Gå til innhold

Hva ser menn etter i en kjæreste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ofte at de som lever i lange og lykkelige forhold er den rolige, snille og litt prektike jenten med en rolig .snill og ordentlig mann.

Jeg er ordenlig på mange måter, men snakker ganske rett fra levern og har en relativt sterk karakter når folk kjenner meg. Jeg har meninger om en del ting og holder meg greit oppdatert på det som skjer i samfunnet uten å innlede til diskusjon når en er i sosiale lag. Jeg har mye selvironi og blir gjerne med på en fest. Fester uansett ikke mye, men kan drikke en mann under bordet uten å bli full. Jeg finnes ikke bortskjemt og liker alt av whisky til vin og alt av mat og er med på alt mulig. Ikke er jeg snobbete, men heller ei typisk joggesko-jente med jeans på vei til trening eller et eller annet. Ser ikke nerd ut, men er ikke noe moteblogger og ikke bryr jeg meg så mye om hva motebloggerne skriver. Ikke noe flokkdyr, har jeg prøvd, men klarer ikke uansett. Jeg er ikke noe treningsnarkoman, ikke for tykk og heller ikke for tynn, men trener mer enn mange andre. Er litt Bridget Jones til tider og føler at jeg ikke alltid koser meg i finere selskap til tross for at jeg fint kan fake at det er gøy. Liker meg eller både på brun pub, restaurant, disko. Ja, jeg røyker når jeg har lyst på en røyk og folk blir sjokkert. Hater å forklare at jeg i snitt røyker 1 sigarett i måneden. Har levd livet og prøvd mye rart. Har mange historier fra mye jeg har opplevd.

Har ikke hell i kjærligheten og lurer på hva som gjør dette? Har hatt kjæreste i noen år, men nå har jeg gått single lenge og vet ikke hva jeg gjør feil.
Jeg vet jeg har en sterk personlighet og kan være litt messy, så prøver å gi et så godt inntrykk som mulig uten å utlevere meg i stor grad. Litt tilbakeholden, men viser hvem jeg er. Skal jeg prøve å være enda mer "good -girl" og nikkedukke eller hva må til?

Anonymous poster hash: b63ed...938
Videoannonse
Annonse
Gjest Grapefrukt
Skrevet (endret)

Bare vent et lite øyeblikk så skal jeg finne frem fasiten alle menn bruker når de ser etter en kjæreste..

Bare vær deg selv, ikke lek nikkedukke eller good-girl. Du må bare være deg selv helt til du møter en fyr som ønsker deg som du er. Bruk tiden til å oppsøke steder med single menn og ta iniativ ved å smile og være imøtekommende. Mer er det egentlig ikke å si. Du kan jo sjekke ut noen av disse "sjekke" trådene på diskusjon.no og slikt? Der er det flere som legger ut videoer av hvordan man sjekker opp kvinner (menn) og hva man bør fokusere på eks. Nevnes mye om selvtillitt og utstråling som er veldig viktig.

Endret av Grapefrukt
  • Liker 1
Skrevet

Du kan ikke dra alle menn under én kam, alle ser etter noe forskjellig, det er ingen retningslinjer alle følger etter.

• Liker 1
Skrevet

Takk:)

Flere tips mottas gjerne:)

Har merket at de mennene som faller for meg er min rake motsetning. De er ofte kunsterene og ekstremt laid back. Er ikke så himla kresen,men de blir fort litt fort litt for rolige og litt for mye outsidere. Ellers er det ikke ofte de jeg liker, liker meg.

TS

Skrevet

Å bruke uttrykket "nikkedukke" indikerer for meg litt av problemet her. Har hørt noen kvinner bruke det uttrykket før, eller "dukke", "Stepford wife" osv. Slike stereotyper har ofte bakgrunn i en viss usikkerhet - at alle kvinner som bryr seg om utseendett, er tilbakeholdne og feminine i sitt kroppspråk, på et vis er underlegne menn og bare "til pynt".

Selv om det er kvinner som passer den idéen, er et langt mellom hver. Jeg kjenner mange feminine kvinner og ingen av dem er slik. De kan fremstå elegante og feminine, men de har ryggrad og verdier. De sorterer ut menn som bare vil ha sex eller behandler dem dårlig ganske raskt, de klarer på lavmælt vis å kommunisere hva de vil ha og hva de vil med livet og de er intelligente og velutdannede uten å skryte eller konkurrere med menn. De vil ha en bra og sterk menn og prøver å ikke å fremheve maskuline sider ved seg selv for å få dem.

Hvis du helt genuint - dypest sett - er en guttejente og mer maskulin av natur, så bør du følge det. Din komplimentær vil være en mer feminin mann, en som er emosjonell nok til å matche din logiske og rasjonelle natur, en som er på jakt etter en kvinne som "tar charge" og lar deg ta alle beslutningene.

Hvis dette ikke er slik du vil at et forhold skal være så er du nødt til å slappe av, være selvsikker nok til å væreditt naturlige "jeg" og ikke lenger forsøke å konkurrere om å være en av gutta eller drikke dem under bordet.

Disse artiklene er nyttige for deg;

Ikke prøv å være "en av gutta"

http://www.therulesrevisited.com/2012/02/dont-try-to-be-one-of-guys.html

Misforståelser

http://www.therulesrevisited.com/2013/01/misconceptions.html

• Liker 3
Skrevet

Takk. Skal sjekke de ut.

Må si at jeg heller vil unngå å konkurrere med menn for alt det er verdt. Jeg drikker ikke mindre for å framstå mer feminin, og det har blitt bemerket. Ingen som har sagt noe stygt, de bare ler. Jeg tenker naturligvis litt over hva jeg sier på første date for ikke å bli misoppfattet.

Jeg er feminin på mange måter, men bruker ikke skjørt og kjole ofte. Tror jeg er en typisk norsk bygdejente som fra liten av lekte i snekkerbuske og med oppbretta armer.

TS

Skrevet

Jeg ble så overrasket da en ung mann falt for meg for noen år tilbake, for den jeg var. Jeg er ikke en moteløve, men jeg følger noen trender, jeg liker å ta meg en fest, men ikke regelmessig, jeg er rotete, jeg har ikke mange venninner, jeg bruker lite sminke, men likevel falt han for MEG.

Tro meg, det er nok en mann for deg der ute. Bare vær tålmodig. Det beste er å ikke tenke over det, fordi plutselig er dagen der, når du møter han. Hvis du venter, venter og venter og blir utålmodig, da går tiden sakte. Gjør dine hverdagslige gjøremål, vær sammen med dine venner, finn på ting etter skole/jobb, og ikke bekymre deg om du vil finne en mann eller ikke. :)

Og så finnes det så utrolig mange forskjellige menn der ute, og alle har forskjellig smak og behag når det kommer til kvinner.

• Liker 3
Skrevet

Jeg kan ikkje prate for mange. Men jeg faller for søte jenter, det vil si de er snille, omteksomme, rolige, pen/søtt utseende og en del annet som hører med. Det viktigste er at kjemien er der og at vi kommer godt over ens og kan ha det flott i lag. Det aller verste jeg vet er når de skal begynne å skape konkurranse og uenighet, synes det bare er så utrivelig.

Skrevet

Det høres ikke ut som om det er noe galt med deg, så det burde i grunnen ikke være det største problemet i verden å finne noen. Det er garantert massevis av menn som liker din type.

Det jeg reagerer på med åpningsinnlegget ditt er to ting:

1. Du rakker ned på kvinner som er i lange forhold, kaller dem prektige, "good girl" og nikkedukker. Hvorfor gjør du det? Ser du ned på dem?

2. Du forteller om deg selv og hvordan du har det med deg selv, men lite om hvordan du er overfor andre og hvordan du er når du er i et forhold. Det gjør det litt vanskelig å si "hva du gjør feil".

Du nevner at du ikke vil utlevere deg og er tilbakeholden. Du er kanskje ikke en særlig åpen person?

Jeg kan kun snakke for meg selv, og ikke på "hva menn ser etter".

Jeg liker veldig godt jenter som er åpne, som det er lett å snakke med, som er "ekte" og ærlige. Disse tingene er nærmest et krav for meg personlig. De fleste av tingene du skriver om er ikke viktige for meg. Hvis jeg hadde opplevd deg som tilbakeholden, som at du ikke ville åpne deg for meg, og kanskje ikke alltid var helt ærlig, da tror jeg jeg ville hatt problemer med å være i forhold med deg.

Skrevet

Vel. Så lenge folk er snille spiller det ingen rolle hvordan de jentene er. Jeg har få sånne venninner fordi jeg føler at jeg er alt for impulsiv og sprudlende. Føler meg rett og slett litt dum siden de ikke sier noe særlig. Kanskje derfor jeg holder litt tilbake i møte med menn. TS

Skrevet

Informativ, fjernstyrt og brukervennlig.

• Liker 1
Skrevet

Hahaha. Ok. Ts

Skrevet

Hvis du helt genuint - dypest sett - er en guttejente og mer maskulin av natur, så bør du følge det. Din komplimentær vil være en mer feminin mann, en som er emosjonell nok til å matche din logiske og rasjonelle natur, en som er på jakt etter en kvinne som "tar charge" og lar deg ta alle beslutningene.

Hvis dette ikke er slik du vil at et forhold skal være så er du nødt til å slappe av, være selvsikker nok til å væreditt naturlige "jeg" og ikke lenger forsøke å konkurrere om å være en av gutta eller drikke dem under bordet.

Misforståelser

Nå er jo dette stereotyper som langt fra alltid kan tilegnes mennesker...

Slike artikler er ofte bygd opp rundt misforståelser. For mange av oss menn spiller det ingen rolle om hun prøver å konkurrere litt og vise sine bra egenskaper. Problemet er at en del av dere forveksler det å være stolt av den man er med arroganse og frekkhet. DET er avtennende og uakseptabelt og det er pyton både blant menn og kvinner. Å være litt "kul" og utadvent når man viser sine egenskaper er ikke en dårlig ting i seg selv, og man trenger heller ikke gjøre det lavmælt. Det kan være en tynn linje mellom å være naturlig selvsikker og å fremstå som arrogant og selvopptatt, kunsten er å vite hvor den linjen går. Men det innebærer ikke å tone ned den man er, med mindre man innerst inne er en egosentrisk drittsekk da.

Anonymous poster hash: 6488d...e83

• Liker 2
Skrevet

TS, jeg kunne digget deg gitt at du med sterk personlighet ikke mener at du må fremheve deg i alle sammenhenger og/eller trykke andre ned. Stor forskjell på selvtillig og egosentrisme som jeg skrev i det forrige innlegget mitt i denne tråden.

Casual klesstil hadde ikke vært noe problem for min del hvertfall, og whiskyinteresse hadde bare vært et pluss.

Anonymous poster hash: 6488d...e83
Skrevet

Har du tenkt å late som om du er prektig og rolig gjennom hele forholdet dersom du får kjæreste? Hvis ikke er det neppe noen god plan å late som om du er noe du ikke er.

Og selvsagt kan du finne en mann med 'sterk personlighet' selv om du har sterk personlighet selv. Det er bare tull at en av partene i forholdet må være mindre beslutningsdyktig enn den andre - de aller færreste ønsker å være kjærestens støttekontakt.

• Liker 1
Skrevet

Det som er viktig for meg er:

At henne har et sunt forhold til sin familie. Tenker da på oppdragelsen hennes og vet at jeg kan levere barna hos foreldrene hennes uten og måtte bekymre meg.

At hun ikker er meg meg meg. At hun setter familien først.

At hun kan lage mat(er veldig flink på kjøkkenet selv. Men mine fremtidige barn skal ikke oppdras på fastfood)

Veldig enkelt. Som onkel altid sa: finn deg en som kan lage mat og er snill. Pule gjør dem alle sammen

• Liker 1
Skrevet

Vær deg selv 100% og stå for det så vil du finne en som liker deg for nøyaktig den du er!

Skrevet

Vel. Så lenge folk er snille spiller det ingen rolle hvordan de jentene er. Jeg har få sånne venninner fordi jeg føler at jeg er alt for impulsiv og sprudlende. Føler meg rett og slett litt dum siden de ikke sier noe særlig. Kanskje derfor jeg holder litt tilbake i møte med menn. TS

Vet ikke om jeg helt skjønte den siste setningen. Holder du tilbake fordi du tror det forventes av deg? Jeg fikk ikke med meg koblingen mellom "hvordan de jentene er" og hvorfor du holder tilbake i møte med menn.

Uansett vil jeg råde deg til å ikke holde tilbake hvis du er ute etter en som liker DEG for den DU er.

Skrevet

Har ikke hell i kjærligheten og lurer på hva som gjør dette? Har hatt kjæreste i noen år, men nå har jeg gått single lenge og vet ikke hva jeg gjør feil.

Jeg vet jeg har en sterk personlighet og kan være litt messy, så prøver å gi et så godt inntrykk som mulig uten å utlevere meg i stor grad. Litt tilbakeholden, men viser hvem jeg er. Skal jeg prøve å være enda mer "good -girl" og nikkedukke eller hva må til?

Det har ikke med at du har sterk personlighet, eller skal være good girl eller nikkedukke. Det handler om det å ikke være redd for å faktisk være det kjønnet man er. Menn liker som regel ikke manne-jenter. Men du kan ellers være slik som er naturlig for deg, bare det ikke er gale mot han. F.eks. med utriveligheter.

Skrevet

Å bruke uttrykket "nikkedukke" indikerer for meg litt av problemet her. Har hørt noen kvinner bruke det uttrykket før, eller "dukke", "Stepford wife" osv. Slike stereotyper har ofte bakgrunn i en viss usikkerhet - at alle kvinner som bryr seg om utseendett, er tilbakeholdne og feminine i sitt kroppspråk, på et vis er underlegne menn og bare "til pynt".

Selv om det er kvinner som passer den idéen, er et langt mellom hver. Jeg kjenner mange feminine kvinner og ingen av dem er slik. De kan fremstå elegante og feminine, men de har ryggrad og verdier. De sorterer ut menn som bare vil ha sex eller behandler dem dårlig ganske raskt, de klarer på lavmælt vis å kommunisere hva de vil ha og hva de vil med livet og de er intelligente og velutdannede uten å skryte eller konkurrere med menn. De vil ha en bra og sterk menn og prøver å ikke å fremheve maskuline sider ved seg selv for å få dem.

Misforståelser

Hva er det du babler om?

Anonymous poster hash: 0e3b4...571

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...