Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjemmeside skal ikke være lett gitt.

Jeg har skaffet meg Frontpage og har laget meg en hjemmeside der

Alt bra så langt, jeg har opprette gratis hjemmeside hos Telenor ( følger med abn mitt ) start og home men jeg får beskjed at ingen av disse tar FP. Dermed klarer jeg heller ikke å overføre hjemmesiden min.

Må jeg domene navn for å lage hjemmesiden i FP og føre over ???

Og når man skal ha domenenavn - hva betyr web hotell ?

Håper noen kan hjelpe meg litt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker ikke Front Page selv (stoler ikke på at slike programmer lager koden OK), og håndkoder derfor alt. Men når du lager hjemmesidene må du vel lagre filene som noe ett eller annet sted? Så kan du bare bruke et ftp-program og føre over filene, det funker nok med alle. Det er normalt.

Web-hotell betyr at de du får domenenavn av, f. eks. hoster sidene dine, og du laster opp filene til deres server.

Skrevet

Du kan fint laga heimesidene dine i FP, MEN - du kan ikkje bruka frontpage extensions alle plassar. Men FP extensions er vel ikkje det viktigaste - det finst alternativ til å bruka det. (T.d. ferdiglaga cgi-script på serveren.) Dersom du ikkje brukar fp extensions, kan du fint bruka plassen hjå telenor.

Vidare: Du treng ikkje noko domenenamn for å bruka extensions - kun serverplass der dette blir tilbode. Dersom du betaler for det, så er det enklare å finna slikt - då er det mange webhotell som tilbyr fp extensions. Og webhotell, det er kort og godt ein plass der du kan ha sidene dine, gjerne med ditt eige domenenamn. Finst mange stadar som tilbyr den tenesta - om du er interessert, sjå deg litt rundt og vurder ulike aktørar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...