Gå til innhold

Oppmuntringsgave til deprimert venninne. Hva?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en venninne som har vært langt nede i flere måneder nå, føler at hun distanserer seg fra meg, og det passer aldri med besøk, hun bor et stykke unna også. Vet ikke hva jeg kan gjøre for henne. Tenker ofte på henne, men det blir ofte med det. :-(

Hva hadde du satt pris på å få om du var langt nede?

Helst ikke godteri, siden hun prøver å la være å spise usunt.

Anonymous poster hash: 7e9da...b9d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville satt stor pris på å bli bedt på en god middag og skravling! Ettersom hun bor et stykke unna kan du be henne på overnatting? Kan godt hende det er lettere for henne å komme til deg, enn å ta i mot besøk hjemme hos seg selv. :)

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som hun er i en tilsvarende situasjon som meg. Jeg hadde satt pris på en god lotion eller krem til kropp/fjes, en god bok eller et koselig kort med noen fine ord etc.

Anonymous poster hash: 59c33...406
Skrevet

Tenk på hva du ville likt. Spør folk hva de ville likt. Da kan du få et omtrentlig bilde av hva venninna di ville likt.

Jeg for eksempel ville likt at en venn spør meg om å komme over på overnatting. Spise middag, se film, skravle, shoppe, gå på cafe and so on! Det er oppmuntrende og man føler seg ikke så alene. Eller så ville jeg blitt glad av å se noe annet enn regninger i postkassa. Kanskje et fint brev av en venninne, eller en liten gave med bodylotion og en good-feeling bok.

Småting er store gleder for de som er litt langt nede :) Spesielt det å vite at noen er der og bryr seg. Det er vel det beste!

Anonymous poster hash: 0948b...1bc
Skrevet

På noen bokhandler har dem sånn kalender med gode oppmuntringsord for hver eneste dag hele året. Koster 200.

Skrevet

Gavekort på massasje eller ansiktsbehandling.

Anonymous poster hash: 08979...d9c

Skrevet

kakao, et blad eller bok, et godt pledd og noe godteri, facemask, og en film/sesongboks av serie, så komme på døra med alt dette i en kurv elns, og evnt se filmen med henne :)

Skrevet

Tror egentlig ikke det er så veldig nøye hva det er, jeg tror nok hun vil sette stor pris på å bare vite at du tenker på henne, det ville hvertfall jeg gjort, uansett hva jeg hadde fått i gave, det materielle er ikke egentlig så viktig, men betyr nok mye å vite at man har en god venninne som du virker å være. :-)

• Liker 1
Skrevet

Når jeg var deprimert fikk jeg et kort av min venninne og en gave som skulle hjelpe mot bekymringer (type alternativ). Jeg tror ikke på sånt men det spilte ikke så stor rolle, det var godt at noen meg og at jeg sleit. Jeg hadde nok ikke orket å være sosial med mindre det var en setting som ikke krevde noe av meg.

Anonymous poster hash: 19fd3...116
  • Liker 2
Skrevet

Du er en veldig god venninne TS.

Anonymous poster hash: c5ff7...107
Skrevet

Har invitert henne hit også, og har også nemnt overnatting, men hun sier som regel nei når jeg spør. Det virker som hun liker å ta initiativet selv, og da føler jeg meg sikker på at jeg ikke er travel og masete også. Har blitt til at jeg ikke inviterer eller spør om hun vil ha besøk så mye lenger, og det er forferdelig trist å tenke på. Jeg vil selvfølgelig være sammen med henne. Hun er sånn med alle oss 5 i "jentegjengen".

En velværepakke hadde kanskje ikke vært dumt? :-)

-TS

Anonymous poster hash: 7e9da...b9d
Skrevet

Så hyggelig at du tenker på henne! Skulle hatt noen som deg når jeg litt nedfor. Bare det å vise at du tenker på henne, vil nok hjelpe henne mye, f.eks den velværepakken, eller send en blomster med et hyggelig kort?

Skrevet

Jeg er fryktelig flink til å si nei når jeg har perioder jeg er nede, samtidig som jeg har null initiativ.

Om du har tid og anledning ville jeg reist til henne og sagt "Nå skal vi slik og sånn!!" Eller ringe henne og fortelle "På lørdag kommer du hit og spiser middag og overnatter med meg og jentene"

Mye vanskeligere å si nei og vri seg unna da!

Anonymous poster hash: dc5db...2af

Skrevet

Når man er deprimert er ofte selvpleie noe man ikke bryr seg om, hadde jeg fått noe sånt hadde det sannsynligvis havnet i et skap og aldri blitt brukt, fordi jeg ikke orker å ta meg tid til sånt.

Jeg hadde satt pris på noe som ikke krevde så mye av meg å bruke. En film eller serie på DVD, et blad om noe som interesserer meg, et par strikkasokker er ting jeg personlig ville blitt glad for. Men det kommer jo veldig an på hva venninna di har slags interesser.

Anonymous poster hash: 39cde...373
Skrevet

Hva med å reise sammen? Helgetur til København eller London? Du kan jo feks sponse med flybillettene, og så kan dere finne et rimelig hotell sammen? Da har hun noe å tenke på/glede seg til som ligger litt inn i fremtiden, samtidig som dere "må" møtes for å planlegge reisen.

Anonymous poster hash: 4dacd...264
Skrevet

Noen fine ord på et kort hadde gledet meg :)

Skrevet

Når man er deprimert er ofte selvpleie noe man ikke bryr seg om, hadde jeg fått noe sånt hadde det sannsynligvis havnet i et skap og aldri blitt brukt, fordi jeg ikke orker å ta meg tid til sånt.

Jeg hadde satt pris på noe som ikke krevde så mye av meg å bruke. En film eller serie på DVD, et blad om noe som interesserer meg, et par strikkasokker er ting jeg personlig ville blitt glad for. Men det kommer jo veldig an på hva venninna di har slags interesser.

Anonymous poster hash: 39cde...373

Akkurat dette tenkte jeg også.

Hva med en lydbok?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...