Gå til innhold

Tørr/dehydrert hud, ikke en gang olje hjelper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått skikkelig vinterhud, veldig tørr/dehydrert. Har begynt å bruke olje (ren rose serum) under fuktighetskremen, men ikke en gang det hjelper!

Jeg må bruke ganske store mengder olje, og det trekker fort inn i huden.

Hva mer kan jeg gjøre?

Anonymous poster hash: d1872...6ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker rent sheasmør fra Lóccitane.

Anonymous poster hash: 33548...269
Skrevet

Hva renser du huden med, og hva slags fuktighetskrem bruker du?

Kanskje du kan ha utbytte av oljerensmetoden.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Hvis du har dehydrert hud tror jeg neppe olje hjelper? Da trenger du nok en god fuktmaske.

Skrevet

Hvis du har dehydrert hud tror jeg neppe olje hjelper? Da trenger du nok en god fuktmaske.

HVordan vet jeg om jeg har dehydrert eller tørr hud? hehe

Vet du om en god fuktmaske?

Gjest BabyBlue
Skrevet

HVordan vet jeg om jeg har dehydrert eller tørr hud? hehe

Vet du om en god fuktmaske?

Tørr hud trenger fett og næring, det kan det godt hende at du trenger begge deler siden huden sluker til seg oljer som en svamp. Dehydrert er når den trenger fukt, altså vann. Nordmenn flest trenger fukt, og ikke fett, men kan godt hende du trenger begge deler om du har tørr hudtype med fuktfattig hudtilstand. For å finne ut om du er fuktfattig kan du klatte en fuktighetskrem i ansiktet og se om huden suger den godt til seg. I tillegg er kjennetegnet på fuktfattig hud at den kjennes stram ut etter dusj og lignende.

Nå er jeg ikke en hudpleier, og jeg kan ikke garantere at dette stemmer, men tror nok at du hadde hatt godt av et serum som gir godt med fukt, pluss en krem som er ordentlig næringsrik for vinteren (altså for tørr hud). I tillegg hadde det vært greit med en fuktmaske. Decleor sin er fremdeles god etter min mening, men den gamle varianten er dessverre mye bedre, og den selges ikke lenger.

Jeg ville ha anbefalt Matis eller Priori sine varianter, men siden det er ganske kostbart er et billigere alternativ fra f.eks Origins eller Green People noe å vurdere? Har ikke testet de selv, men de har dukket opp på forumet noen ganger som alternativer :) I tillegg har jeg lest om de på nettet, og den fra Green People får spesielt skryt.

Skrevet

Hva renser du huden med?

Anonymous poster hash: 0441a...771
Skrevet

Husk tran eller annet tilskudd med fett, og drikk masse vann. Eneste måten jeg overlever vinteren.

Anonymous poster hash: 53d85...24c
Skrevet

Uansett olje bør den smøres på fuktig hud for å binde fuktighet. Støtter forslaget om fuktmaske. Ville også investert i en god skrubb, f.eks MD sin.

Skrevet

Hei.

Pass på at de kremene du bruker, ikke inneholder store mengder parfyme, eller alkohol. Det tørker ut huden.

Ellers kan jeg tillegge at jeg på et tidspunkt slet med veldig tør hud rundt øynene og i øyenbrynene, og hva enn jeg brukte av, så hjalp det ikke.

Til slutt sluttet jeg med alt av fuktighetsgivende produkter, og da forsvant den tørre huden helt.

;)

Skrevet

Gratiae! Har reddet min tørre, sprukne hud. De har en havsaltskrubb og deilige kremer, uten alkohol, parfyme og parabener :)

Skrevet

Hat du prøvd balmene fra Decleor? De har også fått en fet kuldekrem. Eller så Climatis fra Matis, men den er kanskje ikke fet nok for deg.

Anonymous poster hash: 74859...a8f
Skrevet

Jeg bruker rent sheasmør fra Lóccitane.

Jeg bruker også denne, spesielt når jeg har tørre, eksemlignende flekker i ansiktet, noe som dessverre skjer hver eneste vinter med meg. Kan tipse TS om at den finnes i en liten veskestørrelse også, den koster 70-80 kroner på apoteket, og er veldig drøy. Jeg har hatt min i et halvt år, og den er ikke mer enn halvtom ennå, til tross for at den både har blitt brukt som leppomade og til å gi fukt til tørre flekker på huden i hele perioden.

Dersom den ikke fungerer like godt på ansiktshuden din som den har gjort for meg, kan du alltids bruke den som leppomade, neglebåndskrem, på brannsår, etc.

Det er mulig du bør endre andre deler av hudpleierutinen din dersom du har problemer med hele ansiktet, men sheasmør er en god krisehjelper på små områder.

Skrevet

Jeg får det problemet hvis jeg ikke er nøye med skrubb og fuktmaske hver høst/vinter. Be om tester på krem tilpasset tørr hud, og fuktfattig hud. Prøv de begge på halve ansiktet, så ser du fort om du har tørr eller fuktfattig hud etter hva huden din foretrekker av de to. En ting man kan kjenne det igjen på er også at fuktfattig hud føles stram, som om den er ett nr for liten etter f.eks en dusj. Mens tørr hud har lett for å se krakelert ut, støve, se ut som hvitt flass hvis den ikke får nok fett. Jeg har fuktfattig hud i ansiktet, men veldig tørr hud på leggene.

Anonymous poster hash: b1670...1fb
Skrevet

Har du dehydrert hud så har du en hudtilstand som tørster etter fuktighet. Den trenger da altså ikke olje, men fuktighet. Når en hud er dehydrert så fordamper huden væske fra kroppen som gjør den dehydrert og da må en gjenopprette fuktighetsbalansen. Kjøp en god fuktmaske uten olje, og bruk gode renseprodukter som tilfører fukt. Du kan ha en tørr hudtype, med en fuktfattig tilstand, men da må du først ta deg av tilstanden før du pleier hudtypen din :) så masse fuktighet og drikk masse vann :)

Skrevet

Lagoon serum til Carita er helt fantastisk

Anonymous poster hash: 74859...a8f
Skrevet

Tror jeg har samme problem som TS. Men dette med skrubb tørker ut huden min enda mer, kjennes det ut som, og når jeg da kommer ut av dusjen kjennes den ut som den er 3 nr for liten i forhold til 1 nr for liten som vanlig:P Og når jeg da smører på min vanlige fuktighetskrem (La Roche Posay Toleriane) så svir det som bare det. Har også fuktmaske fra Origins, men den svir i blant den også selv om den er uten parfyme. What to do?:S

Skrevet

TS her. Takk for svar:)

Huden kjennes ikke for liten ut. Merker ingenting på huden, bare ser at den er tørr. Helt matt, og vanskelig å få foundation til å blende inn i huden. Da er jeg vel ikke dehydrert? Men tørr?

Jeg bruker MD formulations for å fjerne sminken forresten.

Skrevet

maria åkerbeg sine produkter!! Jeg har ikke tørr hud mer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...