Gå til innhold

Nyforelsket og trening...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har nettopp fått meg kjæreste, og har omtrent ikke fått trent noe siden vi begynte å henge mye sammen...

Flere som har det slik? Prøver å senke skuldrene å tenke at jeg bare får prøve å nyte denne perioden i livet, og heller trene senere..

:rolleyes: Problemet er at jeg har tenkt slik i 2 mnd nå... Noen som kan komme med forslag/motivasjon til å få meg opp av sofaen??

Anonymous poster hash: ef575...343
Videoannonse
Annonse
Gjest bustyvel
Skrevet

Få med deg den du er forelska i på trening?

Skrevet

Det er veldig kjipt når forelskelsen har lagt seg og du ser alle kiloene som har sneket seg på. ;) Man trenger ikke henge sammen konstant bare fordi man er forelsket. Du kan ha et liv ved siden av også. :)

• Liker 1
Skrevet

Tren sammen?

Anonymous poster hash: d1614...ea7
Skrevet

Jeg har fått "kjærestetillegg" i begge mine forhold. Det blir mer sofakos (gjerne med mat), koselige middager/frokoster (enda mer mat) og mindre trening. Nå har jeg vært gift i over et år, og er i gang med å kvitte meg med kiloene. :P

Prøv å få med kjæresten å trening (etterfulgt av het fellesdusj). Evt dra på trening, og nyt følelsen av å savne kjæresten en liten stund. :) Liker dere å gå tur, kan dere jo gjøre det? Alternativt så er sex sinnsyk trening hvis du tar styringa. ;)

• Liker 1
Skrevet

Tren før dere møtes/før dere skal gjøre noe sammen. Bor dere sammen, så tren på morgenen, eller rett etter skole/jobb. Ikke møt han før du har trent!

Og "tren" sammen. Trenger ikke være så komplisert, bare gå en lang tur innimellom, hånd i hånd i måneskinnet? ;)

• Liker 1
Skrevet

Hva med å trene sammen? Det er jo kjempegøy! Eventuelt kan du trene rett etter jobb/skole, før dere møes. Bare gjør det, og ikke tenk over det. Hvis du ikke trener nå, blir det mye ekstra arbeid når du kommer i gang igjen!

Skrevet

Åh! Tusen takk for motivasjonen og peptalken alle sammen!!! :) Jeg prøver å trene før\etter jobb, men ikke alltid jeg rekker det.

Vi har et par aktiviter vi gjør sammen, pluss at vi går romantiske turer (ikke nok trening for min del).. ;)

TS

Skrevet

Vi trener sammen tre ganger i uken nå, for å trene bort alt som kom når vi var i samme situasjon som dere. Det er faktisk utrolig gøy, og man har en fornuftig ting å gjøre sammen, istedenfor å ligge på sofaen og spise seg fordervet hver dag. Man blir jo lei av det også etter hvert! :fnise:

Skrevet

Det er vel et velkjent fenomen ;)

Som andre har foreslått kan dere jo trene sammen, eller du kan ofre litt tid med han for å rekke å trene, eller bare akseptere at det blir litt mindre trening for en periode. Nyforelskelsen går over, og så finner du tilbake til gamle rutiner.

Jeg traff kjæresten og fikk samtidig plutselig mer ansvar og mer å gjøre på jobb, ergo to ting som stjal treningstid. Før dette trente jeg ganske mye, og kg snek seg selvfølgelig på da jeg ble mindre aktiv. Nå er dette ca to år siden, og jeg er tilbake der jeg var da jeg traff kjæresten :) Jeg sier nyt tiden, men prøv å ikke bli helt slappfisk!

Anonymous poster hash: daee5...ed2

Skrevet

Vi trener samtidig (ikke sammen), og har en rutine to ganger i uka der vi møtes etter jobb, går og trener begge to, hjem og dusjer og så lager en av oss middag til den andre mens vi koser oss med en serie. Da har vi fått både tilbrakt tid sammen med kos OG trent. Det er jo bare å utsette kosen en times tid. :)

Anonymous poster hash: e3d48...885
Skrevet

Hva med å ikke henge konstant sammen, slik at du aldri får noe "me-time" ??

Skrevet

Du må rett og slett bare prioritere deg selv TS! Det er ikke verdt det å bli feit, det vil sikkert ikke han at du skal bli heller ;) Utrolig hva man får tid til hvis man skal rekke mye ila en dag, treningen blir bare et punkt på programmet. Og det å skulle treffe kjæresten er jo et dytt bak for å intensivere treningen for å få det unna!

Skrevet

Hadde det akkurat slik som deg da jeg var sammen med eksen. Ble noen kg ekstra da! Men vi ble faktisk enig om å gå mer tur sammen, siden vi var så ofte sammen. I tillegg ble vi enig om å ikke kjøpe så mye snacks som kos om kveldene. Man må ikke alltid ha noe godt!

Mine forslag:

-romantiske turer er ok av og til, men hva med en tyngre fjelltur eller rask-gange tur? Evt. joggetur om dere liker det.

-hvis du trener på et studio, så kan du jo skrive opp hvilke gruppetimer du skal på, og fortelle kjæresten din at "på mandag kl x og på torsdag kl x skal jeg trene". Da har du sagt det til han og føler kanskje også at du må følge det opp

-sykle til jobb hvis du har mulighet for det

-ta buss til jobben, gå av noen stopp før for å gå

-svøm sammen

-tren styrke sammen hjemme, finnes flere par-øvelser hvis du søker

-bli enig om en dag eller noen timer visse dager dere tar fri fra hverandre, så kan dere bruke tiden til trening/egne venner ol. Er viktig å ha litt "alenetid" også.

Skrevet

Hehe, sant nok! Jeg har masse tid til meg selv, og vi møtes ikke 24/7.. Men har også mange andre venner, jobb og interesser som hindrer meg fra treningen. :( Så kommer det med kjæreste i tillegg!!

Jeg og kjæresten min går fjellturer, og er fysisk aktive i helgene. Jeg elsker jogging/ski, men tror ikke han er typen til å bli med på det...

Vi trener begge på treningsstudio, men har av ulike årsaker, forskjellig treningssenter :P Så det passer utrolig dårlig!

Jeg er vant til å trene 5-6 ganger i uken, så når jeg må "ta til takke" med 2-3 ganger, pluss et par gåturer, føler jeg det ikke er nok...

Men har fått ny giv og motivasjon etter all oppfordringen og peptalken jeg har fått i denne tråden! Tusen takk :D

TS

Skrevet

Jeg har hatt det sånt i ca 2 år nå :P Typen jobber (u)heldigvis på sjøen sånn at jeg får tid til å trene 3 uker før det er mer eller mindre pause i 3 uker.
MEN husk, du kan få god trening sammen med kjæresten din ;) If you know what I mean...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...