Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Julen nærmer seg og som vanlig etterlyser mor julegaveønsker fra meg, men for en gangs skyld er det ingenting til leiligheten, klær, treningsutstyr osv jeg mangler.

Er det teit å ønske seg sjakkbrett og brikker?

Og da tenker jeg ikke på sånne små brett med plastbrikker, men et "ordentlig" trebrett med store og tunge trebrikker, og pris rundt 800 kroner.

Blir det sånn "haha, bare fordi Magnus Carlsen gjør det bra så skal du plutselig leke proff også?" ? :P

Det jeg ønsker er å sitte å kose meg med å spille gjennom partier som proffene har spilt, utfordre hjernen min litt og prøve å lære mest mulig. Spilling mot andre blir sikkert mest på internett frem til jeg eventuelt blir "god nok" til å melde meg inn i sjakklubb ;)

Mange av de jeg studerer sammen med strikker, hekler og holder på med annet håndarbeid, men jeg føler ikke at det er helt min ting... Er forresten jente og i første halvdel av 20-årene.

Anonymous poster hash: a32d8...493
Skrevet

Nei, det er ikke teit!

Anonymous poster hash: 834f0...174
  • Liker 3
Skrevet

Ønsk deg sjakkbrett, du! Ikke teit :)

Anonymous poster hash: 92e10...535
  • Liker 2
Skrevet

Tror det blir mange sjakkbrett under juletrær i landet i år. Det er ikke noe rart å ønske seg et. Ellers trenger du ikke være redd for å melde deg inn i en klubb. De tar imot nybegynnere, og da får du god hjelp til å lære helt fra starten av!

• Liker 5
Skrevet

TS igjen her.

Er klar over at sjakkbrett sannsynligvis blir å finne under mange juletrær i år, men det er vel mer "normalt" å ønske seg/få et sjakkbrett som feks Damm sitt som koster 200-300 kroner, enn et liksomproffbrett til langt over dobbel pris. At det kanskje er teit å bruke såpass mye penger på det som kan se ut som et rent VM-hysteri? :) Hvorfor ikke bare nøye seg med et vanlig brett, liksom? (Kan jo svare på det: jeg vil ha kvalitetsfølelsen og spillfølelsen som de "proffe" brettene gir, med store og vektede brikker som er gode å flytte raskt og som ikke velter bare man kommer lett borti dem..)

product_board_chess_damm.jpg

vs

chess_sets_sgr_play_700.jpg

Vet at de fleste sjakklubber tar imot nye folk med åpne armer, men har sett at en god del av de som er med har veldig høyre ratingtall, så jeg tenker det kan være greit å ha spilt litt mer før jeg eventuelt melder meg inn. Tror ikke det er så morsomt å bli satt matt på tre trekk ;)

Skrevet

Ikke teit i det hele tatt. Og jeg skjønner godt at du vil ha et kvalitetsbrett.

Jeg har en del fine sjakkbrett selv, og tragisk nok hater jeg å spille sjakk. :ler: Men de ser fine ut, og er effektive støvsamlere i hylla. ;)

Skrevet

Vet at de fleste sjakklubber tar imot nye folk med åpne armer, men har sett at en god del av de som er med har veldig høyre ratingtall, så jeg tenker det kan være greit å ha spilt litt mer før jeg eventuelt melder meg inn. Tror ikke det er så morsomt å bli satt matt på tre trekk ;)

Man lærer mye av å spille mot dem som er bedre enn seg selv, da. Og de fleste vil oppleve både raske og kjipe tap, men det må man regne med når man er nybegynner!

• Liker 1
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Skaff deg et tematisk sjakkbrett. Det er mye kulere. Sorry for langt innlegg.

035.JPG

2.jpg

IV-RomGreek-2.jpg?1370586826

lotr_1_1.jpg

Skrevet

Ikke teit i det heletatt :-) jeg har lyst til å kjøpe meg sjakkbrett i glass, klart og matt glass, kjempestilig så det kan stå fremme som pynt i tillegg til å spille på :-)

Skrevet

Syntes det er ett fint ønske jeg;) vi har ett sjakk brett i glass som står "utstilt" i stua. Vi bruker det nesten aldri men det er veldig fint å se på.

Skrevet

Hver sin smak, Herr Heftig! Haha! Hadde jeg vært særlig fan av LOTR eller Star Wars kunne jeg vurdert det, men skulle jeg kjøpt et tematisk sjakkbrett måtte det nok blitt dette her:

super-mario-chess-board1.jpg

Men det virker som at å ønske seg sjakkbrett er fullstendig akseptert! Så da tror jeg at jeg skal gjøre det!

Glassbrett ser nok penere ut som pynt enn et trebrett, men regner med at disse brettene og brikkene i litt høyere prisklasse er fine nok til at det kan stå fremme og ikke kun se ut som "rot", de også :)

TS

• Liker 3
Skrevet (endret)

Ikke teit i det hele tatt. Finnes vesentlig teitere ting som folk ønsker seg til jul.

Måtte nikke gjenkjennende til det litt billigere sammenleggbare lenger oppi her :fnise: , ligger og støver ned i en skuff, og vel nesten aldri brukt. Da er det liksågreit å ha noe som kan stå oppe og samtidig være dekorativt.

(Edit.)

Endret av Cordelia
Skrevet

Nei klart ikke!:) Sjakk er kjempemorro!:)

Anonymous poster hash: 2b43e...33d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...