Lutetium 71 Skrevet 26. november 2013 #1 Skrevet 26. november 2013 Tenkte jeg skulle få meg med denne serien som jeg har hørt så mange lovord om. Men jeg er ikke inne i dette universet, så hvor skal jeg begynne? Kom over denne utgivelsen her, men da må man i så fall ha volum 1 og 2 (og 3?) for å være dekket? Og hva i sv... er en "Omnibus"?? Jeg må ikke ha en grisedyr samleredition. Hardcover er jo sikkert flott, men..
Thought-Fox Skrevet 26. november 2013 #2 Skrevet 26. november 2013 (endret) Jeg hadde begynt med Preludes and Nocturnes, og så fortsatt med de andre paperbackutgavene. Wikipedia har en fin oversikt over dem. Hvis du heller vil ha The Sandman Omnibus, dekker du hele serien med vol. 1 og 2. Omnibus betyr bare at det er en samleutgave. Endret 26. november 2013 av Thought-Fox
Lutetium 71 Skrevet 26. november 2013 Forfatter #3 Skrevet 26. november 2013 Jeg hadde begynt med Preludes and Nocturnes, og så fortsatt med de andre paperbackutgavene. Wikipedia har en fin oversikt over dem. Hvis du heller vil ha The Sandman Omnibus, dekker du hele serien med vol. 1 og 2. Omnibus betyr bare at det er en samleutgave. Takk for innspill.
Leifr Skrevet 27. november 2013 #4 Skrevet 27. november 2013 (endret) For folk som ikke har noen forhåndskjennskap til DCs superhelttegneserieunivers (dæven, det ble et langt ord; Sandman foregår teknisk sett i samme univers som Superman og Batman og alt det der, selv om man ikke ser så himla mye til de trikotkledde muskelfyrene) kan det kanskje være like greit å begynne med den andre TPBen (The Doll's House) og heller gå tilbake og lese den første etterpå. Gaiman brukte en liten stund i starten på å bestemme seg for hva slags serie han egentlig hadde lyst til å skrive; helt i begynnelsen var det nærmere en superhelt/horror-sak enn... hva vi nå enn skal kalle det serien utviklet seg til senere. Uansett, fet serie, en av hjørnesteinene i min tilværelse som nerdete student på første halvdel av nittitallet. Begynner vel å bli på tide å grave fram mine lurvete eksemplarer fra kassene på låven og ta en nostalgitripp... Endret 27. november 2013 av Leifr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå