AnonymBruker Skrevet 26. november 2013 #1 Skrevet 26. november 2013 vår gutt er sjenert og bruker tid på nye situasjoner. Når han er "varm i trøya", så er det full fart og han sprudler og er en gutt med mye sprell og moro.MEN når det gjelder nye ting,virker han direkte redd.Når han møter nye folk tør han så vidt hilse, ser han noen i butikken han kjenner så gjemmer han seg, er det utkledning i bhg så får vi tilbakemelding om at han har vært redd og grått. Han er rett og slett ikke trygg på forskjellige situasjoner.Vil dette fortsette? Tenker på skolen og sånn... Er jo lenge til, men er redd for at han skal være redd og sjenert da også.Tenker mye på dette for tiden Anonymous poster hash: 379d2...ae1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2013 #2 Skrevet 26. november 2013 Ta på en selvlysende maske og så skremmer du ham litt når han sover. Han må få litt trening i å bli skremt. Anonymous poster hash: a0a8a...f15 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2013 #3 Skrevet 26. november 2013 Sånn var jeg også. Er fremdeles litt tilbakeholden i nye situasjoner, og liker å observere litt i starten. Det kan være lurt å øve på nye ting og nye situasjoner rett og slett. Snakke om hvordan en forholder seg til andre, sosiale spilleregler og sånt. Det hjalp i hvert fall meg over tid. Jeg ble flinkere til å "se" den sosiale samhandlinga som mer naturlig sosiale mennesker tar intuitivt. Men jeg trengte å øve på nye situasjoner. Ta på en selvlysende maske og så skremmer du ham litt når han sover. Han må få litt trening i å bli skremt. Anonymous poster hash: a0a8a...f15 Anonymous poster hash: 27595...565 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2013 #4 Skrevet 26. november 2013 AnonymBruker, on 26 Nov 2013 - 21:20, said: Ta på en selvlysende maske og så skremmer du ham litt når han sover. Han må få litt trening i å bli skremt. Anonymous poster hash: a0a8a...f15 hvorfor sier du det? trenger litt seriøs tilbakemelding.. ts Anonymous poster hash: 379d2...ae1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2013 #5 Skrevet 26. november 2013 Sånn er det her også. Håper på tips Anonymous poster hash: 41660...523
Gjest Lite nytt Skrevet 26. november 2013 #6 Skrevet 26. november 2013 Jeg hadde ei som var redd for alt og alle fra nyfødt til 3 år. Det jeg gjorde var å gi masse oppmerksomhet og nærhet når hun var det. Viste henne at det gikk bra. Da jeg snakket så fokuserte jeg på å snakke positivt. Hun har alltid vært veldig avhengig av fysisk kontakt. Har gitt henne det, nå er hun nesten litt for sikker på seg selv i en alder 5.
absinthia Skrevet 26. november 2013 #7 Skrevet 26. november 2013 (endret) La han få bruke den tiden det tar for å bli trygg på nye ting uten å pushe ham. Når man forsøker å tvinge barn til slike situasjoner, så kan de få enda mer i mot dem. La de som synes ting er skummelt få lov til å gjemme seg bak mot og far eller hva det nå måtte være de gjør for ikke å bli for direkte utsatt for det som er skremmende, når de vet at de kan føle seg trygge, blir de tøffere etterhvert. De voksne må bare oppføre seg naturlig, positiv og akseptere at barnet trenger tid til de nevnte tingene, uten at man ynker eller " synes fryktelig synd på dem". Eneste barnet jeg vet om som fortsatte å være slik uten å ha utviklet seg noe særlig fra dette i skolealder, hadde en diagnose som gjorde at det tok litt ekstra på vei for ting. Endret 26. november 2013 av absinthia 2
Sushi Skrevet 26. november 2013 #8 Skrevet 26. november 2013 Min er like gammel og også veldig forsiktig i nye situasjoner. Hun gjemmer seg inntil oss hvis vi møter nye folk, og til og med når folk hun kjenner kommer på besøk. Når hun først blir varm i trøya er hun helt propell og vil BARE være sammen med besøket, så beskjedenheten er kortvarig. Jeg tenker at det er helt normalt.
La Guapa Skrevet 27. november 2013 #9 Skrevet 27. november 2013 Dette er helt normalt ! Gi trygghet, nærhet og kos i møte med nye situasjoner dette er er lite barn, husk det:) det vil gå over hvis barnet ikke presses til å stå alene i situasjoner som føles skremmende 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå