Gjest Anonymous Skrevet 9. mai 2004 #1 Del Skrevet 9. mai 2004 I fjor var vi veldig plaget med snegler i hagen....(gikk rundt og plukket opp mengder.. :-? ). Nå har jeg nettopp laget et helt nytt bed ganske langt fra hagen...og i dag fant jeg snegler der også... :-( Noe gode tips om hva jeg bør gjøre...please... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mitsi Skrevet 9. mai 2004 #2 Del Skrevet 9. mai 2004 JA, HJELP!!!! Oppdaget idag at mitt bed også er fullt av snegler, og da mener jeg fullt. Har aldri hatt dette før. Har hørt folk som har prøvd alt av råd; øl, salt, hvitløk osv. men at det eneste som vistnok hjelper er å plukke dem, og den tanken liker jeg ikke. Det må da finnes et middel mot dette jævelskapet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 9. mai 2004 #3 Del Skrevet 9. mai 2004 ØL! Tøm øl oppi eit glas, rømmebeger eller liknande, (cirka halvfullt) som du grev halvvegs ned i jorda i bedet ditt. Sneglane blir lokka av lukta og kryp oppi boksen for å drikka. Det som skjer er at snegelen blir full og kjem seg ikkje oppatt, og dermed druknar han! Eventuelt er salt ein god måte å kvitta seg med sneglar på. Strø salt langs alle kantar og baugar og sneglane etsar vekk når dei kryp på det! Lukke til! -fortel om det virka! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 10. mai 2004 #4 Del Skrevet 10. mai 2004 Ferramol er et effektivt sneglemiddel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelure Skrevet 10. mai 2004 #5 Del Skrevet 10. mai 2004 Nå kommer et litt dumt spørsmål fra meg. jeg har også registrert snegler i hagen, og tenk at de må jeg få bort. Da jeg begynte å tenke meg om kom jeg ikke på en eneste grunn for hvorfor... Hvilken skade gjør de? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 10. mai 2004 #6 Del Skrevet 10. mai 2004 Nå kommer et litt dumt spørsmål fra meg. jeg har også registrert snegler i hagen, og tenk at de må jeg få bort. Da jeg begynte å tenke meg om kom jeg ikke på en eneste grunn for hvorfor... Hvilken skade gjør de? De spiser opp endel blomster og grønnsaksplanter. Hvis du satser på plen og få blomster er det like greit å la sneglene leve. Selv har jeg kun strødd mot sngler i og rundt grønnsakshagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå