AnonymBruker Skrevet 25. november 2013 #1 Skrevet 25. november 2013 Hvordan kjenner man forskjell? Jeg har trent spinnintervall ca. 8 ganger på 2 uker. I tillegg en ganske hard styrkeøkt på lørdag. Både søndag og i dag har jeg vært fryktelig støl over alt. Men i går fikk jeg en ganske kraftig smerte på innsiden av høyre legg. Rett ovenfor ankelen. Det kjennes litt ut som en strekk. Eller den følelsen man kjenner i leggen etter en skikkelig smertefull krampe. Kan det være et resultat av for mye spinning? Det er først nå den siste tiden jeg har begynt å trene mye og hardt. Når jeg søker oppp symptomene, så kommer det også opp blodpropp. Jeg synes ikke leggen ser spesielt hoven utAnonymous poster hash: 43eb7...d3d
Wiggins Skrevet 25. november 2013 #2 Skrevet 25. november 2013 Siden du har vært så mye i bevegelse vil jeg tro at blodpropp er lite sannsynlig, hvis du da ikke røyker, har vært overvektig lenge og har andre risikofaktorer. Smerte i leggen slik du beskriver er vanligvis bortimot umulig å få ved spinning eller sykling. Det måtte vært hvis du cleat-en (klossen som låser seg til pedalen) har blitt veldig skeiv, slik at det blir skeiv belastning på muskulaturen. Hvis du da i tillegg har alt for tung belastning kan det bli smertefullt. Jeg synes imidlertid det virker mye mer sannsynlig at smertene kommer av styrketreninga. Ta det med ro noen dager og se om det gir seg.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2013 #3 Skrevet 26. november 2013 8 ganger på 2 uker er faktisk relativt mye, så det høres mer ut som benhinnebetennelse. Ta det med ro til du er helt smertefri og begynn langsomt med spinning igjen. Jeg ville ikke trent mer enn 1-2 ganger i uken den første tiden og kun øke når du har vært smertefri over lengre tid. Anonymous poster hash: f95b1...ce2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå