Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt en periode nå hvor jeg har kuttet ut brødmat. Jeg går ikke på noe lavkarbo, men har kuttet ut brød. Må si jeg er veldig fornøyd med hvordan kroppen har respondert på dette, føler at magen er mer balansert og blir ikke så lett oppblåst.

I stedet spiser jeg lomper, knekkebrød, kornblandinger og jeg lurer på om det kan ha noe med at jeg ikke spiser gjær å gjøre? Noen som har noen formeninger/fakta rundt dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Formening: Det kan absolutt ha noe med "mangelen" på gjær i kostholdet ditt å gjøre. Alle vet hva gjær gjør, og å ikke få masse ekstra luft utvikling i magen/tarmene kan ikke være skadelig hvertfall. Nå spiser jeg selv mye brød, og opplever lite problemer med dette, men alle er forskejllige.

Anonymous poster hash: 5c9e8...340
Skrevet

Finnes mange typer brød. Fint og halvgrovt er ikke noe særlig. Å bli oppblåst av skikkelig grovbrød derimot er ikke noe jeg har opplevd, spiser kun de groveste slagene. Alle er forskjellige.

Anonymous poster hash: c42c3...81a

Skrevet

Ja, jeg pleier bare å spise grovt brød jeg også, har aldri vært noe fan av fint, halvgrovt brød. Neida, vi er forskjellig, men jeg ble bare litt nysgjerrig over hvorfor det er slik at jeg føler forskjell bare ved å kutte ut brød, kanskje det bare er tilfeldigheter eller noe som faktisk viser seg å passe meg og min kropp bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...