Gå til innhold

sliter med tannpuss, 1,5 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gode tannpussetips?

Før var det ingen problem å pusse tennene, men den siste tiden blir ungen ilsint og nekter plent å la seg pusse. Presser leppene sammen og spreller som en gal.

Setter stor pris på tips, før tennene råtner helt bort.

Anonymous poster hash: 56a85...b32

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ungen her er likedan, med mindre en pusser og den andre leker fly/bil/hest/løve what have you så han har noe morsomt å se på. Når jeg er alene må jeg bare prøve å holde fast hodet, men da blir han illsint og vræler....

Anonymous poster hash: 3b77c...c49

Skrevet

Har hatt samme problem etter div antibiotikakurer. Har stressa med dette og grua meg til tannpuss hver kveld i et halvt år, men igår kveld prøvde jeg å pusse mens han (2-åring) lekte på gulvet, han gapa så fint atte :) gjentok suksessen i kveld! Så kanskje du kan prøve å variere/overraske, fjerne "tvangsmomentet" om jeg kan si det sånn.

Skrevet

Her hjalp det at han fikk stå forran speilet og se på mens vi pusset i den alderen.

Gjest Magdalene
Skrevet

Her får han stå på en krakk inntil vasken, og plaske med vann. Da går tannpussen unna, samt at vi avslutter med at han får flux. Det er stor stas 😀

Skrevet (endret)

La barnet ditt låne en voksen tannkost, og la barnet leke og prøve tannkosten selv etter dere har pusset. Bare være konsekvent, men prøv å gjøre det litt nytt og spennende.

Godt tips over kan være å la barnet leke med vann og bruke speilet mens dere pusser.

Endret av Global eD
Skrevet

Jeg er veldig blid, synger "puss puss så får du en suss", skryter veldig når han åpner munnen. Hvis han blir sur, distraherer jeg ham med litt tull til han ler. Tvinger ham aldri. På noen dager kan dette rette opp slik at du får pusset skikkelig hver gang. Barnet er snart stort nok for den enklere "enten gaper du selv, ellers så må jeg holde deg". Den trenger bare 1-2 demo før funker hver gang ;)

Skrevet

Pussing foran speilet fungerer ikke (lenger), heller ikke blid og tøysete mamma. Han ler, helt til tannbørsten kommer i nærheten av munn, da blir det vræling igjen. Har forsåvidt og forsøkt å pusse mine tenner og si "se, jeg pusser også".

Men vannplasking er jo verdt et forsøk.

Anonymous poster hash: 56a85...b32

Skrevet

Vi lagde en tannpussevariant av "Lano-rappen " ;) Med tilhørende dansemooves også så klart. Den funker til mye egentlig! :ler:

På dårlige dager ble det å sette seg på do og pusse en illsint unge som lå på fanger. Middels dårlige dager fikk han valget; ligge på fanget i en skrustikke eller stå foran speilet og pusse ordentlig.

Når han ble 2,5-3 funket det å late som vi lette og jagde etter Karius og Baktus. Eller forte oss og se om vi "rakk" å pusse alle tennene ordentlig før sanden i timeglasset som fulgte med tannbørsten rant ut.

Blinkende tannbørsten har vi også hatt..

Mye styr med tannpuss gitt! ;) Det viktigste er vel å aldri hoppe over. Det er bare noe man MÅ uansett. (Noen unntak finnes så klart)

Skrevet

For niesa mi, så funka det fint å bruke Fluortabletten som belønning for "strevet", Vi brukte å si at det var tryllestøv fra tannfeen i de, til snille jenter som pusser tennene. Hun var en skikkelig umulius før dette med tanke på tannpuss... Hverken jeg eller barnets mor var noe glad i å "lage slike historier", men hun bet og sprella i en halvtime før man fikk pussa tennene ene og alene fordi hun var utslitt.

Skrevet

Her får han stå på en krakk inntil vasken, og plaske med vann. Da går tannpussen unna, samt at vi avslutter med at han får flux. Det er stor stas 😀

Samme her med fluxen til slutt. Det er eneste metoden som fungerer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...