Gå til innhold

Er bare veldig lei meg. Studentlivet finnes ikke herlig.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er student og har vært det de siste to årene. Leier en minihybel for 5000,- i måneden, i tilegg til dette kjøper jeg busskort, betale mobilregning, kjøper mat (så klart, men føler det må nevnes ettersom flere tror at studenter kan leve av luft), betaler forsikring, etc. Jeg har det svært trangt økonomisk, får i blant hjelp av foreldrene mine og jobber litt ved siden av, men jeg har ikke kapasitet til å ta mange vakter ettersom jeg går et relativt hardt studium med svært vanskelig pensum og mye innleveringer.
Kanskje unødvendig å nevne, men jeg gjør det likevel: jeg har ikke råd til å oppsøke tannlegen så ofte, men jeg bestilte time hos en tannlege for rundt 5 uker siden og det viste seg at jeg hadde fått tre hull og måtte ut med 4900,- for behandlingen, itillegg til konsultasjonen som koster rundt 600,-. For to uker siden oppdaget jeg en betennelse i munnen, oppsøkte tannlege igjen (måtte ut med 600,- igjen) og ble henvist til en spesialist. 890,- måtte jeg betale for en time hos spesialisten og han konkluderte med at jeg måtte opereres...... Ja, så da ble jeg operert i går og måtte betale 4000, for inngrepet.
Nå er jeg så blakk at jeg ikke har råd til noe, er lei meg og klarer nesten ikke å konsentrere meg om eksamen, tenker mye på økonomien. Føler ikke jeg kan be om hjelp av foreldrene heller, da de betalte telefonregningen min og kjøpte tur\retur-billetter til meg så jeg reise hjem til jul.
Nå er jeg utrolig lei meg, er på gråten og føler som at alt går i mot meg... :-\ Utrolig kjedelig å måtte ha det slik...
(postet dette på feil forum)

Anonymous poster hash: 7dcaf...7e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hørtes leit ut. Men du kan kanskje få tilbake en del av pengene. Samskipnadene pleier å dekke en del slike utgifter. Det gjorde de iallfall da jeg studerte. Kontakt studentsamskipnaden og hør. Og har du krav på noe mer så kan nok de informere.