Gå til innhold

Vaske bort muggsopp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! For nesten 1 år siden var vi uheldig og fikk mugg på en overmadrass vi hadde stående mot en vegg, det ble fort vasket av og satt til tørk. Brukte ikke noe spes. rengjøringsmiddel.. Ble dessverre glemt litt av da vi var midt i flytting.. Tok frem madrassen nå for en stund siden og kjenner at det lukter muggsopp av den. Skjønner jo at det ikke er noe særlig å bruke denne med mindre vi får vekk alt av bakterier og mugg/soppsporer. Jeg har nettopp vasket trekket på 60 grader, men er dette nok til at alt er borte? :klo:

Anonymous poster hash: 93d3c...431
Videoannonse
Annonse
Gjest Allergikeren
Skrevet

Muligens fra trekket, men sikkert ikke fra selve madrassen. Jeg hadde nok prøvd å fått desinfisert den på et vis, samt vasket trekket en gang til med litt eddik i skyllevannet.

Skrevet

Holder det med å dynke med 40% sprit?

Skrevet

Fra http://www.nrk.no/contentfile/file/1.7121690!FLEKKFJERNING.pdf

"Jordslag/mugg

Vask plaggene ved så høy temperatur som de tåler – helst 60C eller høyere. Tåler ikke stoffet så
høy temperatur, legg det i en løsning av eddik og vann – 2 dl eddik til 1 liter vann. La det ligge ca
et døgn. Vask plagget. Det finnes en spesiell jordslagfjerner i handelen.".

Anonymous poster hash: 77493...4b3
Skrevet

Har vasket det på 60grader to ganger nå. Siste gang tømte jeg eddik på flekkene før jeg vasket det.. så da burde det holde? Tar ingen sjanser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...