Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen fortelle meg hvordan saksgangen er når en ektefelle sender inn separasjonspapirer og den andre ektefellen nekter å signere? Hvor lang tid tar det før den som ønsker å få separasjon å det innvilget når den ene ektefellen ikke signerer? (Om området har noe å si så er det i Hordaland.)

Takk for svar!

(Hadde en tråd inne på jus og forbruker men fikk ikke svar, håper noen har svar her på samliv?)

Anonymous poster hash: 7df98...524
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skrev under alene, og slik jeg forsto det så forsøkte de å sende han varsel om at så hva skjedd. De fikk imidlertid varselet i retur (fordi han hadde umerket postkasse), og ringte meg for å få hjelp til å vurdere hvorvidt de skulle sette inn proklama eller noe i den duren i avisen! Det frarådet jeg altså, og ba dem sende papirene i posten på nytt. Hørte ikke mer før det hadde gått 2 år, da fikk jeg brev om at jeg kunne ta ut skilsmisse alene.

Altså, 2 år med kun den ene partens underskrift, 1 år med begges.

Anonymous poster hash: b73b7...b9e
Skrevet

Det må jo være feil. Selve skilsmissen kan du få etter ett år etter at du ble innvilget separasjon, bare du kan bevitne at du har bodd alene og at forholdet har vært over i ett år etter separasjonen. Det jeg lurer på er hvor lang tid det tar før de bestemmer at du er separert etter at du har levert inn denne søknaden med bare din underskrift og han ikke signerer.

Skrevet

Kan noen fortelle meg hvordan saksgangen er når en ektefelle sender inn separasjonspapirer og den andre ektefellen nekter å signere? Hvor lang tid tar det før den som ønsker å få separasjon å det innvilget når den ene ektefellen ikke signerer? (Om området har noe å si så er det i Hordaland.)

Takk for svar!

(Hadde en tråd inne på jus og forbruker men fikk ikke svar, håper noen har svar her på samliv?)

Hva med å lese ekteskapsloven FØR man springer til presten? Der står det du lurer på skjønner du. Det gjorde jeg. Ikke at vi har planer om å skille oss, men vi er slike som ikke signerer livslange løfter uten å være inneforstått med HVA vi faktisk har lovet hverandre.

Anonymous poster hash: 71693...497

Skrevet

Jeg har veldig god erfaring med å ringe fylkesmannens kontor (i Østfold) hvor de svarte hyggelig og saklig på alle spørsmål. Både i forbindelse med en separasjon og etterfølgende skilsmisse.

http://www.fylkesmannen.no/Hordaland/Folk-og-samfunn/Separasjon-og-skilsmisse/

Takk, men nå spør jeg etter erfaringer med saksgangen, hvor lang tid det tok/tar fra innlevering av separasjonspapirer til innvilget separasjon når det bare er den ene parten som signerer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...