Gjest Anonymous Skrevet 9. mai 2004 #1 Skrevet 9. mai 2004 Hei Jeg har en venn som nettopp har lagt inn 20 000 i et slags aksjespill. han er blitt helt hekta på dette opplegget, og snakker ikke om annet. Jeg begynner å bli litt bekymret. Er dette opplegget drevet av skikkelie folk, og med loven i hånd, eller er det en gjeng med lurendreiere som driver med bondefangeri? Noen som vet noe mer om Upside og aksjespill? Håper noen kan komme med informasjon om dette.
Robban43 Skrevet 9. mai 2004 #2 Skrevet 9. mai 2004 En hver idiot som innvolverer seg i ett eller anna form for pyramidespill skulle hatt seg en på try...... Dette er jo den eneste form for bondefangeri som enda virker den dag i dag. Der er utrolig hva mennsker gjør for lett tjente penger. At det går ann å være så blind. Man gjør jo ikke anna enn å gjøre de som står bak dette rike. Så når du selv sitter der med skjegget i postkassa så klager en. Hold kjef....... Det skulle bare mangle
Gjest gjest1 Skrevet 10. mai 2004 #3 Skrevet 10. mai 2004 En hver idiot som innvolverer seg i ett eller anna form for pyramidespill skulle hatt seg en på try...... Dette er jo den eneste form for bondefangeri som enda virker den dag i dag. Der er utrolig hva mennsker gjør for lett tjente penger. At det går ann å være så blind. Man gjør jo ikke anna enn å gjøre de som står bak dette rike. Så når du selv sitter der med skjegget i postkassa så klager en. Hold kjef....... Det skulle bare mangle Du aner ikke hva du snakker om.
Dru Skrevet 10. mai 2004 #4 Skrevet 10. mai 2004 Delte meninger, ja... Sist gang jeg sjekket, så var pyramidespill ulovlig, og regner med at det er en grunn til det.
Sandman Skrevet 10. mai 2004 #5 Skrevet 10. mai 2004 Disse pyramidene, aksjespill osv, av typen WGI eller 5PC, bygger på prinsippet "find the even bigger fool"...ofte sliter ververne ut både vennskap og familieforhold før de tar til vettet...
Gjest Anonymous Skrevet 10. mai 2004 #6 Skrevet 10. mai 2004 Pyramidespill er jo pr def både ulønnsomt og ulovlig!
Gjest Anonymous Skrevet 10. mai 2004 #7 Skrevet 10. mai 2004 20 000 sier du? Da kunne han like godt tent på dem. Det er så og si umulig for en person å tjene på pyramidespill, med mindre man befinner seg i toppen av pyramiden. Syns det morsomt å høre om folk som sier: "om noen uker får jeg 30-40000 kroner inn på konto". Kan være lurt å følge regelen om at hvis det er for godt til å være sant, så er det det også.
Gjest Gjesta Skrevet 10. mai 2004 #8 Skrevet 10. mai 2004 Har en kompis som driver med dette. Han hadde investert 1000 kr i hver mnd i 10 måneder, så kom han bort til meg for å skryte av at han hadde hele 10 000kr på konto, så det der måtte jeg virkelig satse på... Var ikke så god i matte denne kompisen min nei.... Clea
Gjest Anonymous Skrevet 10. mai 2004 #9 Skrevet 10. mai 2004 Du aner ikke hva du snakker om. Hva mener du Mysan??? Tror du at pyramidespill er en god ide??
Gjest Anonymous Skrevet 10. mai 2004 #10 Skrevet 10. mai 2004 Du kan faktisk tjene en del på pyramidespill (som WGI etc.), men tror mange gjør den feilen at de innbiller seg at dette er lettjente penger. Du må selfølgelig jobbe beinhardt om du skal tjene store penger, men kjenner og vet om flere som har tjent en del millioner på nettverkssalg. Så er han en selgertype og såpass realistisk at han ikke tror han skal bli millionær i løpet av noen måneder så kan han absolutt bli rik på nettverkssalg.
Gjest gjest1 Skrevet 11. mai 2004 #11 Skrevet 11. mai 2004 Du kan faktisk tjene en del på pyramidespill (som WGI etc.), men tror mange gjør den feilen at de innbiller seg at dette er lettjente penger. Du må selfølgelig jobbe beinhardt om du skal tjene store penger, men kjenner og vet om flere som har tjent en del millioner på nettverkssalg. Så er han en selgertype og såpass realistisk at han ikke tror han skal bli millionær i løpet av noen måneder så kan han absolutt bli rik på nettverkssalg. men ikke kall det pyramidespill. Det er ikke det det er. Pyramidespill foregår slik: Du verver to (f.eks.) som verver to som verver to... alle legger inn en sum, la oss si fem tusen kroner. Ingen produkter med i bildet. Når linje nummer fire er fylt opp (f.eks.) får den ene personen som da sitter på toppen utbetalt, i dette tilfelle og ved fire linjer kr. 32000,- én gang og så kan han eventuelt velge å gå inn på en ny runde. Dette er ikke business - dette er et spill, og som regel brytes disse kjedene ved at det alltid er noen som ikke klarer å få med seg to. dermed blir ikke linjene fulle. Nettverkssalg: Man verver f.eks. to, disse kjøper inn produkter og man får provisjon av omsetning. Disse to verver to, som gjør det samme. Man får provisjon av omsetning av produkter, enten produktene er håndfaste, som kosmetikk eller rengjøringsmidler, eller de er virtuelle aksjer i et lukket marked uten risiko. Som f.eks. WGI som nevnt over her. Her har man gjenkjøp av selskapets produkter hver måned, som er det du må gjøre for å kvalifisere til provisjon. Dette for at ingen skal kunne kjøpe seg en plass, og bare sitte der å hove inn penger uten å gjøre en innsats selv. Det er dette gjenkjøpet samt stadige tilkommende nye medlemmer som gjør at provisjonene etter hvert kan bli så høye at man kan leve bra av det. Dette er verdens nest hurtigst voksende industri i dag, og over 80 % av USA's nymillionærer har blitt det på Nettverksmarkedsføring. Her er det klare regler som gjelder og man har retturrett med pengene-tilbake garanti dersom man er misfornøyd med produktene osv. Selvfølgelig finnes det også her useriøse aktører, både på selskapsfronten og blandt distributørene. Å lykkes i nettverksmarkedsføring krever at man har en gründer i magen og er villig til å stå på. Man blir ikke rik av å skrive under på et papir, få med to til og så lene seg tilbake. Det er hardt arbeid, man må regne mange arbeidstimer over en periode på et par år, man må hjelpe de man har fått med seg, og sørge for at disse gjør det samme med sine. I løpet av et par år kan det begynne å gå av seg selv, men man bør sørge for å sjekke opp selskapet før man går inn. Finne ut av seriøsiteten. Hvem eier selskapet, hva står disse for, hvilken bakgrunn har de, osv. Men man må aldri aldri tro at dette er lettjente penger, for det er ikke. Det er business!
Sandman Skrevet 11. mai 2004 #12 Skrevet 11. mai 2004 produktene er håndfaste' date=' som kosmetikk eller rengjøringsmidler, eller de er virtuelle aksjer i et lukket marked uten risiko. [/quote'] "produktene er håndfaste, som kosmetikk eller rengjøringsmidler"...skam å melde, mysan, de "håndfaste" produktene som omsettes holder C eller D-kvalitet...de internasjonale aktørene som jobber med produkter innen kosmetikk og rengjøringsmidler distribuert gjennom den tradisjonelle detaljhandelen, har så store rerssurser innen forskning og utvikling, at produktene som omsettes i disse "nettverkene" blir tøyseprodukter i forhold... "de er virtuelle aksjer i et lukket marked uten risiko"....??? ...hva tror du hadde skjedd med disse "aksjene" hvis de(i teorien) skulle bli børsnotert? ...nei...tull og tøys, er det....
Gjest Anonymous Skrevet 11. mai 2004 #13 Skrevet 11. mai 2004 Pyramidespill er jo pr def både ulønnsomt og ulovlig! Ulovlig, ja, ulønnsomt? Tja, det kommer vel anpå hvor du er i hele greia? De som tjener mest er jo de som har mest penger å investere.
Gjest a.l. Skrevet 11. mai 2004 #14 Skrevet 11. mai 2004 Ulovlig, ja, ulønnsomt? Tja, det kommer vel anpå hvor du er i hele greia? De som tjener mest er jo de som har mest penger å investere. Og så er det som i det virkelige livet de minste aksjonærene som taper mest.
Sandman Skrevet 11. mai 2004 #15 Skrevet 11. mai 2004 Og så er det som i det virkelige livet de minste aksjonærene som taper mest. ...jøss, det var litt av en sammenligningsteori... ..i det "virkelige livet" i aksjemarkedet, så taper eller tjener alle aksjonærene like mye pr aksje, enten de er små eller store aksjonærer...
Gjest a.l. Skrevet 11. mai 2004 #17 Skrevet 11. mai 2004 ...jøss, det var litt av en sammenligningsteori... ..i det "virkelige livet" i aksjemarkedet, så taper eller tjener alle aksjonærene like mye pr aksje, enten de er små eller store aksjonærer... Ojsann, du skjønnte vist ikke helt hva jeg mente, men det går bra.
Sandman Skrevet 11. mai 2004 #18 Skrevet 11. mai 2004 Ojsann, du skjønnte vist ikke helt hva jeg mente, men det går bra. ...jeg gjorde bare noe så dumt som å lese hva du skrev, jeg...
Sandman Skrevet 11. mai 2004 #19 Skrevet 11. mai 2004 SonyEricsson' date=' Nokia, HP, Samsung, Canon og Nike. [/quote'] ...sorry, jeg var ikke klar over at disse drev med kosmetikk og rengjøringsmidler... ...spøk tilside: Har du noen dokumentasjon på at disse aktørene distribuerer sine produkter i "nettverk-konsepter" ....jeg tillater meg å stille meg tvilende til akkurat det...men gir meg gjerne hvis du kan overbevise meg om noe annet...
Gjest a.l. Skrevet 11. mai 2004 #20 Skrevet 11. mai 2004 ...jeg gjorde bare noe så dumt som å lese hva du skrev' date=' jeg... [/quote'] Der kan du se, så dum kan man være.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå