Gjest Halvor Skrevet 25. november 2013 #1 Skrevet 25. november 2013 Hei, hva synes du er viktigst i en mann, da om vi ser bort fra slike ting som kjemi. Liker du best at han har utdanning (høy utdanning vil som regel si en del penger, intelligent, ordentlig osv.), et godt utseende, snill, god i sengen eller noe annet. Hva er enklere sagt det du liker best, utenom å tenke på det personlige. Ranger gjerne
AnonymBruker Skrevet 25. november 2013 #2 Skrevet 25. november 2013 Snill Godt utseende God i sengen Utdanning Er sammen med en arbeidsløs kar Anonymous poster hash: a0e97...b3f
Alice123 Skrevet 25. november 2013 #3 Skrevet 25. november 2013 Det viktigste er at vi kan ha en samtale som fungerer bedre enn godt.
Gjest Halvor Skrevet 25. november 2013 #4 Skrevet 25. november 2013 Det viktigste er at vi kan ha en samtale som fungerer bedre enn godt. Ja, det er jo greitt. Men så var det akkurat det jeg utelukket som alternativ.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2013 #5 Skrevet 25. november 2013 Det viktigste er at vi kan ha en samtale som fungerer bedre enn godt. Men hva er bedre enn godt? Anonymous poster hash: bb8db...660
Alice123 Skrevet 25. november 2013 #6 Skrevet 25. november 2013 (endret) Ja, det er jo greitt. Men så var det akkurat det jeg utelukket som alternativ. Du skrev "slike ting som god kjemi". Å kunne ha en skikkelig god samtale går ut på mer enn kjemi. Man må ha samme humor, noenlunde samme interessefelt etc. En skikkelig, skikkelig god samtale kjennes mer intimt enn sex Edit: For å besvare overskriften din, så spiller ikke utdanning så mye. Det viktigste er at han er oppegående og følger med på samfunnet og verden rundt seg. Endret 25. november 2013 av Alice123 1
Gjest Halvor Skrevet 25. november 2013 #7 Skrevet 25. november 2013 Forresten hva vil egentlig oppegående si? At han virker som om han er tilstede i nuet, er rolig og har grei forståelse for andre, aka gode sosiale egenskaper?
Anglofil Skrevet 25. november 2013 #8 Skrevet 25. november 2013 Utdanning, jobb og penger er ikke så viktig. Det viktigste er at han har god humor, er snill og grei, omsorgsfull og empatisk, trofast, en som får meg til å føle meg trygg, kan forsørge seg selv og har noe mellom ørene. Mvh Yvonne
cattleya Skrevet 25. november 2013 #9 Skrevet 25. november 2013 Jeg ville aldri i verden blitt sammen med en mann som har lavere utdanning enn meg. Det ville nok gjort at jeg hadde utelukket han som partner med en gang! For meg ville det blitt: Snill God utdanning Bra utseende God i sengen
Alice123 Skrevet 25. november 2013 #10 Skrevet 25. november 2013 Forresten hva vil egentlig oppegående si? At han virker som om han er tilstede i nuet, er rolig og har grei forståelse for andre, aka gode sosiale egenskaper? Oppegående som at man er nysgjerrig på verden rundt seg, har selvstendige meninger, at man lærer seg ting og har interesser. Jeg kjenner mennesker som for meg ikke helt faller i den kategorien. Det er mennesker som ikke bryr seg om verden utenfor sin egen "charterferie, fredagstaco og Se&Hør"-boble.
Gjest Halvor Skrevet 25. november 2013 #11 Skrevet 25. november 2013 Ok, er så mage forskjellige definisjoner av det
Gjest Malanthor Skrevet 25. november 2013 #12 Skrevet 25. november 2013 Jeg ville aldri i verden blitt sammen med en mann som har lavere utdanning enn meg. Det ville nok gjort at jeg hadde utelukket han som partner med en gang! For meg ville det blitt: Snill God utdanning Bra utseende God i sengen Noe så teit. Hva hvis ingen menn med høyere utdannelse enn deg ville ønsket et forhold med deg? Skulle du lett med lys og lykt for og finne en på nøyaktig samme nivå som deg selv siden du verken kunne gått opp eller ned? Håper du ser det teite i et slikt system.
Gjest Halvor Skrevet 25. november 2013 #13 Skrevet 25. november 2013 Som mange pleier å si, du vil som regel føle konsekvensene av dine egne handlinger. Og det er jo å ikke finne noen, man kan jo ikke være så redd for å være med noen som har lavere utdanning, da har man jo kanskje avskrevet halve befolkningen. Om hun da ikke kun har grunnskoleutdanning.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2013 #14 Skrevet 25. november 2013 Så lenge han har en jobb han trives i, så driter jeg i hva det er. Det var tross alt i kassa på rema 1000 jeg ble oppmerksom på han Ellers: 1. Snill og god 2. Humor 3. Godt utseende 4. Utdanning Anonymous poster hash: fa027...e67
AnonymBruker Skrevet 25. november 2013 #15 Skrevet 25. november 2013 Herregud hvor lei jeg begynner å bli av dette spørsmålet! Nesten ingen bryr seg en døyt om hva slags utdanning du har eller ikke har! Det som betyr noe er hvem du er! Personligheten din, livsstilen din, interessene dine, om du er en trygg partner eller om det er risikosport å satse på deg. Dersom en mann jobber som elektriker, har en trygg fast jobb og greie lønnsutsikter, følger med i verden, leser en bok i ny og ne, er presentabel og omgjengelig. Så er det vel ingen som bryr seg en døyt om den karen er elektriker i stedet for elektroingeniør eller for den saks skyld lege? Poenget er risikoen, ingen kvinner har lyst til å havne opp i et forhold med en arbeidsledig mann uten noen som helst fremtid. En langsiktig partner, en livspartner, er noen du bygger opp livet sammen med. Du skal kjøpe hus, bil, hund, frosk og få barn, da er det viktig med stabilitet. Så det å være uten utdannelse er selvfølgelig ikke en attraktiv kvalitet. Anonymous poster hash: be795...0c9
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2013 #16 Skrevet 25. november 2013 Diksuterte vi ikke nettopp menn og utdanning i singelforumet?
AnonymBruker Skrevet 25. november 2013 #17 Skrevet 25. november 2013 Utdanning og jobb betyr, helt ærlig, ingenting for meg. Altså grad av det. Om han hadde drevet en pelsfarm feks kunne han bare våget å nærme seg meg. Det hadde vært lite baller igjen etter jeg hadde vært ferdig med han. Meeen det var en avsporing. Jeg er nesten ferdig med en bachelor. Eksen hadde ikke engang fullført vgs, men det brydde meg midt på ryggen. Han fikk dessverre mindreverdighetskomplekser pga. det, og det var noe av grunnen til at det ble slutt, vi var jo så forskjellige, siden jeg var en akademiker og blabla. Veldig synd han tenkte slik. Nåværende kjæreste er vel sivilingeniør eller noe, har i alle fall en master. Det bryr meg ikke det heller. Aner ikke hva verken han eller forrige eks tjente, men mistenker eksen uten utdanning faktisk tjente mest. Ikke viktig det heller. Det viktigste er selvsagt at han er snill! Og trofast og lojal. Som tar godt vare på meg, har humor, og at vi trives sammen. Utseende er også viktig. Kall meg løgner, men utseende blir for meg påvirket av personlighet. Og så at han er bra i senga. Anonymous poster hash: eeff7...3b2
cattleya Skrevet 25. november 2013 #18 Skrevet 25. november 2013 Noe så teit. Hva hvis ingen menn med høyere utdannelse enn deg ville ønsket et forhold med deg? Skulle du lett med lys og lykt for og finne en på nøyaktig samme nivå som deg selv siden du verken kunne gått opp eller ned? Håper du ser det teite i et slikt system. Det er klart de er interessert i meg, jeg er samboer med en nå ; ) jeg sier bare at en mann med lavere utdannelse enn meg selv ville jeg nok valgt bort. Utdannelse, intelligens, og den felles erfaringen man har ved at begge har gått igjennom et langt studium er viktig for meg!
Marie90 Skrevet 25. november 2013 #19 Skrevet 25. november 2013 Det er jo nesten umumlig å "rangere" slikt. Jeg ser at fra en manns perspektiv så vil man vite hva som er viktigst, men det er ikke så lett. Man vet ikke alt om en person når man møter dem, men føler en tiltrekning eller ikke. Som regel vil de fleste kvinner både foretrekke og være mer tilbøyelig til å møte menn med samme utdanningsnivå som dem selv. De fleste menn jeg møter eller venner av venner, har enten planer om å ta en master, tar en eller har gjort det. På samme måte kan en mann si at han er en "leg man" eller "breast man". Likevel teller helheten alltid mest. Ansiktet er som regel viktigst, men er hun overvekt dropper tiltrekningen uansett. Kort sagt, man står ikke og veier hver attributt opp og ned, man oppfatter totalen underbevisst. Hvis jeg skal analysere det rent rasjonelt så vil jeg foretrekke en mann med høyere utdannelse og ambisjoner om å strekke seg, utrette noe, skape noe. Det er ikke utpreget viktig hvilket fagfelt, men jeg klikker som regel best med en noe akademisk mann. God seksuell kjemi er ekstremt viktig, men "god i senga" er ikke en objektiv egenskap. Det er en kombinasjon av vår lidenskap og lyst på hverandre, hans erfaring og til dels naturgitt 'talent'. Og når vi først er kommet dit at vi har sex så er jeg allerede veldig interessert. Så det kan ikke settes på en liste over hvordan jeg vurderer menn.
Gjest Runforit Skrevet 25. november 2013 #20 Skrevet 25. november 2013 Bryr meg fint lite om utdanning. Har møtt høyt utdannede mennesker som har sosiale antenner som en stein. Jeg faller for personlighet. Enkelt og greit. Jeg blir tiltrukket av kjekke menn(oh mighty THOR, sukk <3 ), men jeg faller ikke for en mann om jeg ikke faller for personligheten. Så kunne aldri blitt sammen med en mann jeg ikke hadde en dypere kjemi med enn det seksuelle. Jeg faller for en mann som går med hevet hodet og som utfører arbeidet han gjør med stolthet. En mann som tør å våge og ta sjanser og som ikke er redd for å ha egne meninger og stå for dem. Humor er også ekstremt viktig, man må kunne le sammen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå