AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #41 Skrevet 7. desember 2013 Takk for svarene deres og tips og sånn. Nå bare gjør jeg noe, er dritt lei av alle tingene.. Føler jeg ikke får puste, og det bidrar til min irritasjon. Føler meg kvalt. Sur, sint, føler meg overkjørt. Krangling hver eeeeneeste gang jeg forsøker å ta det opp. Uansett hvordan jeg tar det opp. Hveeeer gang krangler vi. Ingen unntak. Vil brenne alt det der på bål. Grille det istykker og le av det. Møkkating. Hater dem. Anonymous poster hash: 2d4e7...dd8
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #42 Skrevet 7. desember 2013 Prøv samlivsterapeut først please... Hvis ikke tror jeg du like gjerne kan flytte ut. Takk for svarene deres og tips og sånn. Nå bare gjør jeg noe, er dritt lei av alle tingene.. Føler jeg ikke får puste, og det bidrar til min irritasjon. Føler meg kvalt. Sur, sint, føler meg overkjørt. Krangling hver eeeeneeste gang jeg forsøker å ta det opp. Uansett hvordan jeg tar det opp. Hveeeer gang krangler vi. Ingen unntak. Vil brenne alt det der på bål. Grille det istykker og le av det. Møkkating. Hater dem. Anonymous poster hash: 2d4e7...dd8 Anonymous poster hash: 4141a...4be 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #43 Skrevet 7. desember 2013 Prøv samlivsterapeut først please... Hvis ikke tror jeg du like gjerne kan flytte ut.Anonymous poster hash: 4141a...4be Nei, ellers har vi det bra. Men det er de tingene... Vet hva jeg skal ønske meg til jul, at de forsvinner. Anonymous poster hash: 2d4e7...dd8
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #44 Skrevet 7. desember 2013 Men det kommer jo ikke til å skje. Jeg skjønner at dette er frusterende for deg, men åpenbart forstår du ikke hvor nært knyttet mannen din er til disse tingene. Når du fantaserer om å brenne dem, fantaserer du om noe som ligner vold overfor ham. Det er jo ikke bare dette her. Når dere ikke klarer å snakke ordentlig sammen og finne en løsning for begge og han går helt i lås, da trenger dere jo hjelp.Anonymous poster hash: 4141a...4be 2
Gjest Mary Quant Skrevet 7. desember 2013 #45 Skrevet 7. desember 2013 Hjemme hos oss må vi gi og ta begge to.Selv om jeg er utdannet interiørkonsulent så betyr ikke det at jeg skal bestemme alt. Jeg bestemmer den gjennomgående stilen i leiligheten, farger på vegger og gulv, kjøkkeninnredning, hva slags lamper vi skal ha, jeg har valgt type hyller og skap og det meste av møbler.Han har bestemt at jeg ikke får ha alle bøkene mine framme, jeg har måttet sette en del av bøkene i bokhyllen på kontoret mitt. I stuen har jeg funnet et fin hylleseksjon som har både åpne hyller til bøker og skyvedører til vinglass og annet som skal beskyttes mot støv osv.Mannen har også bestemt sin egen god-stol - jeg måtte bare godkjenne den og fargen på den .. men der ble vi enige.Kunsten vi skal ha på veggene har vi også bestemt sammen, dvs jeg kommer med forslag og han sier ja eller nei, så diskuterer vi og bli til slutt enige.Jeg har ikke sansen for at mannen skal overkjøres totalt selv om kvinnen ofte har en mer bestemt oppfatning av hvordan hun vil ha det. Så selv om innredning er en stor del av livet mitt så betyr ikke det at mannen er redusert til en statist. 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #46 Skrevet 7. desember 2013 Hjemme hos oss må vi gi og ta begge to.Selv om jeg er utdannet interiørkonsulent så betyr ikke det at jeg skal bestemme alt. Jeg bestemmer den gjennomgående stilen i leiligheten, farger på vegger og gulv, kjøkkeninnredning, hva slags lamper vi skal ha, jeg har valgt type hyller og skap og det meste av møbler.Han har bestemt at jeg ikke får ha alle bøkene mine framme, jeg har måttet sette en del av bøkene i bokhyllen på kontoret mitt. I stuen har jeg funnet et fin hylleseksjon som har både åpne hyller til bøker og skyvedører til vinglass og annet som skal beskyttes mot støv osv.Mannen har også bestemt sin egen god-stol - jeg måtte bare godkjenne den og fargen på den .. men der ble vi enige.Kunsten vi skal ha på veggene har vi også bestemt sammen, dvs jeg kommer med forslag og han sier ja eller nei, så diskuterer vi og bli til slutt enige.Jeg har ikke sansen for at mannen skal overkjøres totalt selv om kvinnen ofte har en mer bestemt oppfatning av hvordan hun vil ha det. Så selv om innredning er en stor del av livet mitt så betyr ikke det at mannen er redusert til en statist. Men hva har det med dette å gjøre? For min del handler det ikke om å overkjøre, men om at begge skal ha noe å si og bli enige.. Anonymous poster hash: 2d4e7...dd8
Gjest Mary Quant Skrevet 7. desember 2013 #47 Skrevet 7. desember 2013 Men hva har det med dette å gjøre? For min del handler det ikke om å overkjøre, men om at begge skal ha noe å si og bli enige..Anonymous poster hash: 2d4e7...dd8 Det betyr at en person alene ikke kan bestemme hvordan et felles hjem skal se ut. Dere må gi og ta begge to og bli enige om en stil begge kan leve med. 2
meta2 Skrevet 7. desember 2013 #48 Skrevet 7. desember 2013 Her i huset bryr ikke mannen seg om hvordan det ser ut. Mye av det vi har, har jeg fått/kjøpt på Finn. Han har kommet hjem og da er det nytt kjøkkenbord her. Han styrer tv og duppeditter til det. Men jeg tar hensyn til han og. Fikk et maleri av foreldrene hans til bryllupet, og jeg liker det ikke. Men det henger på veggen. På andre veggen henger et bilde vi fikk av mine venninner. Men nå skal det sies at vi har lik smak. Da vi skulle male stuen etter oppussing og sto og så på alle fargene valgte vi begge samme farge. Bøkene står nå i bokhyller fra Ikea med glass dører.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #49 Skrevet 8. desember 2013 Takk for svarene deres og tips og sånn. Nå bare gjør jeg noe, er dritt lei av alle tingene.. Føler jeg ikke får puste, og det bidrar til min irritasjon. Føler meg kvalt. Sur, sint, føler meg overkjørt. Krangling hver eeeeneeste gang jeg forsøker å ta det opp. Uansett hvordan jeg tar det opp. Hveeeer gang krangler vi. Ingen unntak. Vil brenne alt det der på bål. Grille det istykker og le av det. Møkkating. Hater dem.Anonymous poster hash: 2d4e7...dd8 Men herregud, vær nå ikke så tafatt dame. Hvorfor skal han alltid vinne kranglene? Nå må du stå litt opp for deg selv her. Du har rett til å trives i ditt eget hjem du også. Hvorfor gir du deg når dere krangler? Si til han at "du kan bli så sur som du bare vil, men noe av dette SKAL bort. Det er ikke greit at du er mer glad i bøkene dine enn meg". Og så kjøper du en bokhylle (med dører) og setter inn på soverommet. Han burde jo være fornøyd da, da kommer han jo enda nærmere bøkene sine. Det bør være dør på den (gjerne en glassdør) fordi bøker genererer masse støv. Og dette kan du jo bruke som argument også. Jeg mener mannen din er en stor idiot, men jeg blir rett og slett irritert fordi du er så tafatt. Jeg er sikker på at du har laget en tråd om dette temaet tidligere, og det er en god stund siden. Men fremdeles sitter du oppi dette rotet. Du må brette opp armene og faktisk gjøre noe. Du kan ikke sitte på ræva og vente på at alver skal komme og rydde opp. Du må faktisk gjøre dette selv. Og jeg skjønner selvsagt at det er vanskelig når mannen din blir sur/sint, men da må du jo selvsagt gi tilbake med samme mynt. Bli sint og forbanna selv! Sett ned foten!! Ikke la han vinne kranglene, vis at du har en ryggrad!! Og selv om han er uenig i at noen av bøkene skal flyttes så klarer du faktisk å gjøre det uten hans hjelp. Du får til å skaffe en bokhylle, sette den sammen og sette bøkene inni. Evt. flytte og male en bokhylle dere allerede har. Kom igjen, sett hardt mot hardt. Og gjennomfør! Anonymous poster hash: 75990...107 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #50 Skrevet 8. desember 2013 brette opp ermene, mente jeg selvsag, ikke armene. Anonymous poster hash: 75990...107 1
nickless Skrevet 9. desember 2013 #51 Skrevet 9. desember 2013 De fisk og and greiene - hjelp. Får du lov å spraymale de i samme farge? Og bøkene - hva med "kiste" bord der de han ikke kan unnvære får bo , resten gis bort , evt i ett lukket skap på soverom , bod e.l. Lyse vegger og gulv og god belysning får plassen til å virke større og lysere , ett speil vil også hjelpe på romfølelsen. Og dere er to som bor der - du tar hensyn , så det får han også ta! Og meld dere på tid for hjem Ellers så er jo ikke møbler og lekker bolig det viktigste her i verden , er mannen bra , kan en leve godt med bokhyller og nips 1
Antoinette Skrevet 10. desember 2013 #52 Skrevet 10. desember 2013 Problemet er jo at mannen her er under hælen til moren sin ennå. Bare sett i gang og rydd, man skal trives i eget hjem. 1
Gjest Maman Skrevet 11. desember 2013 #53 Skrevet 11. desember 2013 Tips til nips: sett de sammen i grupper hvis de må stå framme! Vi har ikke særlig mange "unyttige" ting stående fremme, men det blir jo feks litt mer nå i jula. Da setter jeg noen nisser og lys sammen i en gruppe, istedet for å sette de en her og en der. Det ser ryddigere ut..
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #54 Skrevet 13. desember 2013 Et annet problem er at han mener han har et ord med i laget, ...Anonymous poster hash: 3336e...70d Hvis hjemmet ditt gjør deg kvalm, så vil jeg rett og slett anbefale deg å ta den krangelen, en gang for alle. Det er jo tydelig at begge føler at den andre personen ikke forstår seg på den andres ønsker, så du kan begynne med å si at du forstår hvorfor han liker dem, vil ha dem fremme og ikke vil stue dem vekk. Men at det er en stil du ikke trives i, og spørre om han kan prøve å se det fra ditt standpunkt. Jeg mener at det er verre for samboeren min å ha et digert sjokkrosa bilde i stua, enn det er for meg å heller ha et annet bilde. Når samboeren og jeg skulle innrede la vi ned vetorett mot diverse som den andre fant og hadde fra før. Om noe var veldig viktig for den ene så kunne vi beholde det, og ta opp diskusjonen om noen år, eller sette det en plass det ikke syntes så godt. Finskoene mine er f.eks blitt forvist til innhuket øverst i trappa, imens jeg helst ville hatt dem i stua. Spør om dere kan ta en "minioppussing", og planlegge den sammen. Slik at dere begge blir fornøyd. Anonymous poster hash: 3f602...6c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå