Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan hadde du reagert om noen fortalte deg at "du er feit" eller "dette har ikke du godt av, da kommer du til å ekslodere" eller lignende?

Perosnlig synes jeg ikke at man skal kalle hverandre for slike ting siden det ikke er fint, og tror dessuten at de som virkelig er det veit det veldig godt selv. Er ikke "moro" å si slikt på en hånlig eller på en annen ufin måte.

Har opplevd et par slike kommentarer selv, og synes ikke at dette er noe av det hyggeligste som finnes. Betegner ikke meg selv som feit, selv om jeg vet at jeg ikke er direkte slank. Heldigvis er det sjelden folk henger seg opp i mitt utseende på en slik måte.

Anonymous poster hash: fc1f9...033
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, jeg har selv fått høre at jeg er fyldig, men det sier uansett mest om personen som omtaler folks utseende, enn om personen det snakkes om.

• Liker 1
Skrevet

Å kommentere andres utsende (spiller det noen rolle om det er bredde forholdet, høyde forholde, en skeiv nese, små pupper, store pupper etc?) på en hersende og ufin måte er svært bedretent.

Jeg tror nok også som du ts at de fleste som virkelig er tykk vet om det selv. Selv er jeg en petit kvinne (lav og tynn) og uansett om jeg hadde kledd meg i et hårete gorilla antrekk så hadde ikke folk brydd seg så mye om det eller i det hele tatt sett kostymet mitt, folk ser høyden min og kommenterer den.

-Oii du er lav

-no shit Sherlock, for det viste jeg ikke fra før av dumbass, IQ poeng og pokal til deg :roll:

Jeg tror det er samme greien med de som er tykk, de som er høy, de som har et fødselsmerke i pannen.

Speilet er oppfunnet for lengst, de fleste klarer å se seg selv i det.

• Liker 11
Skrevet

Betegner ikke meg selv som feit, selv om jeg vet at jeg ikke er direkte slank.

Ikke direkte feit/ikke direkte slank

Samme viss-vasset som at et glass kan ses på som halv fult eller halv tomt.

Faktumet er vell at du er bare litt fluffy og folk kommenterer bare deretter for å hjelpe deg. Slik at du får motivasjonen til å endre på det.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Faktumet er vell at du er bare litt fluffy og folk kommenterer bare deretter for å hjelpe deg. Slik at du får motivasjonen til å endre på det.

Motivasjon kan være både viktig og rett om det er snakk om overvekt, det er jeg helt enig med deg i. Men helt ærlig hvor mye motivasjonsfaktor er det i å høre at man kommer til å eksplodere? Og motivasjonsfaktoren i ordet feit klarer jeg simpelthen ikke å se .

Om det er ment motiverende, så er det noe rablende galt med kommunikasjons formidlingen til vedkommende som sier det. De aller fleste kommentarer på kroppen vår er ment slik de høres ut, negative ordlyder er som regel ment negativt, ikke oppmuntrende eller motiverende.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 5
Skrevet (endret)

Du blir ikke motivert til noe som helst ved å bli kalt for feit opp i fjeset.

Endret av Gjest
  • Liker 4
Skrevet

Du blir ikke motivert til noe som helst ved å bli kalt for feit opp i fjeset.

Kanskje ikke, man blir derimot de-motivert fra å drikke brus og stappe seg full av alskens sjokolade og godteri.

Skrevet

Kanskje ikke, man blir derimot de-motivert fra å drikke brus og stappe seg full av alskens sjokolade og godteri.

Det blir man ikke nei.

• Liker 5
Skrevet

Så hvis noen kaller meg dum, blir jeg mest sannsynlig ennå dummere?

Anonymous poster hash: 8555c...5cf
Skrevet

Det blir man ikke nei.

Hvordan vet du dette?

Skrevet

Mange ganger! Selv om jeg slett ikke er spesielt overvektig. Har gått mye opp og ned opp igjennom åra. Fikk alltid høre at jeg måtte slanke meg foreldre og det var faktisk verre enn om en eller annen tulling slengte det etter meg av og til. For meg gjorde disse kommentarene at jeg vekselvis sultet meg og overspiste mot slutten av tenåra.

Nå vet jeg at jeg har hatt en helt ok kropp hele livet. Om jeg kanskje alltid har vært kraftig eller smålubben, så har jeg aldri vært direkte feit.

Anonymous poster hash: 1f602...818

Skrevet

Av foreldre skulle det stå

Skrevet

For jeg har vært der.

Hva motiverte deg til å bryte løs?

Skrevet

Hva motiverte deg til å bryte løs?

Jeg jobbet ikke lenger som aktmodell og trengte ikke lenger å ha ti kg for mye.

Skrevet

Ofte er overvekt forbundet med at man er ulykkelig eller sliter med noe. Mat blir nesten som medisin, på samme måte som at noen tar piller eller alkohol for å takle ting. Hver gang man blir fortalt at man er feit trøstespuser man eller sulter seg og sprekker. Etterpå gir man opp og føler seg håpløst, så man spiser mer.

For meg var vendepunktet da jeg flyttet bort og følte meg akseptert akkurat som jeg var. Jeg trengte ikke maten lenger. Det får kanskje personen til å ikke ta sjokoladen eller colaen der og da, men du kan banne på at man inntar mer enn nødvendig så fort man er alene.

Skrevet

Folk som kommenterer andres utseende eller kroppsform har nok i de fleste tilfeller komplekser selv.

• Liker 1
Skrevet

Min reaksjon ville vært avgjort av hvem som fortalte meg at jeg er feit.

Så jeg kunne både blitt både lei meg eller reagert med latter :P

Fyi er jeg ikke feit heller, så måtte virkelig klaffet på en dårlig dag for å blitt lei meg. Har lagt på meg litt, men det er bare mine kosevaner som har sklidd ut. Det gjør de alltid på denne tiden av året ;)

Skrevet

Det eneste man får motivasjon til da er selvmord. Det er ikke hyggelig å få en "Du er feit" oppi trynet. Og man får heller ikke noen glede av å trene. Å trene og ha en sunn livsstil skal ikke være deprimerendes!

Syntes din kommentar var direkte frekk.

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep og svar til dette.

Irrlys, moderator.

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...