AnonymBruker Skrevet 25. november 2013 #1 Skrevet 25. november 2013 Ikke at det er noe som plager meg veldig, men jeg har tidligere merket at jeg kanskje har en litt lavere terskel på å være ærlig på hva jeg synes er bra og dårlig service, og nå lurer jeg på om jeg trampet i salaten.. Ringte frisøren for å bestille time, og jeg ville aller helst ha - la oss kalle henne Mette, til å klippe og farge meg. Egentlig spør jeg bare etter henne fordi hun er flink, og for å unngå den ene ansatte som er helt forferdelig både som frisør, og servicearbeider. (Hun klorer når hun vasker håret, hører ikke på hva du sier ang. lengde og farge, søler farge så man får synlige flekker i håret, lugger fryktelig og er sur). Men, så hadde det seg sånn at "Mette" ikke var der på onsdag. Det var heller ikke lærlingen som jeg i farta kom på navnet til, for å spørre etter. Så til slutt sa jeg til hun på telefonen (som er medeier i salongen) at "kanskje du får det til da..?". Hun svarte surt at ja, greit - det kunne hun, og så la hun på. Jeg skjønner at hun opplevde det som at hun var tredjevalg og at jeg tok til takke, men det handler bare om at jeg vil vite hvem det blir som skal klippe meg, og spesielt at det ikke bli hun forferdelige som lugger og skamklipper meg. Har jeg fornærmet frisøren, og hvis ja, skal jeg være ærlig på at jeg bare prøvde å unngå hun andre - eller gjør jeg da saken enda verre? ..Det var dagen unyttige KG-tråd.. Anonymous poster hash: c5520...452
AnonymBruker Skrevet 25. november 2013 #2 Skrevet 25. november 2013 Pft, de er service arbeidere, det har garantert opplevd verre i så fall. Jeg har jobbet masse innen service, og en gang var det noen som ville bli ekspedert av kollegaen min fordi jeg tydeligvis var for treg sist(var under opplæring). Suit yourself tenkte jeg og gjorde andre ting:P Å spørre etter en bestemt frisør for så å ta en annen når de ikke er tilgjengelig er vel helt normalt det. Anonymous poster hash: 0b66c...98b 3
Gjest s@nd Skrevet 25. november 2013 #3 Skrevet 25. november 2013 Frisører skal kunne tåle å oppleve dette. Du skal kunne bestemme selv hvem som skal klippe deg; om de andre frisørene ikke liker det, ikke bry deg om det. Jeg vil heller fornærme en frisør enn å se skamklipt ut etterpå Tror ikke du trenger å si noe egentlig, det er jo ditt valg.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2013 #4 Skrevet 25. november 2013 Frisører skal kunne tåle å oppleve dette. Du skal kunne bestemme selv hvem som skal klippe deg; om de andre frisørene ikke liker det, ikke bry deg om det. Jeg vil heller fornærme en frisør enn å se skamklipt ut etterpå Tror ikke du trenger å si noe egentlig, det er jo ditt valg. Takk for svar begge to. Sant det, tror kanskje det er best å ikke si noe mer - da kan jeg jo ende opp med å fornærme hun temmelig dårlige frisøren i tillegg... Satser på at ingen er fornærmet nok til å ta det ut på håret mitt i allefall! Anonymous poster hash: c5520...452
Gjest s@nd Skrevet 25. november 2013 #5 Skrevet 25. november 2013 Takk for svar begge to. Sant det, tror kanskje det er best å ikke si noe mer - da kan jeg jo ende opp med å fornærme hun temmelig dårlige frisøren i tillegg... Satser på at ingen er fornærmet nok til å ta det ut på håret mitt i allefall! Anonymous poster hash: c5520...452 Ja sats på det, du! De er service-folk, som skal kunne tåle å høre kritikk, og få nei fra kunder. 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2013 #6 Skrevet 25. november 2013 De har nok hørt verre. Men lurt å passe litt på hva man sier og, de har jo følelser som alle andre. Anonymous poster hash: 6dd01...83f
Gjest Wilhelmine Skrevet 25. november 2013 #7 Skrevet 25. november 2013 Det er ikke noe galt i å spørre etter en spesifikk frisør, det er de jo vant til. Men formuleringen "kanskje du får det til da..? kan jeg skjønne kan tas som en fornærmelse. Kommer jo litt an på tonen, men framfor å spørre etter noen du har god erfaring med, antyder du at du tror at vedkommende du snakker med ikke er noe flink og at du bare vil klippes av henne "om du må", selv om du ikke er helt overbevist om at hun greier det. Jeg tror ikke at jeg hadde trukket fram at det var en annen du absolutt ikke ville ha, men du kan jo si noe om at du beklager om det ble oppfattet som at du trodde hun ikke var noe flink, at det ikke var det du mente, bare at du hadde så gode erfaringer med xxx og xxx. Jeg skjønner at hun opplevde det som at hun var tredjevalg og at jeg tok til takke, men det handler bare om at jeg vil vite hvem det blir som skal klippe meg, og spesielt at det ikke bli hun forferdelige som lugger og skamklipper meg. Hadde du sagt det til meg, er det formuleringen som hadde plaget meg, ikke det at du hadde andre favoritter. Selv om man har en annen favoritt, så trenger man jo ikke antyde at den man snakker med ikke har peiling og bare under tvil kan få det til... Hvertfall hvis man ikke har noe erfaring med denne frisøren. Når det er sagt. Jobber med service selv, og har opplevd langt verre ting av kunder... Det har nok hun her og. Ingen krise som har skjedd, men hvis du opplever at hun er litt sur når du kommer, så tror jeg at jeg hadde beklaget. Og er du fornøyd med henne etterpå, kan du jo presisere det.
Miss moneypenny Skrevet 25. november 2013 #8 Skrevet 25. november 2013 Du kan jo bare si at disse to har klipt deg før, og at du vet at de er flinke. Syns ikke frisøren som skal klippe deg kan bli fornærmet over det. Si at "du er sikkert flink du også så det var ikke sånn ment", så burde saken være ute av verden
Gjest Jumo Skrevet 25. november 2013 #9 Skrevet 25. november 2013 (endret) Noen er vel bare litt mer hårsåre (heheh ordspill) enn andre. De må tåle såpass, og når en er frisør så vet dem jo at kundene liker å ha en frisør som har klippet/farget og gjort kunden fornøyd før Jobbet i dyrebutikk da jeg var 17 år, og det skjedde nesten daglig at folk som kom inn i butikken ikke ville ha hjelp fra meg, fordi jeg "sikkert ikke kunne noe". Da fikk dem værsågod å vente på hun eldre jeg jobbet med, som det gjerne tok litt tid før ble ferdig med kunden hun hjalp der og da. Viste seg jo i 99% av tilfellene at dem lurte på ting jeg faktisk kunne. Hallo, trenger ikke være hjernekirurg for å finne fram et flexi-bånd til hunden din, liksom. Haha. Men sånn er det, kunder liker det de er vandt til, uansett hva slags yrke det er snakk om. Og nå legger du jo trossalt skjebnen til håret ditt i andres hender! Så jeg synes ikke du har fornærma noen her hvertfall Endret 25. november 2013 av Jumo
Anglofil Skrevet 25. november 2013 #10 Skrevet 25. november 2013 (endret) Altså, jeg mener det er greit å spørre etter spesifikke personer. Jeg har jobbet såpass lenge i serviceyrker at det er noe man må tåle, og jeg ser på det som helt legitimt. Men å si "kanskje du får det til da..?" vil jeg si er intet annet enn frekt. Ærlig talt, det går an å te seg respektfullt selv om du ønsker en spesifikk frisør. Slik har jeg opplevd mange ganger på teknisk support "kan jeg få snakke med en mann som kan noe?" (ofte sagt fordi man antar at damer ikke kan like mye). Skikkelig kult, og du blir ganske lei av å bli stigmatisert, spesielt hvis man faktisk kanskje er like god som sine kolleger. Mvh Yvonne Endret 25. november 2013 av Yvonne
Neket Skrevet 25. november 2013 #11 Skrevet 25. november 2013 "Kanskje du får det til" kan jo også tolkes dithen at TS lurer på om frisøren greier skvise henne inn i timeboken den dagen 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2013 #12 Skrevet 25. november 2013 "Kanskje du får det til" kan jo også tolkes dithen at TS lurer på om frisøren greier skvise henne inn i timeboken den dagen Ja, slik tolket jeg det helt klart. Er ikke dere andre kjent med uttrykket å få det til, som å få tid til? Jeg er nordnorsk, men jeg tror uttrykket brukes over hele landet. Anonymous poster hash: 5f626...cf9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå