Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har noen noe erfaring med skrivejobb.no.

Jeg elsker i utgangspunktet å skrive, og tenkte kanskje det var en mulighet for en ekstrainntekt. Fant derfor frem til skrivejobb.no.

Reigstrerte meg med emailadresse, og fikk en email der det stod jeg at jeg skulle svare på mailen med ønske om hvilke emner jeg helst ville skrive om, samt at jeg skulle sende kontonummeret mitt for innbetalinger....

Det siste gjorde at jeg stusset litt.... Er det grunn til bekymring? Burde jeg droppe alt sammen?

Videoannonse
Annonse
Gjest crazycatlady
Skrevet

Tror ikke det skal være noen grunn til bekymring. Gikk inn på siden og den så jo seriøs nok ut. Kontonr må man jo oppgi når man registrerer seg hos vikarbyråer også. Hadde du måttet oppgi kredittkortnummeret derimot hadde jeg blitt skeptisk.

Skrevet

Alle arbeidsgivere må jo ha kontonummeret ditt for å kunne utbetale penger. Siden ser grei ut den, men reagerer på at du ikke blir bedt om å levere skattekort?

Anonymous poster hash: 07416...9c6
Skrevet

Det er ganske begrenset (ingenting?) hva folk klarer å gjøre med kun kontonummeret ditt (utenom å betale til deg). Du får tilsendt kontonummer hver eneste måned av telefonselskap og strøm. Du kan ikke "hacke" dem og ta alle pengene deres, for du har ingen informasjon som er nyttig til det. Du kan derimot betale dem.

De trenger kortnummer eller noe lignende for å kunne rane deg.

Skrevet

Hei.

Har noen noe erfaring med skrivejobb.no.

Jeg elsker i utgangspunktet å skrive, og tenkte kanskje det var en mulighet for en ekstrainntekt. Fant derfor frem til skrivejobb.no.

Reigstrerte meg med emailadresse, og fikk en email der det stod jeg at jeg skulle svare på mailen med ønske om hvilke emner jeg helst ville skrive om, samt at jeg skulle sende kontonummeret mitt for innbetalinger....

Det siste gjorde at jeg stusset litt.... Er det grunn til bekymring? Burde jeg droppe alt sammen?

Jepp.

Gjest Seajewel
Skrevet (endret)

Si meg, hva har antall venner du har på Facebook å gjøre med at du skal kunne tjene bra, det der er uproft. Hele siden virker uproft på meg. Vil du være skribent, ta kontakt med lokalaviser, magasiner og aktuelle nettsteder. Ikke skrivejobb.no, de har ikke engang et telefonnummer du kan ringe, og det forsterker jo bare mistanken om at dette er noe suspekt. De har bare 64 likere på facebooksiden sin. Nei, glem det.

Endret av Seajewel
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...