Gå til innhold

Byttet fra mineralfoundation (pudderform) til flytende foundaton på fredag før helgen, våknet i dag med 2 enorme kviser

Anbefalte innlegg

Skrevet

+ at jeg tok en liten kvise i går.

Tror dere at det er en sammenheng mellom at jeg sluttet med mineralfoundation og kvisene? Det er er to enorme cystiske kviser, en på haken og en på halsen (har gått på Roaccutan tidligere). Det var en dyr foundation (400 kr)

Syns det tar så lang tid å påføre minderalfoundation, var derfor jeg bestemte meg for å prøve flytende igjen.

Anonymous poster hash: 27c44...450
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har gått på Rouccan tidligere så tror jeg ikke det er foundationens feil.

Skrevet

Hvis du har gått på Rouccan tidligere så tror jeg ikke det er foundationens feil.

Jo, men jeg har vært helt fin frem til i dag. Kanskje en liten blackhead her og der, men ikke slike heftige kviser som dette her. Lurer på om flytende foundation rett og slett tetter porene for mye på meg.

Skrevet

Jo, men jeg har vært helt fin frem til i dag. Kanskje en liten blackhead her og der, men ikke slike heftige kviser som dette her. Lurer på om flytende foundation rett og slett tetter porene for mye på meg.

Den tetter ikke porene mer igjen enn en mineralfoundation.

Skrevet

Grunnen til at jeg nevnte roaccutanen var vel for å på en måte få frem at jeg vet (veldig godt, dessverre) hva en cystisk kvise er.

Skrevet

Den tetter ikke porene mer igjen enn en mineralfoundation.

Jeg mistenker det. Og det er jo det som bla Hilde Christina mener (vet mange ikke liker henne som person, men hun har peiling på sminke og hudpleie etter min mening ihvertfall)

• Liker 1
Skrevet

Det at foundationen var dyr, er jo ingen garanti mot at den kan inneholde ingredienser du reagerer på. Også når det gjelder flytende foundation, må man prøve seg fram til man finner en som passer hudtype, farge osv.

Skrevet

Jeg vil tro flytende foundation tetter porene mer ja, så kan ha noe med det å gjøre.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Jeg får uren hud på et blunk om jeg er ukritisk til ingredienser. Jeg er ganske streng på hva jeg putter på huden, men om jeg skal noe spesielt tar jeg gjerne på meg en heldekkende foundation for å få en feilfri hud. Også våkner jeg dagen derpå med kviser her og der som ikke var der dagen før...

Jeg har også gått på roaccutane. Kvisene forsvinner fortere, og jeg har aldri aktive utbrudd lenger, men huden min reagerer likt som før på dårlige ingredienser. Og dyr foundation kan være minst like kvisefrembringende som billig foundation. Guerlain, Chanel, Estee Lauder og Dior har jeg prøvd diverse foundations fra gjennom årene, og huden min likte de ikke. Og dette er foundations i 300 - 400 kroners klassen. Den eneste flytende jeg kan bruke over tid uten å få utbrudd er Jane Iredale sin Glow Time BB Cream.

MEN får å være helt sikker kan du gå uten denne foundationen en perioden, og når huden din er normal igjen kan du gå med foundationen gjennom en hel dag. Du ser fort om det er den som er årsaken dagen etter. I tillegg kan det godt være at huden din reagerer om du drakk en del i helgen, alkohol er virkelig djevelen for hudens tilstand.

Skrevet

Det er rart hvor forskjellige vi er. Min hudtype er tørr og jeg bruker flytende foundation. Aldri sett en eneste kvise. Når jeg prøvde meg på ulike mineralfoundations så poppet kvisene opp ved nesa. Så her føltes det som om mineralsminken tettet igjen huden.

Det kan jo kanskje være en spesifikk ingrediens som gjør dette, og ikke nødvendigvis "alle" flytende foundations :)

(Du har ikke spist noe usunt iløpet av helga da som kanskje har gitt kviser?)

Anonymous poster hash: 30717...24b
Skrevet

Jeg har også gått på roaccutane, og huden min reagerer likt som din. Jeg bruker mineral pudder fast. Hvis jeg bruker foundation en dag, våkner jeg opp med noen urenheter morgenen etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...