Gjest Poirot Skrevet 9. mai 2004 #1 Skrevet 9. mai 2004 Som regel er jeg ganske overbærende og hører på det meste uten at det går inn på meg. Ikke i dag. Dette er noe av de millioner av dustete ting hun har lirt av seg i kveld: Vi skal samle på stygt og kjedelig bestikk (selv om vi kun har valgt merke, ikke hvilken type) Vi skal antakelig på bryllupstreise til et sted hun ALDRI ville reist igjen. Jeg er dum som alt har kjøpt sko og tiara, det matcher sikkert ikke, hva vil sydamen si, du er ALT for ivrig *riste alvorlig på hodet*. Hun stiller seg tvilsom til at jeg skal opereres (er du SIKKER på at det er lurt?) Festen bør helst slutte i 00.30-tiden. Hun er sur pga sambo ikke vil sove hjemme siste natten (de har 6 gjester på besøk...) Vi er teite som ønsker oss digitalt videokamera. Hun unngår å snakke med sambo + Sad Sam-øyne når hun ser på ham, har bedt ham møte til kaffeprat om 2 uker, hun "har noe de må snakke om sammen". Hun orker IKKE å høre på lange taler, da må toastmasteren avbryte hvis de varer over noen minutter. Mange år siden sist, men i år gikk jeg hjem og gråt etter å ha vært på besøk. Det er så slitsomt å ha en som stiller spørsmålstegn til alt man gjør og får en selv til å bli usikker og stresset slik at man krangler med den man elsker og egentlig er helt enig med....
Gjest Phair Skrevet 9. mai 2004 #2 Skrevet 9. mai 2004 Ulempen med å gifte, man må ta slekta med på kjøpet.
Gjest care Skrevet 9. mai 2004 #3 Skrevet 9. mai 2004 Jeg er sjokkert over hvordan hun tillater seg å oppføre seg. Her må du sette foten ned. Makan til kjerring. :evil:
Gjest Poirot Skrevet 9. mai 2004 #4 Skrevet 9. mai 2004 Jeg er sjokkert over hvordan hun tillater seg å oppføre seg. Her må du sette foten ned. Makan til kjerring. :evil: SDambo HAR satt foten ned. Derfor har hun ikke snakket med ham på flere uker.... Det "verste" er at hun er så snill og omtenksom, hun bare plumper ut med frekke utsagn uten å mekre det selv. Eks "Jeg er så glad jeg har slanket meg, så jeg er kvitt den feite kroppen min. De gamle klærne bare detter av meg, kanskej du vil ha de Poirot?"
Gjest Phair Skrevet 9. mai 2004 #5 Skrevet 9. mai 2004 SDambo HAR satt foten ned. Derfor har hun ikke snakket med ham på flere uker.... Det "verste" er at hun er så snill og omtenksom, hun bare plumper ut med frekke utsagn uten å mekre det selv. Eks "Jeg er så glad jeg har slanket meg, så jeg er kvitt den feite kroppen min. De gamle klærne bare detter av meg, kanskej du vil ha de Poirot?" Kvinnen er jo ikke riktig vel bevart! Har du "tatt igjen"?
Gjest Muslingen Skrevet 9. mai 2004 #6 Skrevet 9. mai 2004 :o Jessunavn...jeg misunner ikke de som har slike svigermødre. DU må sette den dama på plass.
Gjest Poirot Skrevet 9. mai 2004 #7 Skrevet 9. mai 2004 Kvinnen er jo ikke riktig vel bevart! Har du "tatt igjen"? Lite. Hun blir så lei seg og snurt, og vi er hos de en del pga middagsbesøk siden de bor i nærheten. Jeg liker ikke å være frekk mot andre. Pleier egentlgi bare å lukke ørene. Må bare understreke at hun er en snill dame, hun bare tenker ikke over at hun gjør andre lei seg.
Gjest Phair Skrevet 9. mai 2004 #8 Skrevet 9. mai 2004 Hmm, høres ut som min x svigemor. Også bare snill og grei men veldig lite taktfull. Prøvde å overse det i begynnelsen men skjønte at jeg til slutt måtte markere meg. Hun ble snurt en stund, men det gikk over :-)
jea Skrevet 9. mai 2004 #9 Skrevet 9. mai 2004 HUff håper dette ordner seg..Ikke lett med svigermødre :evil:
Gjest care Skrevet 9. mai 2004 #10 Skrevet 9. mai 2004 Lite. Hun blir så lei seg og snurt, og vi er hos de en del pga middagsbesøk siden de bor i nærheten. Jeg liker ikke å være frekk mot andre. Pleier egentlgi bare å lukke ørene. Må bare understreke at hun er en snill dame, hun bare tenker ikke over at hun gjør andre lei seg. Vel, slik mennesker MÅ man snakke med om akkurat dette. Man må fortelle at hun støter mennesker i fra seg når hun sier slik, uansett intensjon. Hun må da ha en viss grad av empati og skjønne at det er sårende å si slike ting? Mangler hun empati`?
droopseley Skrevet 9. mai 2004 #12 Skrevet 9. mai 2004 Huff, jeg skjønner hvordan du har det. Det er ikke lett å si ifra heller, men jaggu fortjener de det. Håper du glemmer det fort!
Murf Skrevet 9. mai 2004 #13 Skrevet 9. mai 2004 Flott at samboeren din har satt foten ned! Kjempeviktig at dere er på lag og at han ser det fra din side. M
Gjest Poirot Skrevet 9. mai 2004 #14 Skrevet 9. mai 2004 Flott at samboeren din har satt foten ned! Kjempeviktig at dere er på lag og at han ser det fra din side. M Det gjør han. Han får antakelig neda mere slengt til seg.... Eks flere telefoner i uken med syting over hvorfor han ikke har ringt og hvorfor vi ikke kommer til dem og spiser oftere enn hver tredje/fjerde uke.
Linn3c Skrevet 9. mai 2004 #15 Skrevet 9. mai 2004 Stakkar! :trøste: Håpar det ordnar seg mellom dykk! - Det er kanskje berre litt nervar saman med at ho tenkjer mykje på dykk og plumpar ut med dei feile orda.. Det er kanskje ikkje så vodt meint som du trur?
Bokalven Skrevet 9. mai 2004 #16 Skrevet 9. mai 2004 Uff... Glad jeg har trivelige og snille "svigers". Jeg er kjempeheldig der!
Alida Skrevet 10. mai 2004 #17 Skrevet 10. mai 2004 Kjenner meg veldig igjen i det du skriver , Poirot.Min svigermor kritiserer også det meste av det vi har planlagt, og mitt forrige besøk hos dem endte også med meg oppløst i tårer. Annamannen sa i fra til hun, og da ba hun om unnskyldning..... men vi prøver å ha så lite med hun å gjøre som mulig. Trist at det skal være sånn, men jeg orker ikke at hun skal legge seg bort i alt og kristisere hver eneste avgjørelse vi tar.
julibrud 2004 Skrevet 10. mai 2004 #18 Skrevet 10. mai 2004 Synd det skal bli sånn der. Hun er tross alt en stor del av din manns liv og synes at hun burde kunne være litt mer taktfull enn det der. Til syvende og sist er det hun som står som taper i denne dra kampen hennes Du bør ta det opp med henne. en dag får dere barn og blir hun ikke stoppet nå, ja da kan jeg garantere at det blir værre å takle henne når den tid kommer. Du får ha lykke til med "Dragen", godt at mannen din står på din side her... Trøsteklemmer fra meg
April Skrevet 10. mai 2004 #19 Skrevet 10. mai 2004 Skjønner deg veldig godt jeg..Har en svigermor selv som kan gå meg på nervene! Hun er også egentlig veldig snill, men enklte ganger sier hun så vanvittig mye dumt!! Og jeg synes heller ikke det er så lett å ta igjen med henne, for jeg blir like paff hver gang Vil bare gi deg en
Lissemor Skrevet 10. mai 2004 #20 Skrevet 10. mai 2004 Ville bare gi en klem,dette hørtes trasig ut! Jeg selv er velsignet med verdens beste svigerforeldre,dessuten lurer jeg på å be svigerfar følge meg opp kirkegulvet! Håper alt ordner seg for deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå