Gå til innhold

Er jeg et dårlig forbilde for mitt barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...fordi jeg har tatt en avgjørelse om å ta silikon? slutta å amme, og der forsvant brystene mine. Det er virkelig ingenting igjen, kun litt heng. Dette er noe jeg har lyst til å gjøre for meg selv, men jeg får stadig kommentarer fra vennekretsen om at dette er et "egoistisk valg, og du vil være et dårlig forbildet for din datter".. Dette svei i meg, faktisk. Så jeg lurer på, hva synes dere?

Anonymous poster hash: 19fd6...951
Videoannonse
Annonse
Gjest Seajewel
Skrevet

Du har dårlige venner. Hadde du valgt fotballstørrelse, og prøvd å være dukke, så hadde det vært noe annet. Å fylle i silikon for å føle seg vel og normal, ser jeg ikke noe i veien med.

• Liker 4
Skrevet

Datteren din kan få inntrykk av at du ikke er glad i din egen kropp som den er, og det er definitivt ikke noe hun bør lære. Men hvis du er obs på det og bevisst går inn for å lære henne god selvtillit og et godt forhold til den kroppen hun er født med, så kan det hende at hun ikke synes du er dobbeltmoralsk. Kanskje.

Anonymous poster hash: b243b...e68
  • Liker 5
Skrevet

Nei, det er du ikke nei. Alle og Gud har silikon nu til dag.

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er du ikke nei. Alle og Gud har silikon nu til dag.

Har Gud sillikon? :sjokkert:

Anonymous poster hash: 5d7ff...562

• Liker 2
Skrevet

Har Gud sillikon? :sjokkert:

Anonymous poster hash: 5d7ff...562

Regner med det, Gud er jo tross alt moderne.

• Liker 2
Skrevet

...fordi jeg har tatt en avgjørelse om å ta silikon? slutta å amme, og der forsvant brystene mine. Det er virkelig ingenting igjen, kun litt heng. Dette er noe jeg har lyst til å gjøre for meg selv, men jeg får stadig kommentarer fra vennekretsen om at dette er et "egoistisk valg, og du vil være et dårlig forbildet for din datter".. Dette svei i meg, faktisk. Så jeg lurer på, hva synes dere?

Anonymous poster hash: 19fd6...951

Jeg syntes at det er greit å ta silikon så lenge det ligger et rimelig behov for det. Og det virker som du har det.

Anonymous poster hash: 36c34...0f0

• Liker 2
Skrevet

Men det er vel strengt talt ditt valg? Hvorfor følte du at du måtte fortelle det til alle?

Skrevet (endret)

Hvor gammel er datteren din da? Tenker vel kanskje at det ikke er noe hun trenger å vite noe om i det hele tatt før hun er en god del eldre, nærmere voksen altså.

Endret av Marmot
  • Liker 2
Skrevet

Det spørs. Hva tenker du den dagen din datter ønsker å ta silikon? Dersom du kan forklare valget ditt til henne, også når hun er blitt eldre, og synes det er greit når hun også ønsker å gjøre det samme, så er det vel greit. Det er ikke et valg jeg ville tatt selv, men jeg har forståelse for at noen har behov for det.

Anonymous poster hash: 012de...b50
Skrevet

Det spørs. Hva tenker du den dagen din datter ønsker å ta silikon? Dersom du kan forklare valget ditt til henne, også når hun er blitt eldre, og synes det er greit når hun også ønsker å gjøre det samme, så er det vel greit.

Anonymous poster hash: 012de...b50

Vel, man farger håret sitt, sminker seg, soler seg, bruker masse penger på klær, tatoverer seg, piercer seg. Grensene flyttes, og det er vel stragt talt ikke uvanlig med kirurigiske inngrep lengre.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tenker det eneste som kan gjøre dette til en dårlig avgjørelse hadde vært om barnet ditt hadde vært i ungdomskole/ vidregående-alder. Er da man blir mest påvirket. Men uansett, så er du IKKE et dårlig forbilde! Du vil jo være en mor med god selvtillitt? Og vise barnet at du er fornøyd og komfortabel i din egen kropp. Og barnet vil jo ha en mor som har det bra med seg selv? Det er utrolig mye hva selvtillitt kan gjøre med humøret, og sånn sett vil du ikke være et dårlig forbilde, men et godt et! Barnet trenger jo uansett ikke å få vite noe om det, før i senere alder? Om hun ikke allerede er gammel nok til å forstå det.

Lykke til :)

Endret av smartjente
Skrevet

Tja... Det er jo noe heeelt annet å farge håret eller sminke seg, som noen over sammenligner det med. du må faktisk i narkose og gjennomføre en operasjon som kan innebære komplikasjoner, er jo ikke heeet det samme... Men for all del, om du har lyst så skal vel ikka andre kalle deg et dårlig forbilde, men ikke forvent noe bedre selvbilde. Forskning tyder på at man ikke får bedre selvbilde av å ta plastiske operasjoner,

og selvmordsraten blant plastisk opererte er høyere

http://www.forskning.no/artikler/2012/oktober/337941

Så jeg ser ikke helt grunnen, jeg ville prøvd å jobbe med meg selv før jeg hadde gått til å drastiske skritt.

Skrevet

Nuvel, å fylle på tomme pupper med litt silikon er ikke akkurat drastisk.

Å øke fra C-EE er drastisk. Restylane-nebb er drastisk. Kjemisk peeling der du skreller av fjeset er drastisk.

Skrevet

Skjønner ikke hvordan det kan gjøre deg til et dårlig forbilde for datteren din.

Jeg har selv silikon, av samme grunn som du ønsker det. Og jeg kjenner utrolig mange mødre som har det. Er nok mange flere enn man tror som har det. Mine pupper ser helt naturlige ut, og helt normal str. så er ingen som tror jeg har silikon.

Og skulle min datter havne i samme situasjon som meg, miste brystene etter amming, så kommer jeg til å støtte henne samme hvilket valg hun tar.

Anonymous poster hash: ff614...f57
Skrevet

Det signaliserer jo forsåvidt at om man ikke er fornøyd med kroppen sin, så er det greit å operere den bedre.

Dette kan være positivt og negativt, det kan vi ikke uttale oss om.

• Liker 4
Skrevet

Ja. Du kan ikke nekte din datter(?) å gjøre det samme når hun sier hun vil, fordi du har gjort det. Du sender signaler som sier at det er OK å legge seg under kniven for å endre på kroppen sin, da kan det godt hende hun kjenner ett press. Da hjelper det ikke at du sier hun er fin nok som hun er, for du var jo ikke det? Man kan føle seg flott selvom brystene henger (noe de faktisk skal) jeg synes også naturlige små er mye mer flatterende enn falske proteser.

Anonymous poster hash: e5d7a...fb6

• Liker 3
Skrevet

Ja. Du kan ikke nekte din datter(?) å gjøre det samme når hun sier hun vil, fordi du har gjort det.

Men man kan nekte datteren sin fordi man må være voksen før man kan ta en sånn avgjørelse. Og voksne barn kan vel ingen foreldre nekte noe som helst, uavhengig av hva vi har gjort selv.

• Liker 2
Skrevet

Herreminhatt.. For noen fordømmende venner du har da. Hvis du vil ta silikon, så tar du silikon, du er absolutt ikke dårlig forbilde for datteren din.

Skrevet

Denne ene tingen avgjør ikke om du er et dårlig forbilde for din datter. Bare det at du tenker på det sier meg at du har mer vett i skallen enn at du er et dårlig forbilde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...