AnonymBruker Skrevet 26. november 2013 #1 Skrevet 26. november 2013 Jeg er 175 høy og 86kg. Jeg har gått ned fra nesten 150kgog holdt vekta. Siste årene har ting gått sakte og stått stiller siste året. Nå er jeg gravid og lagt meg 2kg allerede, så full skjerping nå! Har en gutt på snart 5 år så må ta hensyn til han når det gjelder middag og sånt å. Føler jeg har mista litt grepet nå og vet ikke helt hvor jeg skal begyne for å få kostholdet på plass igjen. Noen som kan gi meg noen gode råd og veiledning om porsjoner? Målet mitt er å ikke legge på meg i fett under graviditeten, sist la jeg på meg 3-5kg når jeg var gravid...Anonymous poster hash: bea51...9f8
AnonymBruker Skrevet 26. november 2013 #2 Skrevet 26. november 2013 ?Anonymous poster hash: bea51...9f8
Pringle Skrevet 26. november 2013 #3 Skrevet 26. november 2013 Hvis du registrerer maten din på www.greteroede.no vil du få opp deres formening om porsjon på mange matvarer. Feks 40 gram ris/spaghetti (tørr). Ellers er det helt OK å prøve seg fram med hva som passer best for en selv, om du feks foretrekker en solid middag, er dette lite. Med et "kaloribudsjett" for hver dag, regnet ut etter din høyde og vekt (google BMR-kalkulator), kan du legge opp sånn at du får i deg alt du trenger av alle næringsstoffer men ikke legger på deg, evt går ned i vekt. Pass på at du får i deg slikt som er viktig for fosteret, folat eller hva det heter, osv.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2013 #4 Skrevet 26. november 2013 flere tips? Anonymous poster hash: bea51...9f8
Gjest Nanne70 Skrevet 26. november 2013 #5 Skrevet 26. november 2013 Hold deg unna sukker, hel/halvfabrikata og lettprodukter. Ta deg tid til å lage ordentlig mat av rene, sunne råvarer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå