Gå til innhold

Singel og tidligere problemer med å bli gravid med eks.... hvordan forholde meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om noen av dere har råd å gi meg....

Jeg har barn, så er ikke synd i meg. Jeg og eksen fikk barn da vi var veldig unge, og så stoppet det.. Vi fikk ikke på ca 8 år. Og så gikk han i fra meg, og fikk barn med en annen dame. Jeg ble dermed knust og tenkte at grunnen kunne være meg. De fant aldri noen grunn på meg, eneste var at han hadde en grunn som gjorde at det kunne bli problematisk å gjøre meg gravid.

Jeg lurer nå på hvordan jeg skal forholde meg til dette som singel.... Skal jeg se på meg selv som steril, og ikke beskytte meg for graviditeter?

Ville dere vært desperat å bare prøvd å bli gravid på tidlig stadie med den dere traff?

Ville dere fortalt en kommende partner tidlig om problemet?

Anonymous poster hash: 5807a...791
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dersom du ikke har fått bekreftet fra gynekolog at sjansen er stor for at du er steril, skal du selvsagt ta forhåndsregler og beskytte deg. Tenk også på mulige kjønnssykdommer...

Mitt korte svar blir:

Bli utredet hos gynekolog/spesialist.

Og mtp. det å fortelle en evt. ny partner om det; vent til du vet at han er noe å satse på.

Edit: Men viktigst av alt: Vent med å si det til du faktisk vet hvorvidt det er riktig at du har problemer med å få barn. Slutt å ta sorgene på forskudd... :)

Endret av Cerasus
Skrevet

jeg har blitt utredet før.... og de har ikke funnet noe....

Skrevet

En utredning tar lang tid og gir ikke alltid svar, dessverre. Det er mye de ikke tester for eller ikke kan teste for, da det er mye som kan gå galt.

Men det må ikke være noe galt, det kan hende det var dere som matchet dårlig sammen, det går også ann.

Anonymous poster hash: 90395...4c0
Skrevet

jeg har blitt utredet før.... og de har ikke funnet noe....

Da sliter jeg med å forstå hvorfor du betrakter deg selv om steril.

Enig med AnonymBruker, kan tenkes dere var en dårlig match. Det er ikke alle som klarer å få barn sammen, usikker på hvorfor, men har hørt det kan være mange biologiske forhold som spiller inn.

Skrevet

Min mann prøvde å få barn med sin ekskjæreste uten at de fikk det til. Når vi kom til det stadiet at vi skulle prøve, så fortalte han det. Det gjorde at vi sjekket oss først som sist. Der ble det avdekket at mannen er steril. Vi er imidlertid gravide den dag i dag.

Over til poenget; det var aldri et tema for han å fortelle noe om tidligere prøving før det ble et samtaleemne hos oss, og det skjønner jeg godt. Tror ikke du skal tenke for mye på det, men heller være ærlig dersom det blir et tema til en fremtidig partner. :)

Anonymous poster hash: 0e620...393
Skrevet

Hvis grunnen var han, så kan det være at det var flaks at hans nye dame ble raskt gravid. Jeg kjenner flere som har lav fertilitet som har fått barn på naturmåten, men det har gått mange år mellom hver gang. Slik kan det være ved f.eks lav sædkvalitet, plutselig er den en sprek celle som har funnet frem dit den skal. Bare si det som det er hvis saken kommer opp, og prøv for all del ikke å ikke beskytte deg før dere har et solid forhold og begge er enige om at dere er klare for å prøve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...