AnonymBruker Skrevet 26. november 2013 #1 Skrevet 26. november 2013 Jeg ser litt på studiene som heter "Bachelor i folkehelsearbeid med vekt på kosthold og fysisk aktivitet" (HiB) og "Bachelorprogram i folkehelse og helsefremjande arbeid" (UiB). Synes at disse studiene virker veldig interessante, men jeg er litt usikker på jobbmulighetene. Er det lett å få seg jobb, og hvor jobber de som tar et slikt studie? Noen her som har tatt/tar en av disse studiene? Anonymous poster hash: 77f0e...7c1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2013 #2 Skrevet 26. november 2013 Hei! Jeg tok studiet ved UiB for noen år siden, ikke så fornøyd. Mye dårligere lærere, rotete lagt opp, omtrent halvparten sluttet i løpet av de tre årene. Og det er supervanskelig å få seg jobb, du må ha en felt klar visjon på akkurat hva du vil bruke det til, og så selge deg selv på det, evt starte opp med et eget konsept privat. Når det er sagt, jeg mener det er et viktig studie og tror det vil bli mer jobber i fremtiden, men pr i dag er det ingen utenfor som har hørt om det eller forstår hva det går ut på. Og, du vil trenge noe i tillegg, evt en spesialisering etterpå. Jeg hadde en utdanning fra før, fremdeles ingen jobb, planlegger å ta enda mer privat utdanning når jeg får råd, for å komme dit jeg vil. Og vet ikke hvordan det er nå på UiB, men jeg valgte dem fordi jeg tenkte at universitetet må jo være best, pluss at jeg trodde universitetet ga mer frihet og fleksibilitet, men det viste seg at vi hadde masse obligatorisk oppmøte og veldig varierende kvalitet. Jeg vet ikke så mye om studiet på høyskolen, men har et bedre inntrykk av dem, at du får mer konkret ut av det, hadde jeg valgt om igjen hadde jeg heller gått der (om jeg i det hele tatt hadde valgt det studiet om igjen da!) Anonymous poster hash: ad0ff...c1a
AnonymBruker Skrevet 26. november 2013 #3 Skrevet 26. november 2013 Dette studiet ser jeg også på, og har forstått det som at det er et studie man ikke bør ta om man ikke er interessert i å ta en master, og selv med master er det liten sjanse for å faktisk jobbe med noe relevant. Jeg sitter på gjerdet.Anonymous poster hash: cbd23...cee
Gjest Badabing Skrevet 26. november 2013 #4 Skrevet 26. november 2013 Jeg kjenner et par som har tatt det (men ved en annen skole tror jeg?). Den ene har fått jobb, den andre ikke. Det virker vanskelig om man bare har en bachelor, og muligens med master også.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2013 #5 Skrevet 27. november 2013 Ja, var dette med jobbmuligheter som var litt usikkert. Kjedelig å ta et studie og ikke få jobb etterpå. Går 2. året på lærerhøgskolen og er så usikker på om jeg har valgt rett. Liker å være med elevene, men jeg lurer stadig på om det ikke er noe annet der ute som hadde passet bedre.. Anonymous poster hash: 77f0e...7c1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #6 Skrevet 16. januar 2015 Dytter denne, flere erfaringer med folkehelse?Anonymous poster hash: 2a69b...ba8
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #7 Skrevet 16. januar 2015 Ja, var dette med jobbmuligheter som var litt usikkert. Kjedelig å ta et studie og ikke få jobb etterpå. Går 2. året på lærerhøgskolen og er så usikker på om jeg har valgt rett. Liker å være med elevene, men jeg lurer stadig på om det ikke er noe annet der ute som hadde passet bedre..Anonymous poster hash: 77f0e...7c1 Da har du bare ett år igjen nå snart? Hva med å ta master i folkehelse i stedet etter at du er ferdig med lærerutdanning? Anonymous poster hash: 30fd7...6f1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #8 Skrevet 7. mai 2022 Har flere av dere fått jobb nå innen dette? Anonymkode: 4b98e...964
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #9 Skrevet 7. mai 2022 Jeg kjenner flere med master i folkehelse som har relevante jobber. Men bachelor i folkehelse blir nok ganske tynt. I likhet med mange andre diffuse teoretiske bachelorer der ute. Anonymkode: da191...23c
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #10 Skrevet 7. mai 2022 Tror det hjelper mest å ta master. Ellers så finnes det folkehelse jobb i administrasjonen i kommuner. Anonymkode: b6364...d3b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå