AnonymBruker Skrevet 26. november 2013 #1 Skrevet 26. november 2013 Min samboer over flere år vil bryte opp. Sier at hun har forsøkt å få dette til over tid , men har aldri sagt noe til meg. Gikk fra sjokk til skuffelse og over i kamplyst Lyst til å kjempe for forholdet vårt . Men det er ikke noe og kjempe for er svaret jeg får. Prøver å sette ord på hva hun betyr for meg , og at jeg vil forsøke egentlig alt for å se om vi kan redde dette men får ingen respons . Hva gjør eller kan jeg gjøre for å i det minste få i gang en samtale for å se om det er mulig og komme videre ? Anonymous poster hash: eb002...5d1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2013 #2 Skrevet 26. november 2013 virker som om samboeren din er ganske bestemt, er ho så bestemt så er det ikke så mye å gjøre... Anonymous poster hash: a3492...8e9 2
Omnemo Skrevet 26. november 2013 #3 Skrevet 26. november 2013 (endret) . Endret 26. november 2013 av Omnemo
AnonymBruker Skrevet 26. november 2013 #4 Skrevet 26. november 2013 Må jo si jeg sliter med å finne forståelse for at det skal være så enkelt å gå fra hus og hjem og familie Er fristet til å kalle det en midtøivskrise eller noe slikt Slik jeg ser vårt forhold ser jeg ikke bort fra at dette er noe som fort kan angrep Er nemlig ikke så sikker på at det er så mye grønnere på den andre siden Uansett så er det lite jeg kan gjøre når det ser ut til å ikke finnes noen viljeAnonymous poster hash: eb002...5d1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #5 Skrevet 27. november 2013 Tar gjerne imot råd på hva jeg kan gjøre for å øke mine muligheter til en ny sjanse Det er det jeg virkelig ønsker akkurat nåAnonymous poster hash: eb002...5d1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #6 Skrevet 27. november 2013 Tar gjerne imot råd på hva jeg kan gjøre for å øke mine muligheter til en ny sjanse Det er det jeg virkelig ønsker akkurat nåAnonymous poster hash: eb002...5d1 Beste råd: sett deg ned med henne og fordel eiendeler og penger. Avtal det praktiske. Selg ev. leilighet. Få deg et nytt sted å bo kjapt. Vis henne at du (selv om du ikke gjør det) respekterer hennes rett til å velge deg bort. Alt annet vil gjøre at du taper deg fort og brutalt i hennes øyne. Går du med rett rygg har du vel en 20-30% sjanse for at hun ser deg i et nytt lys. Anonymous poster hash: 19e9a...ca9 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #7 Skrevet 28. november 2013 Slik det ser ut ut fra investeringer så sutter jeg igjen med leilighet og det meste av innventar Hun går tomhendt ut da leilighet/ lån hår ca i nullAnonymous poster hash: eb002...5d1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #8 Skrevet 28. november 2013 spørsmålet er ikke hva du kan gjøre for å få en ny sjanse. viljen må være der fra hennes side. om ho ikke er villig til å jobbe for forholdet så er det ikke noe vits å gi det en ny sjanse Anonymous poster hash: cb620...03b
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #9 Skrevet 28. november 2013 vel,min exsamboer gjorde nettopp det. fordelte ting og lata som o alt var i sin skjønneste orden (selv om det ikke var det) det fikk meg egntlig bare til å li ena sikrere i min sak om at å gå var det riktige å gjøre. jeg gikk frodi jeg ikke følte meg sett eller hørt og mente han egentlig ikke brydde seg om meg eller forholdet lenger. d jeg gjorde det slutt og hanlatet som ingenting og bare egynte medalt det praktiske så ble jeg 110% sikker på at å gå var absolutt det riktige å gjøre. angrer ikke et sekund. oppførselen hans i etterkant av bruddet bereftet bare det jeg trodde i utgangspunktet, at han ikke brydde seg lenger. har hørt iettertid at han sliter med buddet men skal spille cool. vel, jeg har gått videre Anonymous poster hash: cb620...03b 1
Karry Skrevet 28. november 2013 #10 Skrevet 28. november 2013 Du må uansett ta en ordentlig prat med henne. Men hvis hun har den innstillingen så har hun nok bestemt seg og er følelsesmessig ute. Du sier ikke noe om det er barn inne i bildet eller ikke, det påvirker litt hvor mye du eventuelt skal kjempe. Og så er det uansett klokt å gå litt i seg selv og undersøke om dette virkelig kommer helt ute av det blå.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #11 Skrevet 28. november 2013 Tro meg , jeg har tenkt mye og forsøkt å finne en grunn , men jeg finner den ikke. Så for meg er dette ett sjokk og som det blir sagt helt ut i det blå Ville trodd st dersom man møtte problemer så snakket man ut om det , og ikke bare brøt opp og dro Jeg leter etter en mulighet til å rette opp hva en det er , men finner den bare ikke Så da ender jeg opp som ett ?Anonymous poster hash: eb002...5d1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #12 Skrevet 29. november 2013 Det viser seg at jeg er god nok om hun trenger hjelp Bør jeg stille opp og vise keg bryr meg eller gi blanke Hva er best om jeg ønsker å få en ny mulighet ?Anonymous poster hash: eb002...5d1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #13 Skrevet 29. november 2013 gi blanke. om ho kommer tilbake får du heller se på det som en bonus. om ikke ho kommer tilbake så har du i hvert fall starta prosessen med å gå videre. ingen vits å sitte på gjerdet å vente Anonymous poster hash: cb620...03b
Majott Skrevet 29. november 2013 #14 Skrevet 29. november 2013 (endret) vel,min exsamboer gjorde nettopp det. fordelte ting og lata som o alt var i sin skjønneste orden (selv om det ikke var det) det fikk meg egntlig bare til å li ena sikrere i min sak om at å gå var det riktige å gjøre. jeg gikk frodi jeg ikke følte meg sett eller hørt og mente han egentlig ikke brydde seg om meg eller forholdet lenger. d jeg gjorde det slutt og hanlatet som ingenting og bare egynte medalt det praktiske så ble jeg 110% sikker på at å gå var absolutt det riktige å gjøre. angrer ikke et sekund. oppførselen hans i etterkant av bruddet bereftet bare det jeg trodde i utgangspunktet, at han ikke brydde seg lenger. har hørt iettertid at han sliter med buddet men skal spille cool. vel, jeg har gått videre Anonymous poster hash: cb620...03b Samme her. Min eks hadde det travelt med å gå fra meg, legge ut huset for salg osv. Jeg trodde ikke han brydde seg i det hele tatt. Han slet med bruddet i flere år etterpå. Hadde han vist vilje til å fortsette med meg, hadde vi kanskje enda vært sammen. Jeg hadde egentlig ikke lyst til å skilles, men vi måtte komme nærmere hverandre igjen for å kunne fortsette. Det var det ingen interesse for fra hans side da, men etterpå ble det jo det. Jeg gikk også videre, og fant en ny mann, som jeg nå er gift med. Er lykkelig med han. Ts, om din partner bare har hintet om hva som er problemer i forholdet, så bør du få henne til å si det i klartekst. Si at du ikke kan vite eksakt hva, om ikke hun sier det til deg. Om du likevel VET hva problemet er, så burde du gjort ditt for å løse det. Du har like stort ansvar for å kommunisere som hun har. Så om hun over tid har uttrykt misnøye, og hintet, så burde du ha gått nærmere inn på det. Endret 29. november 2013 av Majott
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #15 Skrevet 29. november 2013 Det er jo litt av problemet Jeg vet ikke eksakt hva det er som utløser dette De spede forklaringer jeg ga fått mener jeg er av karakter som enkelt kunne rettes om man snakket ut om dette Har forsøkt å få vite akkurat hvorfor og hvorfor så plutselig , men kommer ingen vei Jeg har gjerne ikke vært flink nok til å komminusere , men det har heller ikke hun Sier bare at jeg burde skjønt Men hva når keg ikke har gjort detteAnonymous poster hash: eb002...5d1
Majott Skrevet 29. november 2013 #16 Skrevet 29. november 2013 Det er jo litt av problemet Jeg vet ikke eksakt hva det er som utløser dette De spede forklaringer jeg ga fått mener jeg er av karakter som enkelt kunne rettes om man snakket ut om dette Har forsøkt å få vite akkurat hvorfor og hvorfor så plutselig , men kommer ingen vei Jeg har gjerne ikke vært flink nok til å komminusere , men det har heller ikke hun Sier bare at jeg burde skjønt Men hva når keg ikke har gjort detteAnonymous poster hash: eb002...5d1 Da går du inn for det NÅ, og viser henne det. Det er tragisk om et ellers bra forhold går i oppløsning fordi man ikke har snakket bra nok sammen, eller vist den interessen som skal til. Om HUN ikke gjør det, så vet du ihvertfall at DU har gjort ditt om det skulle gå galt.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #17 Skrevet 29. november 2013 Jeg tror min eks ville kjent seg igjen i dette. For hans del kom samlivsbruddet som lyn fra klar himmel, selv om jeg i flere år hadde tatt opp ting som jeg ikke var fornøyd med. Og hver gang lovte han endring, men den gjeldt visstnok bare en liten stund hver gang, før han falt tilbake til gamle vaner. Tilslutt var jeg så lei og følelsemessig helt ferdig med ham. Så når jeg gikk så var det ikke noe mer å hente. Samme hva han hadde gjort da så hadde det ikke hatt noen betydning. Anonymous poster hash: bf7cf...654
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #18 Skrevet 29. november 2013 Når kvinner har bestemt seg så har de gjerne tenkt på dette lenge, og da er det ingen vei tilbake.. Det nytter ikke å mase og det nytter ikke med trusler eller smiger. Dere får begynne skilsmisse-prosessen og så får du gjøre ditt beste til å kommunisere og samarbeide. Annet kan du ikke gjøre nå. Men ha i bakhodet at de som har dårlig tid til å komme seg ut, veldig ofte har en annen allerede. Og selvfølgelig nekter hun på det, det gjør alle. Anonymous poster hash: da058...57b
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #19 Skrevet 8. desember 2013 Er vel kommet så langt at jeg betviler om det er så mye jeg kan gjøre Har vel kommet til at det er opp til henne og ikke meg Om hun noen gang vil ta meg tilbake i fremtiden så får vi se om jeg fremdeles er der at jeg vil ha henne tilbake Det er utgangspunktet mitt nå når jeg så smått starter å klatre opp igjen den troppen jeg så brutalt har falt nedAnonymous poster hash: eb002...5d1
Gjest Heartbeat Skrevet 8. desember 2013 #20 Skrevet 8. desember 2013 Det aller beste du kan gjøre er å la henne bli fri, ikke sett frem krav, ikke mas og ikke vær tilgjengelig for henne 24 timer i døgnet. Kanskje innser hun da at hun mister deg, ikke vet hvor hun har deg og at hun savner deg? Ikke send meldinger eller ring henne. La henne være i fred. Nå vet hun jo hvor hun har deg og kan tillate seg å distansere seg litt. Blir du mer tilbakeholdene og mystisk vil hun kanskje tenke seg om to ganger før hun går om det er følelser tilstede. Er det ikke det, vil hun gå uansett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå