AnonymBruker Skrevet 26. november 2013 #1 Skrevet 26. november 2013 Fikk trådløst nett og var fornøyd, men da en kompis var på besøk og fant ut at nettverket mitt var åpent spurte han om jeg ikke burde ha passord på det, jeg sa det ikke var så farlig siden nettet ikke var tregt selv om det var åpent. Da han lånte pcen min byttet han allikevel både navn og passord på nettverket. Han valgte "morsomme" (les- pinlige) navn og passord som jo var morsomt der og da. Jeg klarte ikke endre det tilbake, men utsatte det. Enda mer irriterende er at jeg ikke får logget på nettverket med noe annet enn pcen - på mobil eller ipad får jeg beskjed om at det er feil passord selv om det ikke er feil. Da var det ikke så morsomt lenger, men heller ganske irriterende. Jeg har prøvd å resete routeren ved å ha en kulepenn i reset hullet, holdt det inne lenge og skrudd av og på utallige ganger. Nettet faller litt ut, så er det tilbake til samme navn og passord som han kompisen satte. Han bare trekker på skuldra, bor langt unna så får ikke fiksa det. Noen her som har noen gode råd? Anonymous poster hash: 05a13...2ac
Lutetium 71 Skrevet 26. november 2013 #2 Skrevet 26. november 2013 Fikk trådløst nett og var fornøyd, men da en kompis var på besøk og fant ut at nettverket mitt var åpent spurte han om jeg ikke burde ha passord på det, jeg sa det ikke var så farlig siden nettet ikke var tregt selv om det var åpent. Da han lånte pcen min byttet han allikevel både navn og passord på nettverket. Han valgte "morsomme" (les- pinlige) navn og passord som jo var morsomt der og da. Jeg klarte ikke endre det tilbake, men utsatte det. Enda mer irriterende er at jeg ikke får logget på nettverket med noe annet enn pcen - på mobil eller ipad får jeg beskjed om at det er feil passord selv om det ikke er feil. Da var det ikke så morsomt lenger, men heller ganske irriterende. Jeg har prøvd å resete routeren ved å ha en kulepenn i reset hullet, holdt det inne lenge og skrudd av og på utallige ganger. Nettet faller litt ut, så er det tilbake til samme navn og passord som han kompisen satte. Han bare trekker på skuldra, bor langt unna så får ikke fiksa det. Noen her som har noen gode råd? Anonymous poster hash: 05a13...2ac Prøv dette. Deretter logger du deg inn på grensenittet til ruteren og setter den opp på nytt. For eksempel slik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå