Gjest prinsesse vil ikke Skrevet 9. mai 2004 #1 Skrevet 9. mai 2004 ... eller det vil si.. hun er jo ikke håpløs da, hun er verdens beste venninne. Men hun er så enormt lite flink til å "gjøre seg pen". Det plager meg å se at hun ikke får det livet hun ønsker seg på grunn av det. Hun har aldri hatt et ordentelig forhold og savner det veldig. Skjønner ikke hvorfor hun ikke får sjans på de gutta hun er interessert i. Mitt problem er at jeg skjønner det. Hun blir bare interessert i de pene og populære som ikke kaster et blikk på henne rett og slett fordi hun er på et helt annet forfengelighetsnivå. En gutt som er opptatt nok av mote og stil til å gå i relativt hippe klær, blir ikke interessert i en som ser ut som om hun har kledt på seg i blinde. Og det er faktisk så ille. I den grad hun har noe stil i det hele tatt er det snakk om kjønnsnøytrale friluftsklær i rødt/hvitt/blått. Om hun skal pynte seg ser hun om som noens mamma. Og hun er bare 26. Hun sminker seg aldri. Har guttesveis, napper ikke øyenbryn og har bart som hun ikke fjerner. Når hun da går rundt i en militærgrønn allværsjakke (unisex) Så er hun ikke akkurat noe fruktfat. Nå har jeg prøvd det meste rent bortsett fra å si at "du kan ikke vente at gutta skal sikle på deg når du ser ut som en gutt selv". Jeg roser henne bestandig om hun har på seg noe feminint. Har vært med henne i butikker, og funnet klær som hun ser super ut i. Har prøvd å hinte om at hun bør prøve å få litt mer lengde og feminint snitt på håret. Men jeg vil jo ikke rakke ned på henne heller. Hadde gutta sett forbi utseendet hennes hadde de funnet en fantastisk jente. Hun er absolutt elskbar for sin egen del. Men hun blir alltid den grå musa som ingen ser. Og det er ingenting i veien med utgangspunktet hennes. Men hva gjør jeg nå? Er jeg en dårlig venninne om jeg sier noe... eller om jeg ikke sier noe?!
Gjest Seleena Skrevet 9. mai 2004 #2 Skrevet 9. mai 2004 Om venninna di ikkje ønsker nokon forandring er det ingenting du kan gjere. Kanskje ho berre ventar på mr. right som elskar henne for sånn ho ser ut og ikkje for den ho "ikkje er"? Men skjønnar tanken din og du er nok ei god vennine. Du vil ho berre godt
Gjest Madam Felle Skrevet 9. mai 2004 #3 Skrevet 9. mai 2004 En vakker dag kommer hun til å treffe den personen som ser det vekk i fra det ytre. La henne være som hun er, for alle kan ikke være "dolledukker". Det finnes menn for alle, og selv for de som aldri sminker seg.
Gjest Fighter Skrevet 9. mai 2004 #4 Skrevet 9. mai 2004 Jeg sminker meg særdeles sjelden og var på ingen måte kledd for å gå på byen da jeg møtte min kjære(følte jeg gikk i dasseklær og hadde egentlig ikke tenkt meg på byen i det heøle tatt). Likevel dukket han opp. Mannen i mitt liv, som jeg nå er gift med. Han som elsker meg sånn jeg er. Noen ganger kler jeg meg pent og feminint, andre ganger går jeg i dasseklær og gidder knapt å gre håret. Han elsker meg likevel. Jeg kjenner også til tilfeller av "grå" kvinner som har funnet seg flotte menn.
:-) anna Skrevet 9. mai 2004 #5 Skrevet 9. mai 2004 Det høres ut som om problemet er at hun bare blir interessert i de billedskjønne som ikke er interessert i henne. Men kanskje svaret ikke er å gjøre henne billedskjønn. Om det ikke er slik hun er, så er det kanskje dumt å "endre henne" til å fremstå slik. Kanskjedet hadde vært lurere av henne å få øynene litt opp for de gutta som ikke i utgangspunktet er like billedskjønne, men som også er skjulte perler. Det er sannsynligvis de mer vanlige guttene hun ville trives best med uansett.
Gjest Anonymous Skrevet 10. mai 2004 #6 Skrevet 10. mai 2004 Dette er jo helt typisk. Vi har vel alle hørt de mennene som sitter i sofaen med sitt fete hår og ølmage som ser på programmer som Baywatch. Når en av babe'ene løper over stranden, så gliser de med sine gule tenner og sier: Ja, hun der er akkurat min type, men hun er kanskje litt brei over ræven.. :o
Fakse Skrevet 10. mai 2004 #7 Skrevet 10. mai 2004 Har du spurt henne hvorfor hun ser etter gutter som bruker mye tid på sitt utseende når hun er så lite jålete selv? Det virker jo nesten som om det er et bevist valg hos henne å ikke være jålete, så da er det underlig at hun ser etter menn som er det.
LilleBille Skrevet 10. mai 2004 #8 Skrevet 10. mai 2004 Dette er jo helt typisk. Vi har vel alle hørt de mennene som sitter i sofaen med sitt fete hår og ølmage som ser på programmer som Baywatch. Når en av babe'ene løper over stranden' date=' så gliser de med sine gule tenner og sier: Ja, hun der er akkurat min type, men hun er kanskje litt brei over ræven.. :o[/quote']
Gjest GreenSky Skrevet 10. mai 2004 #9 Skrevet 10. mai 2004 Kanskje hun trives som hun er? Du kjenner henne jo, du bør nesten vurdere selv om du vil si fra eller ikke. Dama til en kamerat av meg ser ut som et takras, når jeg blir bedre kjent med henne, tror jeg kanskje at jeg diskret skal gi henne noen tips.
Gjest Madam Felle Skrevet 10. mai 2004 #10 Skrevet 10. mai 2004 Dama til en kamerat av meg ser ut som et takras, når jeg blir bedre kjent med henne, tror jeg kanskje at jeg diskret skal gi henne noen tips. Har du sett deg ut som den som skal bestemme hva hun skal gå med? Syns det er frekt å tenke slike ting i det hele tatt. La folk få gå med det de ønsker.
Gjest TomKrus Skrevet 10. mai 2004 #11 Skrevet 10. mai 2004 Noen folk trenger av og til noen tips da, og ofte mottas det med takk. Hvis det viser seg at de trives best som de er, så forandrer de ikke på seg. Selv har jeg alltid irritert meg over at det ikke er mulig at gode venner kan komme med litt konstruktiv kritikk (iallfall ikke i min omgangskrets). Selv ville jeg satt veldig stor pris på å motta det.
Gjest GreenSky Skrevet 10. mai 2004 #12 Skrevet 10. mai 2004 Så du ikke det jeg skrev, da? At hun kanskje trives som hun er? Kameraten min har spurt om jeg kan hjelpe henne, fordi hun ikke trives selv, og det skal jeg kanskje gjøre også, men det kommer veldig an på hva hun selv synes og vil. Og jeg skal i alle fall bli bedre kjent med henne før jeg begir meg inn på det. Jeg er enig med deg i utganspunktet - la folk gå slik de vil. Og hva fekkhet angår - forhåndsdømming som utenforstående er også frekt, synes jeg.
Hillary- Skrevet 10. mai 2004 #13 Skrevet 10. mai 2004 Ja, med fare for å være frekk, jeg har også en gammel bekjent / venninne (fra vi var barn) som alltid skal hjelpe andre....til å komme seg ut på by'n en tur ("hun må finne noe nytt å snakke om!"), til å begynne med litt sminke, til å finne andre klær ("hun ser ikke ut!"), til å få seg en type, til å få seg litt og til å arrangere utdrikninglag (hjelp!!!)... :o Gudskjelov har hun sluttet å hjelpe meg med mitt liv selv om hun i det siste har begynt å spørre hvordan det går med kjærligheten..huttetu...bare venter på en eller en helt feil "set-up". La folk være som de er. !!! Hvorfor er du så hundre prosent sikker på at du vet hvrfor hun ikke har sjans? Hva kan du hundre prosent sikkert vite om hva som foregår mellom to mennesker? Sikkert mange som vil mene både det ene og det andre hva som foregår mellom meg og han det kanskje kan se ut som jeg ikke har sjans på...men folk vet ikke hva som foregår mellom oss...hva som kanskje foregår.... noen ganger kan det være usagt ting...det er ikke sikkert det er klærne hennes (bestandig). Kanskje det er noen som synes det er gøy med klær som ikke så overfladiske som *andre* likevel? Vet du, jeg har begynt å la være å fortelle alle mine venninner om menn jeg treffer fordi jeg tror noen vil gjøre seg bestemte tanker - og jeg kan ikke være annerledes enn det jeg er!!! Jeg vil beholde troen...
Gjest prinsesse vil ikke Skrevet 10. mai 2004 #14 Skrevet 10. mai 2004 Hvorfor er du så hundre prosent sikker på at du vet hvrfor hun ikke har sjans? Hva kan du hundre prosent sikkert vite om hva som foregår mellom to mennesker? Sikkert mange som vil mene både det ene og det andre hva som foregår mellom meg og han det kanskje kan se ut som jeg ikke har sjans på...men folk vet ikke hva som foregår mellom oss...hva som kanskje foregår.... noen ganger kan det være usagt ting...det er ikke sikkert det er klærne hennes (bestandig). Kanskje det er noen som synes det er gøy med klær som ikke så overfladiske som *andre* likevel? ... Jeg har kjent henne hele livet, vi kommer fra samme sted, og er fortrolige. At hun ikke har sjans, er desverre et faktum. Og når jeg tror det er på grunn av at hun er så lite forfengelig, så er det fordi jeg vet at hun har en fantastisk personlighet. Og fordi hun er veldig tydelig mindre velstelt/velkledd enn venninnene. Og grunnen til at jeg bryr meg er at hun forteller meg hvor mye hun savner det å ha en kjæreste, og kunne begynne på den delen av livet sitt som hun opplever at vi andre er midt oppe i. (Satse på et forhold. Tenkte fremtid sammen med noen. ) Jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre når hun sitter der og er lei seg fordi mann nr 40 som hun liker overser henne totalt eller bare vil ha henne som venn. Hadde jeg vært sikker på at den stilen hun har er "henne" og noe hun opplever som sin identitet så hadde det vært noe annet. Men det er heller slik at hun ser slik ut som hun gjør fordi hun ikke "kan seg med" å pynte seg/sminke seg. - Fordi hun ikke aner hva hun ser bra ut i og hva som ikke er pent. Hun er nok litt redd for alt "det der" fordi hun aldri har behersket det. Takk for svar alle sammen
Elle Melle Skrevet 11. mai 2004 #15 Skrevet 11. mai 2004 Hva med å "bli nye" sammen? Begge to? Da får man jo fullstendig makeover, og du kan legge det fram som en morsom ting å gjøre, som kanskje kan få positive følger for selvtillit og oppmerksomhet fra menn. Hun trenger jo slett ikke å bli en dolledukke, bare en mer velpleid utgave av den sporty jenta hun er. På den måten blir det kanskje lettere å få øye på den pene jenta hun er under "uniformen".
nat26 Skrevet 11. mai 2004 #16 Skrevet 11. mai 2004 Enig med Elle Melle.Hva med å gjøre det sammen?Da blir det sikkert mye bedre for vennina di hvis du og er med på en "bli ny dag"
nyibyen Skrevet 11. mai 2004 #17 Skrevet 11. mai 2004 Ja, der er dere inne på noe! En makeover! Da blir hun mer bevisst på at det er helt normalt å gjøre noe med utseendet sitt. Jeg har levd i min egen lille verden og ikke vært så interessert i sminke etc, og faktisk nå for et par måneder siden nappet jeg brynene for første gang - rett og slett fordi jeg først nå oppdaget at jenter gjorde det, at det var vanlig! Jeg trodde alle var født med perfekte øyenbryn, bare ikke jeg... (og jeg er snart 30! så det var på tide å innse det... )
Gjest kremt.. Skrevet 11. mai 2004 #18 Skrevet 11. mai 2004 til dere bedrevitere som forteller hvordan hun som ikke sminker seg först og fremst burde ta vare på sin personlighet og ike få råd av venner, men bare vente på at mr. right skal dukke opp fra intet..og akseptere henne slik hun er og se hennes indre: slik fungerer ikke virkligheten bestandig! Jeg vet at det er noen fler som nettopp har kommentert det jeg nå også kommenterer i samme mening, men jeg kunne bare ikke dy meg. herrejesus det er så irriterende med alle de som forkaster litt femininitet og forkjönnelse. Vi lever i en verden og en tid hvor mennesker er veldig opptatt av å ta seg ut, og det er jo også dette tilfelle også opptatt av, siden hun bare forelsker seg i vakre velstelte menn. Da er det jo åpenlyst at hun ikke har noen som helst selvinnsikt og ser seg selv for den hun er rent fysiskt. ..Og når det er sagt så er den fysiske(föle seg attraktiv) delen av menneske helt oppbundet i den psykiske delen av vårt sinn. Og det er ikke snakk om å väre overfladisk eller ytlig. Vi er vel for fanden moderne mennesker...eller?
Gjest Madam Felle Skrevet 11. mai 2004 #19 Skrevet 11. mai 2004 kremt.. Jeg er en av de som sjelden sminker meg, og det kunne aldri falle meg inn å gjøre det til hverdags. Men tro det eller ei, jeg fant en mann som liker meg for den jeg er, og han var opptatt av klær ol når jeg traff min kjære. En behøver faktisk ikke bruke sminke for å være feminin, for det er det bare "dolledukkene" som har funnet på. De fleste menn liker faktisk kvinner uten alt for mye sminke, eller rett og slett det naturlige, og det er UTEN sminke. Hvordan mennesker går kledd er helt og holdent deres valg, og hadde en venninne sagt at jeg burde gå med sånn og sånn så hadde jeg bedd henne klapp igjen. Det er JEG som skal gå i de klærne, og INGEN andre. Derfor er det JEG som bestemmer hva jeg skal gå med. Dette bør faktisk gjelde alle mennesker, foruten små barn som har foreldre som bestemmer. Men er en voksen så har en RETT på å bestemme selv hva en vil gå i.
Gjest Fighter Skrevet 11. mai 2004 #20 Skrevet 11. mai 2004 Så kan man falle den felle også at oppfordrninger om forandring virker mot sin hensikt. Det var først etter at foreldrene mine sluttet å be meg sminke meg, sluttet å be meg la håret vokse og sluttet å be meg være mer opptatt av utseendet at jeg ble mer opptatt av utseendet. Jeg hadde pinkort hår, men ville at det skulle være mitt valg om jeg lot det vokse, jeg sminket meg aldri og det gjør jeg sjelden nå også. Jeg barberte ikke en gang leggene før foreldrene mine sluttet å mase om det. For meg dreide det seg om at jeg ville gjøre som jeg selv ville, ikke bare som alle andre. Jeg ville at en eventuell kjæreste skulle være glad i meg for den jeg var og ikke for hvordan jeg sminket meg. Som sagt bruker jeg sjelden sminke, men jeg har latt håret vokse. Av og til bruker jeg kjole/skjørt, men som regel bukse. Noen ganger trange topper andre ganger dasseklær. Jeg kler meg SOM JEG VIL og har likevel funnet verdens beste mann
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå