AnonymBruker Skrevet 26. november 2013 #1 Skrevet 26. november 2013 Må ta blodprøve for å måle nivået av progsteron på dag 21 og 23 i syklusen. Men dag 21 er på en søndag, dermed blir det prøve på dag 22. Skal jeg fremdeles ta det på dag 23 dag også eller blir det heller dag 24 for å se endringen? Vet ikke om noen skjønte dette da, men takk for evt. svar. Anonymous poster hash: 7fba4...071
livelovelaugh Skrevet 26. november 2013 #2 Skrevet 26. november 2013 Jeg fikk beskjed Idag om å komme og ta progesteron blodprøve 7 dager før forventet mens
AnonymBruker Skrevet 26. november 2013 #3 Skrevet 26. november 2013 Du skal ta det på en av dagene 21-23, ikke 21 og 23. Så ta det 22. Anonymous poster hash: 2bd78...df2
livelovelaugh Skrevet 27. november 2013 #4 Skrevet 27. november 2013 Har ikke det noe å si hvor lang syklus man har eller?
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #5 Skrevet 27. november 2013 Har ikke det noe å si hvor lang syklus man har eller? Som regel skal du ta prøven 7 dager før forventet mens. Hvis du ikke har regelmessig mens så kan det hende at dag 21-23 blir feil. Men det ser de på blodprøven.Anonymous poster hash: c76ba...e61
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #6 Skrevet 27. november 2013 TS Jeg har veldig lange sykluser på mellom 25 til over 90 dager. Har derfor snakket med kvinneklinikken og fikk beskjed om å ta blodprøver på dag 21 og dag 23. Altså to blodprøver, og siden syklusen er så uregelmessig så må vi bare prøve å ta blodprøvene på disse dagene selv om vi ikke aner om de treffer riktig. Dag 21 er forøvrig ca 7 dager før forventet mens ja.Anonymous poster hash: 7fba4...071
livelovelaugh Skrevet 27. november 2013 #7 Skrevet 27. november 2013 TS Jeg har veldig lange sykluser på mellom 25 til over 90 dager. Har derfor snakket med kvinneklinikken og fikk beskjed om å ta blodprøver på dag 21 og dag 23. Altså to blodprøver, og siden syklusen er så uregelmessig så må vi bare prøve å ta blodprøvene på disse dagene selv om vi ikke aner om de treffer riktig. Dag 21 er forøvrig ca 7 dager før forventet mens ja.Anonymous poster hash: 7fba4...071 Hmmm kanskje blir feil på meg 7 dager før mens da jeg har 24 dagers syklus....
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #8 Skrevet 28. november 2013 Hmmm kanskje blir feil på meg 7 dager før mens da jeg har 24 dagers syklus.... Nei, jeg tror nok det blir riktig for deg. Siden jeg ikke har stabile sykluser og ikke vet når jeg får mens neste gang, så må jeg ta prøver 21 dager etter første blødningsdag i siste menstrusjon. Da prøver vi å få det til å klaffe ca 7 dager før neste mens. Jeg må bare prøve å få det til å klaffe, og må derfor regne fra sist jeg hadde mens. Men om du har stabil syklus, så vet du jo ca når du har hatt eggløsning, og da blir prøvene tatt i riktig tid. Dvs 7 dager før neste mens. Uansett så må du bare høre på hva legene sier, slikt som dette blir nok tilpasset fra person til person:) Anonymous poster hash: 7fba4...071
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå