Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at mannen betaler når man går ut og spiser eller er på kine med kjæresten? Min sier han foretrekker at vi bytter på. Bare meg som synes det er lite mandig?

Anonymous poster hash: 18c4a...5fd

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det vanlig at mannen betaler når man går ut og spiser eller er på kine med kjæresten? Min sier han foretrekker at vi bytter på. Bare meg som synes det er lite mandig?

LOL.

Vi bytter selvsagt på hvem som betaler. Noen gang han, noen ganger jeg og noen ganger betaler vi hver for oss.

• Liker 11
Skrevet

Ene gangen betaler han, neste gang betaler jeg. Det går ca opp i opp.

Ville ikke likt om han alltid betalte for meg.

• Liker 5
Skrevet

Kommer an på fra par til par. Selv liker jeg å dele på det og la ham spandere diamanter til jul.

Anonymous poster hash: 3fb69...48c

Skrevet

Det at mannen skal betale henger igjen fra den tiden da mannen forsørget kvinnen.

Tidlig i datingfasen kan det kanskje være litt sjarmerende fordi det er litt romantisk, men har man vært sammen en stund så er det en selvfølge at man bytter på.

• Liker 9
Gjest Trappetroll
Skrevet

Er vel normalt å bytte på? Hadde aldri likt å la kjæresten betale hver gang.

Skrevet

Kvinnfolk skal klare å forsørge seg selv som betyr at dem skal betale for seg, men er litt anerledes hvis man er gift og har delt utgifter osv

• Liker 1
Skrevet

Vi betaler begge to. Drar det som oftest fra felleskontoen (men lar mannen dra sitt kort slik at jeg føler meg påspandert ;) )

• Liker 2
Skrevet

Bare meg som synes det er lite mandig?

Ja, det er nok bare du. Det er lite mandig å kjøpe en dame med middag og gaver.

• Liker 10
Skrevet

Er det bare jeg som synes det er lite mandig å betale alt for kvinnen?

• Liker 7
Skrevet

Den tradisjonen henger tross alt igjen fra den gang kvinner tjente en brøkdel av det menn gjør, det er ikke bare en gentlemansgreie. Når mennene har alle pengene er det naturlig at de betaler. I dag er situasjonen en annen: Man har stort sett råd til å betale for egen mat.

Jeg (som er mann) spanderer ofte de første par-tre gangene vi er ute og spiser, og det går neppe fullstendig opp i opp over tid, men hovedregelen er at man betaler ca. det samme.

Anonymous poster hash: ce610...bc3
  • Liker 4
Skrevet

Lite mandig? Åssen århundre er du fra?:P Mannen og jeg bytter på det, men ser at restaurantene ofte stikker betalingsterminalen til mannen av "gammel vane." Mannen min pleier å si han føler seg litt herlig douchebag når det er jeg som tar opp kortet og betaler :fnise: Ikke at det egentlig spiller så mye rolle, vi bor jo i lag.

Anonymous poster hash: ea89e...777
Skrevet

Kommer helt an på hvilke ting du gjør for ham. Hvis du er veldig opptatt av likestillling, ikke vil gjøre reint, ikke vil skrubbe kjeler og kokekar, ikke vaske klær, ikke pusse vinduer og ikke holde deg i form, tenker jeg det er mest naturlig at en deler på restaurant-regningen.

• Liker 1
Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Jeg er ganske gammeldags når det kommer til kjønnsroller. Liker at mannen holder oppe døren for meg og fører meg inn i rommet med hånden på korsryggen min. Liker også at han skifter dekk og gjør tungt arbeid. Ikke fordi jeg ikke klarer det selv, jeg bare liker å ha det sånn.

Synes det er helt greit at jeg lager mat, er vertinne, tar litt mer husarbeid enn ham, siden han har andre oppgaver.

Liker å kle meg feminint, pynte meg for ham og liker at han spanderer på meg. Har aldri tenkt på om det er mandig eller ikke.

• Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing.

Irrlys, mod.

Skrevet

Lite mandig? Synes det er mandig å si fra. Vi bytter på ;)

Skrevet

Vi bytter på, men han har nok spandert på meg flere ganger enn jeg har spandert på han. Mest fordi han tjener mer enn det jeg gjør(selv om begge er studenter).
Liker best når vi deler likt, da jeg hater å føle at jeg blir forsørget av andre.

Gjest Lille-pus
Skrevet

La meg dra en kort oppsummering av en lørdagskveld:

Ute og spiste bra, god vin, type regningen kommer på +2500,-

Jeg betaler. Spør ikke, bare sier at 'Jeg tar denne, vennen'

Vi har begge litt mer enn helt akseptable inntekt, men dette ble sett på som svært positvt... svært positivt.

- fordi det gav alle signaler om at jeg er den jeg er.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ganske gammeldags når det kommer til kjønnsroller. Liker at mannen holder oppe døren for meg og fører meg inn i rommet med hånden på korsryggen min. Liker også at han skifter dekk og gjør tungt arbeid. Ikke fordi jeg ikke klarer det selv, jeg bare liker å ha det sånn.

Synes det er helt greit at jeg lager mat, er vertinne, tar litt mer husarbeid enn ham, siden han har andre oppgaver.

Liker å kle meg feminint, pynte meg for ham og liker at han spanderer på meg. Har aldri tenkt på om det er mandig eller ikke.

Høres ut som om du ikke er helt selvstendig.

Anonymous poster hash: bded6...e14

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...