Supersnupp Skrevet 13. juni 2002 #1 Skrevet 13. juni 2002 Hva kan man forvente/kreve som begynnerlønn etter endt utdanning? Nysgjerrig på erfaringer fra både sivil- og diplomøkonomer.....
Gjest Anonymous Skrevet 13. juni 2002 #2 Skrevet 13. juni 2002 Jeg er Diplomøkonom, og hadde i 1999 en begynnerlønn på 280 000.- i IT bransjen. I løpet av det første halvannet året, steg jeg til 370 000.- Nå stiger jeg noe saktere, men ganske jevnt og trutt likevel Så det har gått rimelig kjapt oppover, og jeg er godt fornøyd.
Supersnupp Skrevet 13. juni 2002 Forfatter #3 Skrevet 13. juni 2002 Hei anonym! Har du noe inntrykk av hvordan det er for diplomøkonomer å finne relevant arbeid i disse dager? Hvilke områder etc... Har enda litt tid igjen til jeg er ferdig, men synes det er greit å starte 'opplysningsjakt' litt tidlig
Bertha Skrevet 15. juni 2002 #4 Skrevet 15. juni 2002 Hei på deg! Hva du får i begynnerlønn er avhengig av så mangt. For eksempel bransje, firma, i hvilken grad bakgrunnen din stemmer med arbeidsoppgavene - og ikke minst hvor flink du er til å forhandle selv. Dessuten spiller slikt som betalt/ikke betalt overtid og frynsegoder inn. Selv har jeg jobbet noen år som økonom nå, og har ganske nøyaktig doblet lønnen min den tiden jeg har vært i dette firmaet. Noe skyldes at jeg har fått økt ansvar, men også at jeg ikke turte å stille krav da jeg ble ansatt. Dermed fikk jeg veldig lav begynnerlønn og måtte "bevise" først for å få mer betalt. Norske Siviløkonomers Forening har en grei lønnsstatistikk som viser lønn etter eksamensår og i ulike bransjer. Er dog litt usikker på om den ligger tilgjengelig for ikke-medlemmer på nettet (http://www.nsf.no). Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå