Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg skikkelig skyldig. Er forlovet og har barn, nettopp begynt i ny jobb.

Har klart å bli veldig tiltrukket av en jeg jobber med. Synes han er utrolig kjekk, full av sjarm og glimt i øye.

Har så dårlig samvittighet for at jeg klarer å bli tiltrukket av noen andre enn min kjære. Føler meg som en dritt som fantaserer om en annen mann enn den jeg har valgt å leve livet mitt med.

Det er definitivt en kjemi mellom meg og kollegaen min, og jeg unngår han som best mulig for ikke å kaste mer bensin på bålet.

Det har lenge vært en periode der ting har gått trått mellom meg og samboeren. Vil anta det er vanlig i småbarnsperioden. Min mann har hatt kontakt med andre damer og vært emosjonelt utro, men vi bestemte oss begge for å jobbe igjennom dette.

Jeg skjønner ærlig talt ikke hva som skjer. jeg kommer aldri til å gjøre noe med denne kollegaen min, da jeg hater utroskap. Jeg hater meg selv for at jeg er tiltrukket av han i utgangspunktet...

Noen som har noen gode råd for hva jeg skal gjøre?

Anonymous poster hash: a5460...267
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg har vært der selv, det beste tipset er vel bare at det kommer til å gå over hvis du ikke gjør noe med det. Det er naturlig å bli litt betatt av andre, spesielt når man møter mange nye folk (feks når man bytter jobb) så ikke ha dårlig samvittighet. Ikke fortell det til kjæresten, da vil han bare bli usikker.

Anonymous poster hash: 66596...1ef
  • Liker 1
Skrevet

Bare hold deg unna han og tving tankene over på noe annet når du begynner å fantasere om han så går det sagte men sikkert over :) Det er helt normalt å ha den sånn fra tid til annen

Anonymous poster hash: 7e844...ab9
Skrevet

Pass på å ikke snakke om noe som ikke har med jobben å gjøre med ham, og helst ikke når han er i nærheten heller. Prøv å ikke sitte ved siden av ham/rett ovenfor ham under lunchen om dere må sitte rundt samme bord da. Lykke til.

Anonymous poster hash: 85c04...4db
Skrevet

takk for fine svar, hjelper mye å vite at det er sånn som kan skje med alle. Holder meg så godt jeg kan, og det går forholdsvis greit da vi jobber med forskjellige ting.

av og til trenger jeg utfyllende svar innen hans arbeidsområde og da er han den eneste å spørre.

men jeg føler meg stortsett bedre nå når jeg bare har fått dette ut og innrømmet for meg selv at jeg er tiltrukket av han. Har selvfølgelig kunnet se at andre menn er kjekke mens jeg har vært et forhold, men ingenting som dette, som minner litt om en crush.

TS

Anonymous poster hash: a5460...267
Skrevet

Huff, jeg er i samme situasjon som deg, og kjenner meg veldig igjen.

I mitt tilfelle er ho imidlertid ikke bare en kollega, men også en god venn!

Jeg er ikke forelska da, men føler en sterk tiltrekning til henne.

Så har jeg da også gjort det motsatte av alle rådene her...

Det burde nok bekymre meg mer enn det gjør!

Jeg vil jo ikke miste ho som venn, så vil ikke kutte kontakten. Og vi har mye kontakt.

Snakker igrunnen mer om personlige ting enn om jobbrelaterte. Vi er ganske close, så det føles mest naturlig for meg/oss.

Er egentlig ikke så bekymra for min egen tiltrekning, da jeg har veldig god selvkontroll, og vet at det ikke er noen fare for at "noe skal skje".

De to tingene jeg er bekymra for er

1) å såre min kjæreste

2) at min kollega skal falle for meg. Vil ikke skape problemer for hennes forhold!

Jeg føler ikke så dårlig samvittighet for å være tiltrukket av henne, men jeg har dårlig samvittighet for å IKKE ha dårlig samvittighet - hvis det gir noen mening?

Uansett så elsker jeg min vakre kjæreste, og synes hun er fantastisk. Vil ikke gjøre noe som kan sette det vi har i fare.

Så jeg håper jo at tiltrekningen skal gå over, og gå tilbake til slik det var før.

Anonymous poster hash: 3fcf2...4da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...