Lanista1984 Skrevet 26. november 2013 #1 Skrevet 26. november 2013 Jeg kjenner eller kjente tretten i det amerikanske militæret som drepte seg selv. Noen tror jeg gjorde det på impuls og i fylla. Andre hadde planlagt det lenge og lagt til rette for at døtre og sønner og kjærligheten skulle takle det i etterkant. Ingen ropte ut om hjelp. De alle døde og skapte en sjokkbølge i vennekretsen. Slik menn gjør det. stille og uten å lage lyder i forkant. Hvorfor lider menn så stille, spør jeg meg på kvinneguiden. Jeg er like norsk som jeg er amerikansk. Kan jeg selv finne på dette? Har de skjønt noe jeg ikke har? Jeg er foreløpig ferdig i Afghanistan etter en skade. Jeg har en framtid som instruktør på vestlandet om jeg vil. Men økonomien tillater det, vil jeg gjerne besøke familiene til de som sitter igjen først. Møte de som disse gutta pratet om når de var i et mykt hjørne. Jeg vil finne ut hva de mister Kanskje jeg heller drar tilbake etter det. Med hjelp fra oven kan jeg kanskje forhindre nye selvmord. Hvem vet hvor mye noen riktige ord kan bety - i forkant Wish me Luck, anonyme Oslo 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2013 #2 Skrevet 26. november 2013 Let the pussy-fest ensue... Anonymous poster hash: fb764...c16 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2013 #4 Skrevet 26. november 2013 Let the pussy-fest ensue... Anonymous poster hash: fb764...c16 Idiot Anonymous poster hash: 919a4...d8b 2
QueenOfTheSidewalk Skrevet 26. november 2013 #6 Skrevet 26. november 2013 Du vil finne ut hva familien mister?
Lea2 Skrevet 26. november 2013 #7 Skrevet 26. november 2013 Problemet med soldater i USA er ofte at de går inn i militæret etter å ha blitt lovet gull og grønne skoger og ofte er de veldig unge og uten mange andre valg enn akkurat militæret. Plutselig står de midt i en krigssone og er ikke forberedt på hva de ser og hva de faktisk må gjøre. Når de kommer tilbake får de lite hjelp/oppfølging og sliter med PTS. Dermed er det mange som tar livet av seg fordi de ikke orker mer. Situasjonen er nok en annen for nordmenn som drar til krigssoner. De er bedre forberedt og får bedre oppfølging. Dessuten er det noe de velger selv, ikke noe de føler at de må! Men jeg sier ikke at dette aldri skjer i Norge. 3
Lanista1984 Skrevet 26. november 2013 Forfatter #8 Skrevet 26. november 2013 Det er mange fra US Army som opplever det du snakker om. Mange tusen. Sånn sett kan man bare gi opp. Men jeg snakker om de som har dette som yrke. Selv om jeg bor i Norge, tilhører jeg USA. Det er et vanskelig tema. Jeg lar det ligge.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2013 #9 Skrevet 26. november 2013 Update oss om hvordan dette sex-krumspringet ditt blant de stakkars enkene utartet seg, ok? Anonymous poster hash: 3b18a...1cc 1
Gjest Malanthor Skrevet 27. november 2013 #10 Skrevet 27. november 2013 Det er mange fra US Army som opplever det du snakker om. Mange tusen. Sånn sett kan man bare gi opp. Men jeg snakker om de som har dette som yrke. Selv om jeg bor i Norge, tilhører jeg USA. Det er et vanskelig tema. Jeg lar det ligge. Det er da ikke slik at de som velger dette som yrke nødvendigvis er bedre forberedt på hvordan diverse ting kan påvirke dem. Jeg skjønner forsåvidt ikke helt hva du vil fram til med denne tråden. 1
Lanista1984 Skrevet 27. november 2013 Forfatter #11 Skrevet 27. november 2013 (endret) Nei, jeg vil ikke finne ut hva familien mister. Poenget mitt er hva de som tar selvmord mister. Hva de prioriterer vekk. Uansett hvor mye ei dame elsker deg så er hun nødt til å gå videre en dag og du, som selvmorder, vil bare selv bli et utvasket minne. Jeg tror flere som ikke orker seg selv og kan finne på og gjøre dette, må se dette tydeligere for seg. Livet går videre. Latteren vil komme. Deretter flørten og alt. Hvor sikker kan man være på at man ønsker å miste 40-60 gode år pga enkelthendelser? Jeg vet ikke. Endret 27. november 2013 av Lanista1984
Gjest Malanthor Skrevet 27. november 2013 #12 Skrevet 27. november 2013 Man er ikke nødt til og gå videre nei. Vet om folk som aldri har funnet seg en ny partner. Dog har det vært etter død ved ulykke og sykdom, men det samme kan vel skje ved selvmord også. De aller fleste som tar selvmord tar jo nettopp ikke hensyn til at ting faktisk kan endre seg til det bedre i framtiden, forblindet av negative følelser som de er. Men jeg skjønner fortsatt ikke helt hvor du vil hen med dette. Etter siste post med focus på flørt og latter får jeg nesten litt intrykk av at du skal dra dit for og prøve og få deg noe. <grøss> 3
QueenOfTheSidewalk Skrevet 27. november 2013 #13 Skrevet 27. november 2013 Utvasket minne kommer aldri de som har død fra meg aldri være. Savnet, minnene, kjærligheten til dem forblir sterk. Jeg har sett ei dame gråte 20 år etter selvmordet, akkurat som om det hadde skjedd dagen før. Hun sa at hun aldri klarte å snakke om det uten å gråte. 2
Lanista1984 Skrevet 27. november 2013 Forfatter #14 Skrevet 27. november 2013 Nei, herregud. Flørt og latter var ment som at alle går videre. Skremselspropaganda for den som vurderer å ta sitt liv. Jeg har ingen lyst eller mulighet til å ta en annen manns sted. Det var en ekkel tanke. Hvor ville jeg med tråden? Har ingen anelse. Snart har en fotballfrue gjort noe smart og det vil prege siden. Og denne tråden blir gjemt bort der den hører hjemme.
Lanista1984 Skrevet 27. november 2013 Forfatter #15 Skrevet 27. november 2013 Evil. Mulig du har rett. Men det er ikke det som skal fungere som sannhet rett før noen vurderer å gjøre dette. Kanskje det ar poenget med tråden. 1
MajorasMaske Skrevet 27. november 2013 #16 Skrevet 27. november 2013 Poenget mitt er hva de som tar selvmord mister. De mister alle sine problemer. 2
MsMax Skrevet 27. november 2013 #17 Skrevet 27. november 2013 Jeg er ikke i noen army, eller noe som helst, men har selvmordstanker, derfor tenker jeg at dette innlegget er relevant. Det som hindrer MEG er den dårlige samvittigheten. jeg har selv blitt etterlatt av min beste venn som valgte å henge seg. Den følelsen jeg fikk av det vil jeg ikke gi til andre.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #18 Skrevet 28. november 2013 Ett lite tips bare: vis litt respekt og hold deg for god til å gå løs på toeren deres i første omgang. Husk at de fremdeles kan være i en sørgefase, ok? Anonymous poster hash: 3b18a...1cc
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #19 Skrevet 28. november 2013 Som selvmordetterlatt vil jeg bare si: minnene blekner aldri. Personen kan ikke erstattes. Det vil for alltid være tungt. Kanskje bør heller den som vurdere det tenke på at vedkommende vil gjøre livet grusomt for mange. Å si at man blir glemt (noe som ikke er sant) høres ikke lurt ut. Ellers er det nok mye i det Lea2 sier.Anonymous poster hash: f02e4...366 1
Lanista1984 Skrevet 22. desember 2013 Forfatter #20 Skrevet 22. desember 2013 Kanskje man må oppleve krig for å skjønne hva jeg mener. Jeg vet ikke. Mulig jeg tar feil når jeg regner med at folk forstår mitt bilde. Hvis så, så er det bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå