AnonymBruker Skrevet 26. november 2013 #1 Skrevet 26. november 2013 Som overskriften sier. Jeg meldte i fra til posten når jeg flyttet sist, men usikker på om jeg meldte fra om flytting. Jeg får fortsatt etter lang tid brev med den gamle postadressen min. Anonymous poster hash: 970e7...3c0
Ananas. Skrevet 26. november 2013 #2 Skrevet 26. november 2013 Har du meldt ifra til alle som skal sende post til deg, da? Er vanligvis det som er årsaken, for du må selv gi beskjed til alle som kan finne på å sende deg post. Vil tro det bare er å sende en henvendelse til postens kundeservice for å finne ut hvilken adresse de har registrert deg på.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2013 #3 Skrevet 26. november 2013 Opprett konto på Digipost.no. Da får du alle opplysninger posten har om deg. Anonymous poster hash: e006a...911
AnonymBruker Skrevet 26. november 2013 #4 Skrevet 26. november 2013 Har du meldt ifra til alle som skal sende post til deg, da? Er vanligvis det som er årsaken, for du må selv gi beskjed til alle som kan finne på å sende deg post. Vil tro det bare er å sende en henvendelse til postens kundeservice for å finne ut hvilken adresse de har registrert deg på. Nei, har ikke meldt i fra til alle. Men det gjorde jeg ikke forrige gang jeg flyttet og da endret det seg selv...... Når jeg har fått skattekort etter jeg flyttet har også desse komt med den gamle postadressen min på. På posten er jeg iallefall registrert med min nåværende postadresse, for jeg husker godt at jeg meldte fra til dem. Men hvilken adresse jeg er registrert på vet jeg ikke. Hvor skal jeg sjekke? TSAnonymous poster hash: 970e7...3c0
AnonymBruker Skrevet 26. november 2013 #5 Skrevet 26. november 2013 Opprett konto på Digipost.no. Da får du alle opplysninger posten har om deg. Anonymous poster hash: e006a...911 Jeg vet posten har rett adresse. Vil ikke ha digipost, så bryr meg ikke med å registrere meg der. Jeg vet at når man flytter skal man melde flytting både til posten og noe annet, hva er det nå igjen? Usikker på om jeg meldte fra den andre plassen. Så hvor sjekker jeg at jeg er registrert på rett adresse? Ikke hos posten, vet jeg. TSAnonymous poster hash: 970e7...3c0
AnonymBruker Skrevet 26. november 2013 #6 Skrevet 26. november 2013 Som sagt det er ikke på posten jeg skal sjekke... Jeg fant nå ut at det er i Folkeregisteret man skal sjekke om man er registrert på rett adresse. TSAnonymous poster hash: 970e7...3c0
Gjest Tekola Skrevet 26. november 2013 #7 Skrevet 26. november 2013 Folkeregisteret, ja. Og melde flytting via Skatteetatens nettsider, er det vel?
Marie90 Skrevet 26. november 2013 #8 Skrevet 26. november 2013 Det er forskjell på postadresse og folkeregistrert adresse. Melder du permanent flytting, må dette meldes til Folkeregisteret. Endel institusjoner, inkludert banker, sender KUN post til folkeregistrert adresse, ikke postadresse. I tillegg må du som regel logge deg inn eller sende epost til dem og be dem oppdatere adressen etter du har endret den, ettersom det ikke skjer automatisk.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2013 #9 Skrevet 26. november 2013 Nei, har ikke meldt i fra til alle. Men det gjorde jeg ikke forrige gang jeg flyttet og da endret det seg selv...... Når jeg har fått skattekort etter jeg flyttet har også desse komt med den gamle postadressen min på. På posten er jeg iallefall registrert med min nåværende postadresse, for jeg husker godt at jeg meldte fra til dem. Men hvilken adresse jeg er registrert på vet jeg ikke. Hvor skal jeg sjekke? TSAnonymous poster hash: 970e7...3c0 Da er du nok registret på den gamle adressen fortsatt. Posten gir ikke opplysningene til skattekontoret/nav, det er sånt du må ordne selv. Sende flyttemelding. Du kan bare se på siste skatteoppgjør hvilken adresse som står på deg der. Hvis det er som jeg tror må du inn på altinn og sende flyttemelding. Anonymous poster hash: cb522...397
AnonymBruker Skrevet 26. november 2013 #10 Skrevet 26. november 2013 Det er forskjell på postadresse og folkeregistrert adresse. Melder du permanent flytting, må dette meldes til Folkeregisteret. Endel institusjoner, inkludert banker, sender KUN post til folkeregistrert adresse, ikke postadresse. I tillegg må du som regel logge deg inn eller sende epost til dem og be dem oppdatere adressen etter du har endret den, ettersom det ikke skjer automatisk. Det var jo det jeg spurde om, hvordan sjekke om jeg er registrert på nåværende eller gammel postadresse? Jeg fant en plass jeg kunne melde flytting, men kunne ikke velge rett år for når jeg flyttet og jeg fikk beskjed om at jeg måtte krysse av for at den nye adressen skulle sendes til noen, enden familie, venner, bedrifter. Men de fleste har jo den nye adressen. TSAnonymous poster hash: 970e7...3c0
AnonymBruker Skrevet 26. november 2013 #11 Skrevet 26. november 2013 Da er du nok registret på den gamle adressen fortsatt. Posten gir ikke opplysningene til skattekontoret/nav, det er sånt du må ordne selv. Sende flyttemelding. Du kan bare se på siste skatteoppgjør hvilken adresse som står på deg der. Hvis det er som jeg tror må du inn på altinn og sende flyttemelding. Anonymous poster hash: cb522...397 Jeg ER registrert på den gamle adressen. Det fant jeg ut siden jeg skrev mail til et firma med den rette adressen og de sa at i folkeregisteret var jeg registrert med den gamle. Er flaut å melde fra til folkeregisteret om flytting flere år etter, men nå skal de gjøres. Hvordan logger jeg på hos altinn? Jeg får det ikke til. TSAnonymous poster hash: 970e7...3c0
Marie90 Skrevet 26. november 2013 #12 Skrevet 26. november 2013 Det var jo det jeg spurde om, hvordan sjekke om jeg er registrert på nåværende eller gammel postadresse? Jeg fant en plass jeg kunne melde flytting, men kunne ikke velge rett år for når jeg flyttet og jeg fikk beskjed om at jeg måtte krysse av for at den nye adressen skulle sendes til noen, enden familie, venner, bedrifter. Men de fleste har jo den nye adressen. TSAnonymous poster hash: 970e7...3c0 Du kan sjekke via Altinn. De fleste banker vil også ha dine folkeregistrerte adresse på profilen din. F.eks. ved Skandiabanken, er det din folkeregistrerte som står under "min adresse". Du trenger ikke logge inn noe sted for å endre, du bare printer ut et skjema som du sender inn sammen med legitimasjon, evt. leiekontrakter til ditt lokale skattekontor. Du finner dette hos Skatteetatens sider. Det er for så vidt ikke "flaut", folk endrer hele tiden, når de flytter eller lenge etterpå.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2013 #13 Skrevet 26. november 2013 Jeg ER registrert på den gamle adressen. Det fant jeg ut siden jeg skrev mail til et firma med den rette adressen og de sa at i folkeregisteret var jeg registrert med den gamle. Er flaut å melde fra til folkeregisteret om flytting flere år etter, men nå skal de gjøres. Hvordan logger jeg på hos altinn? Jeg får det ikke til. TSAnonymous poster hash: 970e7...3c0 Du kan logge inn med den metoden du bruker for å logge inn på banken din. Det er veldig enkelt. Og det er ikke noe å være flau for, mange som ikke melder adresseendring på mange år av ymse grunner. På nettsiden er det også veldig enkelt forklart med steg for steg og kontrollknapper. Lykke til med adresseendringen! Anonymous poster hash: cb522...397
AnonymBruker Skrevet 26. november 2013 #14 Skrevet 26. november 2013 Du kan sjekke via Altinn. De fleste banker vil også ha dine folkeregistrerte adresse på profilen din. F.eks. ved Skandiabanken, er det din folkeregistrerte som står under "min adresse". Du trenger ikke logge inn noe sted for å endre, du bare printer ut et skjema som du sender inn sammen med legitimasjon, evt. leiekontrakter til ditt lokale skattekontor. Du finner dette hos Skatteetatens sider. Det er for så vidt ikke "flaut", folk endrer hele tiden, når de flytter eller lenge etterpå. Det er veldig enkelt å melde ny adresse på altinn, det er gjort på under minuttet. Sparer tid og penger til papir og porto Anonymous poster hash: cb522...397
AnonymBruker Skrevet 26. november 2013 #15 Skrevet 26. november 2013 Det er veldig enkelt å melde ny adresse på altinn, det er gjort på under minuttet. Sparer tid og penger til papir og porto Anonymous poster hash: cb522...397 Ja, jeg vil helst gjøre det elektronisk, som du sier sparer det både tid og penger. Men jeg får ikke til å logge inn på altinn, hvordan skal jeg få det til? Når jeg trykker på "BankID", får jeg ikke opp noe innloggingsgreier Jeg vil jo ha det gjort raskest mulig. Jo, det er litt flaut, når det står at man skal melde fra om flytting senest etter 8 dager. I mitt tilfelle er det ikke snakk om dager, men år. Ja, vet folk endrer hele tiden, men nå er det jo som sagt snakt om år siden jeg flyttet. TSAnonymous poster hash: 970e7...3c0
AnonymBruker Skrevet 26. november 2013 #16 Skrevet 26. november 2013 Ja, jeg vil helst gjøre det elektronisk, som du sier sparer det både tid og penger. Men jeg får ikke til å logge inn på altinn, hvordan skal jeg få det til? Når jeg trykker på "BankID", får jeg ikke opp noe innloggingsgreier Jeg vil jo ha det gjort raskest mulig. Jo, det er litt flaut, når det står at man skal melde fra om flytting senest etter 8 dager. I mitt tilfelle er det ikke snakk om dager, men år. Ja, vet folk endrer hele tiden, men nå er det jo som sagt snakt om år siden jeg flyttet. TSAnonymous poster hash: 970e7...3c0 Har du samme problemet når du logger inn i nettbanken? Tøm buffer og lagrede passord, forny java programmet, og restart maskina. Noen ganger er systemet litt treigt både i bank og på offentlige nettsider. Anonymous poster hash: cb522...397
AnonymBruker Skrevet 26. november 2013 #17 Skrevet 26. november 2013 Har du samme problemet når du logger inn i nettbanken? Tøm buffer og lagrede passord, forny java programmet, og restart maskina. Noen ganger er systemet litt treigt både i bank og på offentlige nettsider. Anonymous poster hash: cb522...397 Nei, ingen problem når jeg logger inn i nettbanken. Jeg lagrer aldri passord og både logg og buffer tømmer jeg hver gang jeg avslutter Safari, dvs flere ganger daglig. Kan prøve med pc'en, men den er treig og har et virus jeg ikke har fått fjernet, så vil helst ikke prøve på den Eller jeg mulig prøver via ipaden, men da må jeg laste ned en bankid app, får jeg beskjed om. TSAnonymous poster hash: 970e7...3c0
AnonymBruker Skrevet 26. november 2013 #18 Skrevet 26. november 2013 Nei, ingen problem når jeg logger inn i nettbanken. Jeg lagrer aldri passord og både logg og buffer tømmer jeg hver gang jeg avslutter Safari, dvs flere ganger daglig. Kan prøve med pc'en, men den er treig og har et virus jeg ikke har fått fjernet, så vil helst ikke prøve på den Eller jeg mulig prøver via ipaden, men da må jeg laste ned en bankid app, får jeg beskjed om. TSAnonymous poster hash: 970e7...3c0 Har du prøvd med en annen nettleser? Google feks? Anonymous poster hash: cb522...397
AnonymBruker Skrevet 26. november 2013 #19 Skrevet 26. november 2013 Eller du kan låne en annen maskin, bare husk å ta med deg bankbrikken. Anonymous poster hash: cb522...397
AnonymBruker Skrevet 26. november 2013 #20 Skrevet 26. november 2013 Har du prøvd med en annen nettleser? Google feks? Anonymous poster hash: cb522...397 Nei, det har jeg ikke tenkt på engang. Men skal prøve det i morgen. Kan sikkert låne ja, men vil jo helst få det til på egen maskin. Greit å få til på egen maskin, i stedetfor å låne hver gang det er noe jeg ikke får til. Men det er jo sjelden det er noe jeg ikke får til da. TSAnonymous poster hash: 970e7...3c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå