AnonymBruker Skrevet 25. november 2013 #1 Skrevet 25. november 2013 Jeg lever på aap til jeg finner meg en jobb. Har et par ting som hindrer meg, nevner de ikke her. Er ikke pga latskap og sånt. Just so u know! Er kjempeivrig etter å jobbe og studere, men jeg kom ikke inn på der jeg ville studere så da ble det jo et friår...foreløpig. Vil så gjerne ha en jobb! Leter og leter Men greia er at jeg ble singel for noen mnd siden og har datet to menn i det siste. Han ene tror jeg det kan bli noe mer med, men jeg har selvfølgelig ikke sagt til noen av de at jeg går på aap til jeg finner meg no jobb. Det tror jeg ødelegger førsteinntrykket dems veeeldig. Så jeg har sagt at jeg jobber litt kontorarbeid, at det er en deltidstilling til jeg finner noe mer. Heldigivs har de ikke spurt så mye om jobb og økonomi, men det kommer jo etter hvert jo bedre kjent vi blir. Merker presset øker litt mer nå. Hva gjør dere, dere som går på nav og dater? Forteller dere sannheten? Har noen reagert negativt/positivt på det? Dette tærer jo litt på selvtilliten også merker jeg... Anonymous poster hash: ca75b...00d
AnonymBruker Skrevet 25. november 2013 #2 Skrevet 25. november 2013 Dessuten får jeg minstesats av dem, da jeg er 21. Tror man får mer jo eldre man blir? Inntekten min er på rundt 11 000 kr. Så jeg har ikke allverdens penger, og får nesten ikke spart noe. En av grunnene til at jeg har kjempelyst til å få en fulltidsjobb så jeg kan tjene minimum 16 000 kr. Og så bare det å ha noe å gå til i hverdagene. Anonymous poster hash: ca75b...00d
AnonymBruker Skrevet 25. november 2013 #3 Skrevet 25. november 2013 Nei, du får ikke noe mer jo eldre du blir. Det kommer helt og holdent an på hvor mye du har tjent før du ble syk. For min del hadde ikke AAP vært en dealbreaker, men at du lyver på deg en jobb? Bye bye… Anonymous poster hash: c791e...3ee 5
Gjest Vevila Skrevet 25. november 2013 #4 Skrevet 25. november 2013 Jeg ser ikke problemet med å gå på AAP? Har aldri opplevd at mannfolk har stukket av den grunn, men lurt å være ærlig om du har tenkt å bygge videre på forholdet.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2013 #5 Skrevet 25. november 2013 Jeg lyver ikke akkurat heller da. Jobber faktisk litt med kontor for firmaet til foreldrene mine. Bare det at jeg ikke tjener noe på det, bare hjelper til og har litt ansvar der. Så lønna mi er aap. Så det jeg har sagt er at jeg jobber med kontor for foreldrene mine sitt firma. Så da tenker de jo sikkert at det er der jeg får cash fra. Så jeg lyver jo ikke akkurat, bare lar vær å nevne aap (at det er dem jeg får penger fra). Så det er heller mer en hvit løgn eller noe jeg har unnlatt å nevne. Men jeg skal nok si det etter hvert da. Trenger ikke å bety "byebye" for det. Håpte på litt støtte her da. Men det er ganske tydelig at folk hater de som går på aap.. enda en grunn til at jeg nesten er desperat etter å få en jobb. Bare så folk ikke skal se NED på meg. Hater den følelsen. Hadde det vært så lett å få jobb, hadde jeg fått det for lengst Hjelper ikke når jeg har det trangt økonomisk heller. Føler meg bare fattig og dum. Anonymous poster hash: ca75b...00d
AnonymBruker Skrevet 25. november 2013 #6 Skrevet 25. november 2013 Jeg lyver ikke akkurat heller da. Jobber faktisk litt med kontor for firmaet til foreldrene mine. Bare det at jeg ikke tjener noe på det, bare hjelper til og har litt ansvar der. Så lønna mi er aap. Så det jeg har sagt er at jeg jobber med kontor for foreldrene mine sitt firma. Så da tenker de jo sikkert at det er der jeg får cash fra. Så jeg lyver jo ikke akkurat, bare lar vær å nevne aap (at det er dem jeg får penger fra). Så det er heller mer en hvit løgn eller noe jeg har unnlatt å nevne. Men jeg skal nok si det etter hvert da. Trenger ikke å bety "byebye" for det. Håpte på litt støtte her da. Men det er ganske tydelig at folk hater de som går på aap.. enda en grunn til at jeg nesten er desperat etter å få en jobb. Bare så folk ikke skal se NED på meg. Hater den følelsen. Hadde det vært så lett å få jobb, hadde jeg fått det for lengst Hjelper ikke når jeg har det trangt økonomisk heller. Føler meg bare fattig og dum. Anonymous poster hash: ca75b...00d Nei, det tar du grundig feil. Jeg går faktisk på AAP og har minstestønad selv. Er NAV informert om at du jobber for foreldrene dine? Anonymous poster hash: c791e...3ee 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2013 #7 Skrevet 25. november 2013 Det virker ikke som om du er syk nok til å gå på AAP. Anonymous poster hash: 1abdf...3b8 5
Gjest GetOverIt Skrevet 25. november 2013 #8 Skrevet 25. november 2013 Reagerer på at du skriver dette; "Er kjempeivrig etter å jobbe og studere, men jeg kom ikke inn på der jeg ville studere så da ble det jo et friår...foreløpig. Vil så gjerne ha en jobb! Leter og leter " Unnskyld, men det høres jo ut som du er arbeidssøker og ikke kvalifisert for AAP.
Gjest Vevila Skrevet 25. november 2013 #9 Skrevet 25. november 2013 Skjønner ikke at du tolket svarene som at aap blir sett ned på??? Går selv på aap og har ikke opplevd at mannfolka har brydd seg nevneverdig. Men har du mulighet til å jobbe er jo det så klart greiere, ikke minst for økonomien.
Rotemor Skrevet 25. november 2013 #11 Skrevet 25. november 2013 Flaut? Jaja, lykke til videre... Ja, man må da kunne stå inne for egen livssituasjon. Du er jo syk, TS. Har du ikke snakket om helsen din?
AnonymBruker Skrevet 25. november 2013 #12 Skrevet 25. november 2013 Det er ikke flaut å gå på AAP. Det er ikke flaut å være syk. Det som er flaut er å motta stønader om man ikke har krav på de. Anonymous poster hash: c956f...582 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå