Gå til innhold

Venninne som alltid kommenterer pene damer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venninnen min er besatt, dvs. hun gjør det HELE tiden, av å kommentere andre jenter. Hver gang hun nevner en annen jente, ser en jente på tv, i et blad osv er det "hun pene, hun fine" osv. "Jeg snakket med hun pene i går". "Hva synes du om jenten ved kassen- Oh så pen". Min venninne kommer fra by X i morgen. Du kommer til å elske henne fordi hun er så pen" osv..

Jeg (som er jente selv) synes det er litt merkelig. Jeg ser selvfølgelig selv om en jente er pen eller ikke, og kan gi komplimenter, men alt innenfor rimelighetens grenser. Er det nødvendig å peke ut og sikle over utseendet til en person hver gang? Jeg synes det er utrolig overfladisk.

Nesten som om jeg er med en tenåringsgutt når jeg er sammen med henne.

Overdriver jeg? Er det helt normalt? hun er 23

Anonymous poster hash: 62e77...967
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun syns vel det er mange pene jenter da :)

Virker litt rart å si at "du kommer til å like henne fordi hun er pen", om det er den eneste grunnen til at du skal like henne er det litt overflatisk ja. Men om hun stadig ser jenter hun syns er pene, så ser jeg ikke noe feil i det.

Mange som aldri sier at folk er pene, til tross for at de tenker det. Da syns jeg det er bedre å si det :)

Gjest TheRighteous
Skrevet

Syns ikke det virker normalt, har aldri opplevd at noen jenter sier sånt.. Hadde syntes det ble slitsomt i lengden kan jeg tenke meg! Så nei, syns ikke du overdriver.

Skrevet

Lesbisk kanskje?

Anonymous poster hash: 5998c...e7e

Skrevet

Kanskje hun er usikker på sitt eget utseende, men for ikke å være smålig så jobber hun hardt med ikke å være sjalu på andre pene kvinner. Og så har det bare bikket litt over....?

Skrevet

Hun syns vel det er mange pene jenter da :)

Virker litt rart å si at "du kommer til å like henne fordi hun er pen", om det er den eneste grunnen til at du skal like henne er det litt overflatisk ja. Men om hun stadig ser jenter hun syns er pene, så ser jeg ikke noe feil i det.

Mange som aldri sier at folk er pene, til tross for at de tenker det. Da syns jeg det er bedre å si det :)

Men hvorfor er det bedre å si det?

Når man treffer en ny personen så synes jeg at det er naturlig å fokusere på hvordan denne personen ER. Ikke hvordan denne personen ser ut..OK, å kommentere av og til er helt ok. Men når det er totalt "hakk i platen"? Når man er besatt av det ytre?

må legge til at ingen av de andre venninnene mine er slik, det er bare denne ene..

ts

Skrevet

Syns det virker som venninnen din har dårlig selvtillit, og prøve å sjule dette med å komplimentere andre jenter.

Eller prøver hun å være positiv, men feiler litt.

Skrevet

Men hvorfor er det bedre å si det?

Når man treffer en ny personen så synes jeg at det er naturlig å fokusere på hvordan denne personen ER. Ikke hvordan denne personen ser ut..OK, å kommentere av og til er helt ok. Men når det er totalt "hakk i platen"? Når man er besatt av det ytre?

må legge til at ingen av de andre venninnene mine er slik, det er bare denne ene..

ts

Fordi folk blir glade for komplimenter. Det viktigste er selvsagt å sette pris på personligheten og ha det som fokus, men de fleste setter også pris på komplimenter.

Ellers kan det jo være som Sunhill skriver at hun prøver å være positiv, men failer litt på veien.

Skrevet

Jeg gjør det selv.
Er ikke lesbisk.
Syns bare det er veldig mange pene jenter.
Og jeg har mange venninner som gjør det motsatte, det prøver jeg å la være.

Anonymous poster hash: 6a70f...b51
Skrevet

Høres ut som meg. Og jeg er, som noen over nevner, usikker på eget utseende og har lav selvtillit. Akkuratt hvorfor jeg kommenterer fine jenter vet jeg ikke, kanskje så jeg kan lage meg et bilde av hva andre synes er pent, om de er enige, og på den måten evaluere meg selv, eventuelt se hva jeg kan hige etter.

Anonymous poster hash: 5c5ba...c62

Skrevet

Fordi folk blir glade for komplimenter. Det viktigste er selvsagt å sette pris på personligheten og ha det som fokus, men de fleste setter også pris på komplimenter.

Ellers kan det jo være som Sunhill skriver at hun prøver å være positiv, men failer litt på veien.

hun gir ikke komplimenter. hun sier det til meg

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...