far, om def er noe hun må gjøre eller ikle får lov til. Må ærlig innrømme at jeg skulle ønske det skjedde en ulykke med pappaen, så jeg slapp og forholde meg til han. Det er mange år siden det ble slutt, men han blir bare verre. Er også redd at ham bruker ting mot meg om jeg gikk til barnevernet. Han kann snakke rundt de fleste og kan få meg til å vær gal og uengna som mor. Og det er jo ikke bra for barnets psykiske helse. Noen som har noen råd.....orker ikke mer.

Anonymous poster hash: 81803...d66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du snakket med psykologen om presset fra eksen da? Det er egentlig viktigere det. ALLE blir sint på barna sine av og til, det er en del av kjærlighet, oppdragelse og familieliv.

Kanskje du kan finne løsninger med psykologen din om hvordan du kan prate med datteren din rundt eksen din og hva som er greit og ikke greit å ringe om? Kanskje datteren din kan bli med til psykologen og snakke litt om dette?

Og si fra til eksen din at fra nå av så skal dere kun ha kontakt på mail. Og at du ikke kommer til å lese den hver dag. Kanskje du kan få et familiemedlem til å lese gjennom de og trekke ut hva som er viktig slik at du evt. kan svare på det? Det gjorde jeg for en venninne av meg. Han skrev så mye dritt og babbel så jeg leste alle mailene og ga beskjed til henne om hva som faktisk måtte svares på (som fordeling ferier, nytt vintertøy osv) og så satt hun seg ned og skrev en mail tilbake til eksen uten å lese mailene han hadde sendt til henne.

Skjønner godt at du er utslitt. Dette må du få orden på. Allier deg med psykolog og evt. gode venner/familie.

Anonymous poster hash: 7426d...3d2
Skrevet

Har ikke fått psykolog enda, venter på svar på dps. Ellers får jeg ta en privat psykolog, må få snakka med noen. Ja hadde en avtale med datter før, om at hun ikke skulle ringe pappaen untatt om jeg ble veldig sint og slo( noe jeg ikke har gjort). Men at hun kunne ringe sin tante, om hun følte behov for og snakke med noen(hennes tante visste om det).

Jeg mener selv jeg ikke er mere sint/ streng en andre foreldre. En gang sendte jeg henne på rommet fordi hun kasta hambugeren, fordi den ifølge henne ikke var god,hun ringte sin pappa og jeg var barnemishandler som ikke ga barnet mat. Deg værste er at man tror på hans ord etterhvert, man føler seg som en dårlig mamma. Om jeg var så ille burde han stilt opp mere. Siden hun var fødd, har jeg ikke hatt en ukes ferie selv. Jeg har full jobb og dattera nesten hele tiden, en sliten mor er nok ingen god mor. Skulle bare hatt litt mere overskudd, så ble jeg kanskje en bedre mor. Av og til tenker jeg hun kunne bo hos han så slapp jeg hans terror, men hun er min hjertestans og da hadde jeg ikkeer mere å leve for.

Anonymous poster hash: 81803...d66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...