AnonymBruker Skrevet 25. november 2013 #1 Skrevet 25. november 2013 Jg kan ikke omplassere eller selge hunden, for har en samboer som er glad i den og som ikke godtar det. Er glad i hunden, men kun til en viss grad... Har fått en problemhund. Han driter og driter og driter på tur, så å dusje ham når vi kommer hjem. Stresslikker på alt, sofa, ting, gulv, sand, stein. Tips til å få ham til å slutte og stresse? Får mental trening/tur, men kanskje han krever 24/7 med trening. Anonymous poster hash: 3c4d2...41d
AnonymBruker Skrevet 25. november 2013 #2 Skrevet 25. november 2013 Hundetrener. Og hva i all verden er det dere forer han med? Anonymous poster hash: 49d66...18b 4
AnonymBruker Skrevet 25. november 2013 #3 Skrevet 25. november 2013 Hundetrener? Koster ikke det tusenvis av kronerb Er det billig? Hadde vært fint om det kunne fikses.. Forferdelig slitsomt. Får Orijen. Alltid vært sånn, byttet fôr, vært innom RC og V&H og, så har ingenting med fôret å gjøre. Ikke noe gøy å ha hund når det bare blir stress! Anonymous poster hash: 3c4d2...41d
AnonymBruker Skrevet 25. november 2013 #4 Skrevet 25. november 2013 Tren på rotrening, gå kurs, og få hjelp av en instruktør. Anonymous poster hash: 49579...232 3
lalaz Skrevet 25. november 2013 #5 Skrevet 25. november 2013 Nei, det er ikke gøy å ha hund når det bare er stress og hunden fortjener bedre enn som så. Få hjelp av en atferdsspesialist. Den kostnaden må dere bare ta, dere har påtatt dere ansvaret for denne hunden og dermed at den skal ha det godt. 13
AnonymBruker Skrevet 25. november 2013 #6 Skrevet 25. november 2013 Nei, det er ikke gøy å ha hund når det bare er stress og hunden fortjener bedre enn som så. Få hjelp av en atferdsspesialist. Den kostnaden må dere bare ta, dere har påtatt dere ansvaret for denne hunden og dermed at den skal ha det godt. Pøh, det er ikke sånn det er. At en må koste på seg hundetrener fordi man har kjøpt en stressa hund. Men hvor mye koster det? Er det er enn 500 er det uaktuelt. Skal nevne for samboeren min hvor grusomme hundeeiere vi er, kanskje det er greit å selge allikevel. Har tenkt på dette i flere år. Anonymous poster hash: 3c4d2...41d
lalaz Skrevet 25. november 2013 #7 Skrevet 25. november 2013 Jeg har ikke sagt et ord om grusomme hundeeiere, kun at det følger et visst ansvar med å ha hund. Problemet blir ikke løst ved å selge den videre. 14
AnonymBruker Skrevet 25. november 2013 #8 Skrevet 25. november 2013 Pøh, det er ikke sånn det er. At en må koste på seg hundetrener fordi man har kjøpt en stressa hund. Men hvor mye koster det? Er det er enn 500 er det uaktuelt. Skal nevne for samboeren min hvor grusomme hundeeiere vi er, kanskje det er greit å selge allikevel. Har tenkt på dette i flere år.Anonymous poster hash: 3c4d2...41d Kjøpt en stresset hund? Har dere hatt hunden i flere år er dette ene og alene deres ansvar. Anonymous poster hash: 49d66...18b 13
Sugerøret Skrevet 25. november 2013 #9 Skrevet 25. november 2013 alder og rase? Hva forer dere med.? Daglige rutiner? 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2013 #10 Skrevet 25. november 2013 Kanskje dere bør fokusere mer på hvordan dere oppfører dere rundt hunden, og ikke hvordan hunden oppfører seg rundt dere? Er du og samboeren din stresset hjemme? Mye konflikter? Har dere tatt på dere den lederrollen som skal til for at hunden skal kunne stole på dere? Jeg vet Cesar Milan ikke er så populær her inne, men han prater mye om å ha riktig energi rundt hunder. Gå inn på youtube og se om dere finner saker han har jobbet med som er lignende deres. Anonymous poster hash: 37400...716 4
AnonymBruker Skrevet 25. november 2013 #11 Skrevet 25. november 2013 Han er to år gammel, og har vært sånn hele veien, fra vi kjøpte han. Men dumme som vi var skjønte vi ikke at det var stress tidlig, trodde bare han var rar. Vi er iike særlig stresset hjemme, er mye rolig. Kan sitte helt stille omsorgen, så kommer hunden opp og slikker på sofaen, ut av det blå. Anonymous poster hash: 3c4d2...41d
AnonymBruker Skrevet 25. november 2013 #12 Skrevet 25. november 2013 Pøh, det er ikke sånn det er. At en må koste på seg hundetrener fordi man har kjøpt en stressa hund. Men hvor mye koster det? Er det er enn 500 er det uaktuelt. Skal nevne for samboeren min hvor grusomme hundeeiere vi er, kanskje det er greit å selge allikevel. Har tenkt på dette i flere år.Anonymous poster hash: 3c4d2...41d Ja, det er så konstruktivt å gå i forsvarsposisjon og bedrive en slags stakkars meg-stråmannsargumentasjon. Det er ikke sånn at en MÅ koste på seg atferdsspesialist, men det er faktisk helt vanlig å gå på kurs med hunden sin, og har hunden et problem, så er det opp til dere å løse det. Barn og dyr er forvarsløse familiemedlemmer uten myndighet, og må tas vare på etter beste evne av de voksne som har ansvaret for dem. Dere kan få masse hjelp ved å lese dere opp på rotrening og hundespråk, samt gå et kurs eller få en privattime med atferdsekspert. Hvor mye det koster må du nesten finne ut selv, det er bare du som vet hvor du bor og kan sjekke prisene hos hundeskoler/trenere i nærområdet. Hund har man for å bruke tid på den og komme seg ut og bevege seg, ingen grunn til å ikke bruke litt av den tiden på kurs/privattimer/trening. Anonymous poster hash: 49579...232 2
Alice123 Skrevet 25. november 2013 #13 Skrevet 25. november 2013 Adferdspesialist. Når man har fått seg hun påtar man seg samtidig et økonomisk ansvar. Husk at det var dere som valgte hunden, hunden valgte ikke dere. Jeg vet at Oslo hundeskole har en-til-en timer hvor de jobber med å få vekk problemer. De har avdelinger på store deler av Østlandet og i Nord Norge. Prisen vet jeg ingenting om.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2013 #14 Skrevet 25. november 2013 Rotrening ja, det skal jeg lese meg opp om. Nei, ikke synd på oss, men heller ikke på hunden. Han er så bortskjemt at det er flaut! Kjøpte nok helt feil rase, og var også uheldig med foreldredyrene. Han er ekstremt krevende. Skjønner ikke at det går an, ja en adferdsspesialist skulle fått litt å bryne seg på tror jeg. Anonymous poster hash: 3c4d2...41d
AnonymBruker Skrevet 25. november 2013 #15 Skrevet 25. november 2013 Adferdspesialist. Når man har fått seg hun påtar man seg samtidig et økonomisk ansvar. Husk at det var dere som valgte hunden, hunden valgte ikke dere. Jeg vet at Oslo hundeskole har en-til-en timer hvor de jobber med å få vekk problemer. De har avdelinger på store deler av Østlandet og i Nord Norge. Prisen vet jeg ingenting om. Nei, har hørt mye negativt om Oslo hundesonen, at de er for aversivtrening. Det bruker ikke jeg. Anonymous poster hash: 3c4d2...41d 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2013 #16 Skrevet 25. november 2013 Oslo hundeskole skulle det stå der altså, ikke hundesonen. Anonymous poster hash: 3c4d2...41d
Alice123 Skrevet 25. november 2013 #17 Skrevet 25. november 2013 Nei, har hørt mye negativt om Oslo hundesonen, at de er for aversivtrening. Det bruker ikke jeg.Anonymous poster hash: 3c4d2...41d Hva er det? Jeg har gått på flere kurs gjennom dem og vi brukte utelukkende kos, skryt, godbiter og leker som virkemiddel. Det var bare kos og kjærlighet all the way. 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2013 #18 Skrevet 25. november 2013 Hva er det? Jeg har gått på flere kurs gjennom dem og vi brukte utelukkende kos, skryt, godbiter og leker som virkemiddel. Det var bare kos og kjærlighet all the way. Da må jeg ha blitt feilopplyst Anonymous poster hash: 3c4d2...41d
Alice123 Skrevet 25. november 2013 #19 Skrevet 25. november 2013 Da må jeg ha blitt feilopplyst Anonymous poster hash: 3c4d2...41d Jeg har hørt det der før så noen har sikkert dårlige opplevelser og det er veldig leit. Min erfaring (3-4 kurs) er at det bare er kjærlighet og kos og godbiter. Men det kommer kanskje helt an på hvilken kursholder man har?
langbein86 Skrevet 25. november 2013 #20 Skrevet 25. november 2013 Hvilken rase et det snakk om da? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå